Tyra har blivit vuxen.
Jo, jag trodde faktiskt aldrig att denna dagen skulle komma - den dag då Tyra är för stor, för vuxen och för fin för att leka med andra hundar. Hon är ju bara 17 månader liksom 
Det är skittråkigt, hon som alltid varit den som busat och satt fart på de mest tråkiga hundarna här i området - nu är det hon som är tråkig.
Jag vet inte riktigt när det hände, men hon hr varit sån nu ett tagt. Hon kan komma fram och hälsa på en hund, vara nyfiken och så men sen är det stopp. Inget leka, inget jaga, inget busa.
Det är med få utvalda hundar som hon kan leka ordentligt, främst två tikar som är äldre än henne.
Hur är era hundar? Är de fortfarande busiga och livliga? Om inte, när slutade de att vara såna?
Bild: När Tyra var ung (i januari), busig och hårig 
--------------
Emma - medarbetare på Bichon.iFokus
Tyra lyra då! Lite tråkigt när man ser en sådan förändring, det är ju alltid kul att se sin hund leka och ha skoj.
Nej Algot har inte slutat leka, det är fullt ös medvetslös som gäller
Fast det är ju främst småhundar han gillar.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Joy har också barnasinnet kvar, visserligen är hon "bara" 15 mån. men hon leker med allt som rör sig.
Däremot så blev hon väldigt lugn o trött efter sitt första löp. Det höll i sig ca 3 veckor sen så var hon igång igen. Det var lite trist för det kändes som om hon blev en gammal hund, lite för tidigt tyckte vi, men det gick över. Vi får väl se hur hon blir vid nästa löp.
Hoppas det bara är en tillfällig förändring.

Vad kul för er då 
Jag hoppas att det går över jag med, men det verkar som att det är här för att stanna.
Hon är ju inte trött av sig, hon är pigg och älskar att vara ute - men det är just det här med att leka som inte riktigt känns lika skoj längre..
--------------

Jag kan meddela att Tyra fortfarande är lite trist sådär, men vi arbetar på det.
Alla ni andra som inte svarat, hur och var och när blev era hundar vuxna?
--------------
Hur är det när ni leker med henne?
Min hund är 11 år och hur livlig och busig som helst! Lekkamrater är han dock kräsen med och har alltid varit. Han har svårt för hundar som inte "kan språket", och allra bäst trivs han med kastrerade tikar.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Hon är skitrolig när vi leker med henne, hon verkligen släpper loss och älskar att bli jagad och att jaga oss.
Det är just lek med andra hundar som inte riktigt är lika lockande. Fast det kanske vi ska acceptera? Alla vill ju inte leka hur som helst liksom..
--------------
Kan ju vara något som stör henne tillfälligt. Vet inte hur det är med just bichon, men många raser blir ju helt vuxna runt 2-årsåldern och det kanske är mycket som rör sig i kropp och knopp. Eller så har hon bara blivit en vuxen dam nu och väljer sina vänner med större omsorg än vad en busig liten valp gör. Valpar och yngre hundar leker ju för det mesta med allt och alla, medan vuxna/äldre hundar kan vara lite mer kräsna. Och hon kanske lärt sig läsa av och "tala" med andra hundar bättre nu när hon blivit äldre, det kan ju vara så att vissa hundar visar henne något som gör att hon tvekar till lek eller blir osäker på vad som "sägs", även fast ni inte lägger märke till det, eller att hon själv behöver mer tid och bekantskap innan hon bjuder upp till lek.

#7 Ja, många saker i det inlägget som kanske stämmer
Synd, men kanske också tur, att man inte kan prata med hundarna och veta vad de menar, vill och känner.
Det hade nog varit ett evigt tjat om godis och annan mumsmums om vi hade kunnat höra dem 
--------------
#8 Haha, det tycker jag man "hör" ändå så fort man rör sig i köket