Bichon iFokus

Bichon

Etikettövrigt
Läst 4494 ggr
LinaK
0

Klotterplank #2

Den andra tråden blev så lång så vi fortsätter att skriva av oss i denna tråd tycker jag Skrattande

Skriv precis om vad ni vill (inom rimliga gränser förstås)

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Emma-U
0

Jag är på sjukt bra humör idag, är produktiv på jobbet och har rensat upp på mitt skrivbord.. Så framöver kanske jag hittar saker och ting när jag faktiskt behöver dem och inte en vecka senare Flört

Jag känner mig lite busig också, ska nog hitta på något hyss sen av något slag.. Får se vad det blir av det..

Hur mår alla ni andra idag?

--------------
Emma - medarbetare på
Bichon.iFokus

LinaK
0

#1 haha! Vad roligt att du är på bra humör Skrattande

Här är jag också på ganska bra humör faktiskt. Lite seg bara. Sov lite för länge idag Tungan ute Tänkte jag skulle städa upp lite här hemma. Och leka lite med Algot.

LinaK
0

Kan berätta också att jag ska bli faster. Fick reda på i förrgår att det var en pojke Skrattande Faster-Lina.. hmm!

Valpar
0

#3 GRATTIS! Skrattande

Jag är lite trött i dag, har haft två prov i dag så jag är lite slut i huvudet. Blir nog att slänga sig på soffan ett tag Glad

jeanettee
0

#3 Grattis! Man känner sig så galet gammal när man blivit faster. Och jag har blivit det två gånger om.

Själv har jag det inte alls roligt här hemma. Lagom tills min lilla Elsa kom hem så åkte jag på världens förkylning. Täppt näsa, hosat och feber som kommer och går, mycket roligt. Men även om det är liiiiiite jobbigt att behöva gå ut runt var tredje timme med mitt lilla hjärta är det absolut värt det för jag har så mycket glädje av Elsa bara på den här korta tiden.

Det jag dock är livrädd för är att det är min allergi som spökar. Jag tror verkligen inte för det känns inte som så plus att jag har feber men jag är ändå så himla rädd för det. För de som inte vet så är jag allergisk mot katter och fick därför göra mig av med mina älskade katter. Nu har jag skaffat min en Bolonka som ska vara en så kallad allergivänligras. Visserligen ska jag inte vara allergisk mot hundar men jag tänkte att man aldrig kan vara tillräckligt säker.

Men usch.. Tänk om det skulle vara så att jag blivit allergisk mot hundar också. Då vet jag inte vad jag gör. =( Ska nog ringa min läkare imorrn och se om jag kan komma och göra ett till test bara för att inte behöva oroa mig. Jag tar en förkylning tio tusen gånger om än att jag blivit allergisk mot min Elsa.

Oj, vad långt det blev! Sorry… Skäms

SaraC
0

#3 Grattis Lina! Jag ska bli moster i sommar Skrattande

#5 Men du, ta inte ut något i förskott nu. Och även om du är allergisk så kan du kanske ha kvar djuren ändå med hjälp av bland annat mediciner, det är det många som har!

Idag har vi haft friluftsdag med skolan (pluggar till lärare och har just nu praktik). Åkt skidor i bergen här uppe. Jättemysigt! Underbar sol, tyst skog och bara underbart!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

LinaK
0

Tack för alla grattis!!

#5 Säger som Sara, ta inte ut något i förskott! Vänta tills din förkylning gått över. Det är ju väldigt mycket förkylningar som går nu, och det vore inte konstigt om det vore så i ditt fall. Glad
Sedan kan man leva med hund som allergisk. Det är inte omöjligt.

Idag tänkte jag baka lite faktiskt, baka bullar. Får se om jag lyckas. Är inte direkt duktig på att baka, men ibland lyckas även jag.

Sen ska jag och sambon laga någon god middag och sen imorgon och på Söndag jobbar jag. Inte direkt kul men man måste ju Flört

jeanettee
0

Jag ska försöka hålla mig lugn. Dock är jag ganska säker på att det är en förkylning för inatt har jag haft så himla mcket feber. Tror inte man får det av allergi. =P

Vad jobbar ni alla med? Skulle vara kul att veta. =)

LinaK
0

#8 Nej det är inte precis vanligt att få feber vid allergi =) så avvakta du lite.

Jag jobbar på ett äldreboende på natten. Jobbar som timvikarie och hoppar in när det behövs.

Emma-U
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#8 Det finns en tråd om arbeten här. Du behöver nog ninte vara orolig, nej, som de andra säger. Det låter som en rejäl förkylning 'bara' - vilket inte är ett dugg kul det heller i och för sig..

Idag skulle jag ha jobbat på som vanligt, men jag fick ett upprörande samtal igår från Tyras dagmatte som sa att Tindra (hennes hund) antagligen inte skulle överleva helgen Gråter
Hennes hund har gått igenom det mesta, började sitt liv i en dysfunktionell familj som inte tog hand om henne. Då 'tog' min granne henne vid åtta månaders ålder och adopterade Tindra - mot deras vilja men de gav snabbt upp eftersom de visste att de inte tagit rätt hand om henne.

Sen visade det sig att hunden är gräsallergiker.. Sen visar det sig att hon är proteinallergiker.. Och nu senast visar det sig att hon har cancer i körtlarna..
Så överjävligt för att vara rakt på sak.

Men min granne ger inte upp, så Tindra påbörjade liknande cellgiftsbehandling som till en början fungerade väldigt bra. Körtlarna lugnade ner sig och blev normalstora och allas hopp tändes igen.
Fram tills i onsdags. I tisdags var Tindra inne och fick behandling och då brukar svullnaden ha gått ner till dagen efter ungefär. Denna gång gjorde den inte det samtidigt som hon var slö, hade svårt att andas med mera och veterinären sa till min granne i morse att detinte finns mer att göra för henne nu och att hon får somna in.

Klockan 12.30 idag var jag och lämnade min granne, hennes syster och vackra Tindra hos veterinären.
För knappt en halvtimma sedan somnade Tindra in och jag önskar henne all lycka och välgång i hundhimlen..
Nu har hon i alla fall inte ont längre! Men min granne lider, oj vilket öppet sår hon har i hjärtat nu.. Jag ska ta hand om henne denna helg och hoppas att hon tar sig igenom detta utan att tömma hela kroppen på vatten genom ögonen..
Oj vad vi gråter, detta är fan inte rättvist.. Hon blev bara 3 år gammal - det är ingen ålder att snacka om.

Jag vill spela upp den här för Tindra där hon nu sitter på sitt hundmoln och tittar ner på oss.
Regnbågsbron
Vi ses igen på andra sidan regnbågsbron, Tindra.

--------------
Emma - medarbetare på
Bichon.iFokus

LinaK
0

Emma; Lilla hund, det är alltid hemskt när hundar far illa. Nu slutade ju detta "lyckligt" ja alltså Tindra fick ju ett kärleksfullt slut och behövde inte dö hos dom människorna som gjorde henne illa. Hon fick iaf känna sig älskad och behövd. Så nu har hon det nog bra! Vila i Frid!

jeanettee
0

#10 Usch så hemskt.. Men jag "säger" som Lina, hon fick det bra till slut och känna riktigt kärlek.

Ingen allergi här i alla fall, istället åkte jag på en bihåleinflammation utav bara h*lvete. Så inte bara min älskade Elsa som gör nätterna sömnlösa nu. Rynkar på näsan

Emma-U
0

#11 & #12 Tack för er omtanke.

Vi har fortfarande inte slutat gråta, hon gjorde så starkt intryck på oss alla att det är väldigt svårt att smälta det.
Hennes matte har det tufft, men hon erbjöd sig ändå att passa Tyra nu när jag jobbar. Imorse grät vi en stund när jag lämnade Tyra, det är fan inte lätt nu.

Men vi jobbar på det.

--------------
Emma - medarbetare på
Bichon.iFokus

LinaK
0

Idag har jag inte gjort så mycket. Känt mig lite allmänt seg och slö. Men jag har iaf bakat bullar. Min farmor o farfar kommer hit på Fredag och stannar över helgen, så man måste ju visa att man är husligFlört Sen gick jag och Algot ut i solen. Han fick springa lös och jaga snöklumpar. Det är ju sååå kul.

Borde egentligen lägga mig för jag ska upp tidigt imorgon.

LinaK
0

Känner mig fortfarande trött och seg idag Tungan ute Imorse var vi ute i skogen med Algot. Han var helt galen! Sprang som en galning efter kottar och snöklumpar. Tog min vante och sprang och skakade om den. Helt tokig med andra ord Flört Önskar jag hade filmkamera vid sådana tillfällen.

Annars har vi inte gjort mycket, var hos svärmor och fikade. Algot lekte med hennes katt. Som vanligt. Dom är roliga dom där två! Algot älskar den katten, blir alldeles till sig när han ska kliva ur bilen och gå in till deras hus Tungan ute

Emma-U
0

Har jobbat i vanlig ordning idag, hämtade hem min karl från båten och körde hem honom där jag låste dörren så att han inte skulle rymma igen Flört Nu ska han vara hemma i två veckor, alltid lika skönt!

Jag inser att det är alldeles meningslöst att bada Tyra nu när det är töväder. Hon var så himla fin och ren igår efter att jag badat henne i måndagskväll.. Och idag är hon lika skitig, eller ja - inte riktigt, som hon var innan hon duschades. Känns meningslöst att ens försöka, men hon luktar i alla fall gott nu Skrattande

Ikväll blir det mys med film, kakor, läsk och jag vet att vi kommer att småslumra i soffan med en liten Tyra emellan oss..

--------------
Emma - medarbetare på
Bichon.iFokus

LinaK
0

#16 Hoppas ni hade en trevlig kväll igår du och Christian Skrattande

Idag har jag städat lite här hemma, har hängt upp nya lite mer våra gardiner. Städar just nu toaletten (eller inte just nu, men jag låter golvet torka så att jag kan ställa tillbaka sakerna där sen)
Ska snart diska upp lite dammiga prydnadssaker. Tungan ute
Imorgon så kommer farmor och farfar hit och hälsar på. Så jag måste städa tills dess Flört

Emma-K
0

Har börjat dagen med att vår klippa lilleman, han blev så fin så!
ikväll blir det även bad och klippning för tea ^^

Haha all snö har försvunnit ur vår trädgård nu och kiba va precis ifrån sig han förstod inte va de skulle va bra för med allt läskigt gräs som kom fram xD
Men vi tog fram hans fotboll och lekte med han sen blev han som vanligt och förstod inte varför han hade gnällt och vägrade följa med in igen ^^  Min söta lilleman

Nu blir de långpromenad med godingarna :)

------------------------------------------

Emma - Medarbetare på Bichon ifokus
Lagotto Romagnolo & Bichon Frisé 
Blogg: Te-ki
Foto: Bark it

jeanettee
0

Idag kom våren till Norrköping! Eller.. Man ska väl inte skrika hej än men solen hälsade på oss och både jag och Elsa fick vårkänslor. Hon genom att hon hoppar omkring som en tok så fort vi är ute och jag genom att jag ser en massa söta pojkar överallt. =P

Självklart firar vi detta med att tvätta allt i hushållet. ;) På söndag är det jag som drar utomlands så det är väl bäst att ha tvätten klar tills dess.

Hur är det för alla andra i vårt avlånga land? =)

Emma-U
0

Tyra är måttligt förvirrad faktiskt Glad "Var tog all snö och is vägen?" Hon tycker så illa om gräset att hon envisas med att gå på de små smala bitar is som till 1,3 procent täcker gräsmattan - med andra ord går hon nästan bara på asfalt.. Hon är så rolig, hon tar stora rundor runt minsta lilla vattenpöl eftersom det finns stor risk för att man blir både blöt och obehagligt smutsig då..
Därför har vi bokat tid hos frissan för den lilla tjejen och på torsdag ryker hela hennes vackra päls. Det är lika bra, hon tycker inte alls att det är kul att vara långhårig nu när det regnar, töar och bara är lerigt överallt. Det känns som att hon är mindre hund nu än vad hon var innan.

Sist vi klippte henne så blev hon en ny hund - allting var mycket lättare för henne och allting blev plötsligt mycket roligare. Så vi hoppas att hon ska känna samma sak nu och kanske inte bry sig lika mycket om att hon blir lite blöt och smutsig..

--------------
Emma - medarbetare på
Bichon.iFokus

Motorman
0

Igår var jag och köpte en motorcykel! Kunde inte sova natten tills idag, låg bara o tänkte på massa mc-relaterade saker! Obestämd Så idag får man skörda för det, huvudvärk o trött som bara den! Rynkar på näsan

På Måndag får jag hem den, så får no ta och ställa in mig på fler svår-sovda nätter! Tungan ute

Christian

Medarbetare på Bichon.i.Fokus

LinaK
0

Jaha då var det helg igen då. Fast jag jobbar hela helgen så för mig blir det inte så mycket helg Tungan ute

Har precis suttit och betalat räkningar och sett hur alla pengar försvinner från kontot Flört Måste väl vara det tråkigaste som finns.

Algot ligger och sussar, han verkar mest trött. Tänkte ta en långpromenad med han om en stund.

Valpar
0

Säger bara detta; Snart är det Fredagsmyyys! Om det så är det sista jag gööör! Skrattande

LinaK
0

Nu är det Söndag, och denna dag känns alldeles underbar Skrattande Är ledig! Så idag ska vi bara slöa framför tvn och äta pannkakor Flört

Har varit ute med Algot en sväng och sen har vi städat här hemma. Så för tillfället är allt grus och sand borta!

Vad gör ni andra en Söndag som denna?

Emma-U
0

Jag försöker välja mig vid omställningen av klockan, det går inte så bra.. Borde gå och lägga mig men är visst inte så trött. Får la ta & göra det ändå, upp och jobba imorgon igen Rynkar på näsan

Har haft syster och hennes kille på besök i helgen så det är också en omställning att inte behöva passa upp på dem längre Flört

Godnatt gott folk!

--------------
Emma - medarbetare på
Bichon.iFokus

LinaK
0

Kom nyss hem ifrån en timmes härlig promenad i solskenet. Algot fick springa lös på ett ställe, och OJ vad glad han var. Ingen snö, barmark och gräs överallt Skrattande Han letade pinnar och grejjade som en tok.

Så nu ligger han och sover som en stock.

Ska själv kolla lite på tv, snart börjar "halv åtta hos mig". och det ska jag kolla på.

Valpar
0

I dag börjar mitt påsklov! Glad

Så vi är på landet över helgen Skrattande

LinaK
0

#27 Ha det så trevligt på landet Glad

Jag är sjuk igen, typiskt! Skulle egentligen ha jobbat i helgen, Fred och Lörd men jag fick tyvärr sjukskriva mig. Skit också!

Idag ska jag bara slappa framför tvn, Algot får tyvärr inga långpromenader idag. Men husse ska gå en riktig långpromenix imorgon med honom.

LinaK
0

Idag ska vi ut i skogen med Algot tror jag.
Sen måste jag handla ingredienser till tårta, vi ska fira sambons födelsedag imorgon Glad Så hans familj kommer hit imorgon.

Annars händer det inte mycket här. På Lördag ska jag iaf åka upp till Örebro-trakterna och hälsa på min familj. Vi stannar tills måndag.

LinaK
0

Idag har Algot och jag gått några kilometer på elljusspåret. Algot var helt galen eftersom husse sprang. Så han försökte spåra honom hela tiden Tungan ute Så nu är han helt slut.
Vi träffade även en av mina kompisar och hennes två tikar varav vi tror att den ena är på väg att löpa. För Algot var helt galen i henne. Vilket han inte brukar vara, inte SÅ iaf. Så nu är han ännu mer slut eftersom han drog så jäkligt och vägrade lyda mig Tungan ute

thric
0

Cheria har börjat löpa för någon dag sedan, går jätte bra för henne med det (hon sköter tvättningen nertill alltså)

Sen så ska vi på en klippkurs den 27 arpil ska bli så skoj o jag har fått hem min nya sax nu så klippklipp framöver :)

Sen så börjar alla utsällningarna närma sig som vi ska på i maj, så spännande :) wiie vad skoj de blir. Älskar sommaren!

Nån fler som ska ställa eller gå någon rolig kurs eller annat ?

SaraC
0

#31 Vi ska förmodligen gå utställingsträning nu i vår

Idag har jag och Eros vallat vår lilla anka (vi har promenerat med min gravida syster). Jag har städat på altanen och planterat penser, medan Polisen (Eros) såklart vaktat tomten och vårpisssat in buskarna lite Flört

LinaK
0

#32 Klart dom måste pissas in! Dom gamla markeringarna har väl försvunnit med snön Flört

Idag gick jag och Algot på elljusspåret ca 5 km. Han var helt slut efteråt, för det var väldigt varmt. Sen så försökte han spåra husse hela tiden som var på springtur där också. Så nu ligger han alldeles utslagen här bredvid datorn. Tungan ute
Själv har jag städat lite och tvättat. Det behövs alltid tyvärr.

Valpar
0

Jag kan medela att vi nu har tingat en liten valp! Det blev en liten dvärg schnauzer kille tillslut! Skrattande Uppfödaren kommer bestämma vilken valp vi får när dom är ca 7 veckor.

Jag känner mig jätte nöjd med rasen och uppfödaren så det känns bara hel rätt! Glad

LinaK
0

#34 NEJMEN! Vad roligt Skrattande Gratulerar. Hur gamla är valparna nu?
Vilka färger finns det i kullen?

Valpar
0

#35 Ja det är verkligen hur kul som helst! Och det känns verkligen som en full träff! Valparna är knappt en vecka och färgerna i kullen är peppar och salt. Men vissa är lite ljusare i färgen och andra lite mörkare. Men alla är helt underbart söta! Skrattande

Om du kikar in här har jag lite bilder på valparna; www.valpbloggen.blogg.se (jag har precis startat bloggen så jag är lite ny på detta Flört)

Valpar
0

NEEEJ!! Fy fasen vad ledsen jag är nuGråter En valp kommer troligtvis inte att klara sig och det gör att vi inte kommer kunna få någon valp. För det fanns bara en han valp kvar att tinga när vi ringde.

Så otroligt tråkigt! Jag hade så sett fram emot den här valpen. Gråter

Uppfödaren verkade dock förstående och vi har fått tips om en annan uppfödare som har valpar. Där det fortfarande finns hanar att tinga. Men endå. Det var ju den här valpen vi skulle ha!

Usch. Vi kanske helt enkelt inte ska ha någon hund Gråter

LinaK
0

#37 NEJ men så tråkigt. Beklagar verkligen. Tyvärr är det ju sådant som händer.  Gråter Stackars lilla valp, fick ett kort liv.

Hoppas ni hittar någon annan valp ni vill ha.

Valpar
0

#38 Ja, det är riktigt tråkigt. Och synd om mamman och uppfödaren till lill killen. Gråter

SaraC
0

Idag tog jag och Eros en härlig promenad ner till mamma och pappa. Jag tog en fika med mamma och Eros passade på att röja av sig lite på gården.

LinaK
0

Idag har vi inte gjort så mycket. Jag har städat upp lite på balkongen. Såg ut som ett bombnedslag Tungan ute
Ska nog gå ut med Algot i skogen en sväng nu när husse kommer hem. Sen ska vi till svärföräldrarna och klippa deras katts klor. Det är jag som får det uppdraget Flört

thric
0

Idag bestämde jag att vi bara ska på 2st utställningar i maj, en inoff och en off. så de ska bli skoj. Betalt och klart. Är så roligt tycker jag och cherie verkar tycka det är intressant också. Så nu hoppas vi på fler BIR till att börja. Men de får gå som de går så länge vi har kul tillsammans :)

Valpar
0

Idag har vi vart och hälsat på en kull med dvärg schnauzervalpar! Vi fick bara titta på håll på valparna efter som mamman var lite rädd om sina valpar. valparna fyller två veckor i morgon och i kulle finns det tre stycket svart/silver hanar, en svart/silver tik och tre peppar/salt hanar.

Vi ska fundera och sedan meddela på fredag om vi vill ha en liten svart/silver kille. Och självklart vill vi det! Skrattande Mamman verkade lugn och snäll och pappan var pigg och alert så det skulle bli en perfekt blanding med aktiva valpar. Uppfödaren hade jätte bra svar på våra frågor och är seriös och bra. Det här kommer nog bli bra känns det som! Glad

Den första valpen som vi tittat på lever fortfarnde och har dubblat sin vikt men han får fortfarande upp mjölken genom nosen ibland. Så hon rekomenderade dom här istället och det känns jätte tryggt och bra! Glad

LinaK
0

#42 Lycka till i utställningsringen. Du måste meddela oss om hur det går för söta Cherie Glad

#43 Men vad roligt för er. Då får ni nog eran valp tillslut Skrattande Då får hålla oss uppdaterade hur det går med allting!
---------------------------------------------------------------

Idag ska jag inte göra något roligt alls. Jag tänkte gå ut med Algot en kort kissrunda nu. Sen måste jag börja städa lite. Städar alltid på Torsdagar eller Fredagar, veckostäda lägenheten Flört Så jag får väl börja med det såfort vi kommer in.
Sen ska vi ut och gå på elljusspåret 5 km tänkte vi. Och sen ikväll kl 21 börjar jag jobba. Så jobbar jag hela natten. Sen jobbar jag även hela helgen. Fred och Lörd natt. Så det blir ingen ro och vila här inte.

thric
0

#44 Klart jag meddelar er ! Kan ju inte hålla tyst om den lilla skönheten :P Haha. Men jag kunde inte hålla mig från att anmäla henne till en till så nu är det 2inofficiella den 8-9maj och en nationell 22maj :) Tänkte igentligen gå på 2 officiella men då var man tvungen att ha massa medlemskap så då blidde det inte av.

Valpar
0

#44 Hoho det kommer ni inte komma undan! Flört Det kommer nog komma upp en del frågor här också kan jag tro. Kommer väl antagligen vara en riktig hönsmamma Glad

thric
0

idag beställde ja nya glasögon, så att ja ska se nått när ja sitter vid dator o tv, jag är inte dyslektiker om ja skriver nå konstigt eller med massa stavfel, ja ser inte bara tangenterna . haha. (inge illa mot dyslektiker så hoppas inte nån tog illa åt sig)

Var ialla fall på tiden att ja beställde dom…

På måndag ska Cherie få gå på bad o fön på salong hundhår. Blir nog bra. Idag har vi friat hundens dag med mys, tugg ben godis o annat. :)

Valpar
0

En till valp uppdatering… HeheCool I fredags ringde mamma till uppfödaren och tingade en liten svart/silver hane! Så nu läser jag på som aldrig förr Flört

Annars har jag vart förkyld sen i tisdags så jag har bara vart hemma och vilat. I dag ska jag bege mig ut och titta när laget spelar match. Jag kan inte spela eftersom förkylningen fortfarande sitter i. Men vi har strålande väder och jag har en valp så jag hänger inte läpp för det!

thric
0

#48, Vad roligt, se till att du får komma till uppfödaren o se hur hon gör "pälsvården" på sina vuxna hundar så att du sen vet riktigt hur du ska göra på din valp. De är alltid bra att få se o prova på en vuxen hund som är van innan man börjar hålla på med den lilla valpen :)

Lycka till!

PS. Bra att du läser på så du vet lite grann om vad du kommer ha att göra med de närmsta åren :)

Valpar
0

#49 Ja vi ska både få se hur uppfödaren trimmar och gå på trimkurs då en dvärgschnauzer kräver ganska mycket pälsvård. Glad

Ja jag har läst om hundar så länge jag kan minnas, men det är alltid något nytt att lära! Flört

Söt hund! vad heter den?

LinaK
0

Valpar; Grattis till valpen! Skrattande Har ni några namnförslag ännu? Tycker det är så roligt när andra skaffar valp, och man får vara lite delaktig av det såhär på internet Flört Men det gör en ju inte mindre sugen på att skaffa en. Men kaaaanske nästa sommar!
Hur ofta måste man trimma en schnauzer?

Valpar
0

#51 Tack! Skrattande Vi ahr några som vi funderar på med det är så svårt! Du får gärna komma med förslag! Det är en hane i färgen svart/silver.

Vad kul! En varm valpmage är ju bland det gosigaste som finns Kyss 

Vad ska det bli för ras? Glad

Det beror lite på, man kan hålla det rullande och plocka lite varannan dag. Eller trimma den ordentligt var 3 månad ungefär. men då ser hunden rätt risig ut där i mellan. Flört Ca varannan månad är rätt lagom. Men där i mellan måste man kamma underullen och borsta skägget och benen. Om man vill satsa på att ställa ut är det 1 gång per månad. Men vi ska gå en trim kurs så vi lär oss mer. Det är lite delade meningar om hur ofta man ska trimma. Glad

LinaK
0

#52 Usch ja det är jätte svårt det här med namn. =) Ska klura lite på det och sen komma med förslag. Flört

Ja det är det gosigaste som finns, håller med dig helt och hållet Glad
Vi kommer förmodligen skaffa en welsh corgi cardigan. Så vi får se när det är rätt tid i livet för hund nr 2.

Okej, ja då är det lite jobb med pälsen då. Har ni tänkt att ställa ut om valpen utvecklas "som den ska"? Glad

Valpar
0

#53 Härligt! Väntar med spänning på lite förslag Glad

Åååh dom är ju för charmiga! Så underbart söta som valp så att man blir galen Skrattande Ska ni ha en till hane då eller ska ni pröva på en tik? Trots dina fördomar? Flört

Ja vi hoppas att vi kan ställa ut nån gång. Men det är bara lite lösa planer. Främst vill vi hålla på med agility och freestyle. Och lite spår. Och lite rally lydnad. Lite allt möjligt! Det är ju våran första hund så vi vill prova på det mesta, och det passar en schnauzer bra så länge vi har kul. Glad

------------------------------------------------------------------------------

Nu är det desperate housewifes så det ska jag bänka mig framför! Ha en tevlig kväll Glad

thric
0

#50 Om jag inte minns helt o hållet fel så är det Majken men det kan lika gärna vara Zara från Virgins kennel i härnösand, uppfödaren heter Marie. Hon har bara lite mer "människo" namn på sina hundar.

Idag har jag varit i gävle, 26mil hemifrån på klippkurs, äntligen hemma. Nu blir det till att krypa ner i sängen

jeanettee
0

Idag har jag varit på valpkurs, utan valp. =( Jag får gå kvar på valpkursen men då utan Elsa och så får jag sen gå en allmänlydnads kurs i höst istället. Men det kändes inte alls roligt idag att vara där utan Elsa när alla andra hade med sig sina hundar. =( Vet inte riktigt hur jag ska göra.. Det är jätte bra tips man får men som sagt, det känns konstigt och tomt utan Elsa. Plus att jag tycker att ledaren blev lite konstig nu när jag inte har med Elsa. Jag kan tycka att hon i alla fall kunde fråga mig hur det går och så vidare men nu är det som att jag inte finns längre =( Kanske jag som är känslig. Aja, vi får se.

LinaK
0

#56 Ja så tråkigt det måste vara att vara på kurs utan valp Obestämd Så du fick alltså inga pengar tillbaka?

Idag har vi varit uppe hos svärmor så Algot har fått leka med hennes kisse. Dom jagar varandra fram och tillbaka Flört

Jag ska jobba inatt, så vi ska bara ta det lugnt. + att det regnar ute vilket är trist :(

jeanettee
0

#57 Jag fick välja mellan att få tillbaka pengarna eller ta en kurs i höst i allmän lydnad istället vilket kändes okej, har inte kollat upp det men jag tror att det är samma pengar typ. Plus att jag fick vara med på valpkursen i alla fall och det är juh bra för då får man tips och så men som sagt, känns inte så himla kul så jag ska fundera på det till nästa gång.

Här regnar det också. Vi har haft jätte fina dagar sista tiden men idag kom regnet och med det lite mindre glada miner. =/

thric
0

#58 Jag har inte riktigt hängt med så ja känner att ja måste fråga, Varför kunde du inte ha med dig valpen på valpkursen? Är den sjuk eller skadad ?

Lät bra iallafall att du får gå på allmänlydnadskurs. :)

Idag har jag varit på arbetsförmedlingen eftersom jag blivit arbetslös, dom verkar inte direkt vara särskilt inriktade på att vara hjälpsamma över huvudtaget. Jobbigt.

Idag har lillan löpt amok hemma, varit bångstyrig, kissat på mattan, gjort allt hon aldrig gör annars, så en stund där trodde ja att ja skulle sälja henne på tradera :P Men tack o lov så somna hon efter en långtur ute. Sista rycket innan nattsömnen kanske :P Vem vet, inte lätt att vara matte till en löptik som är "småsugen" på grannarnas hundar :P Ojoj, god natt med er!

jeanettee
0

#59 Hon ramlade från en soffa och har brutit benet. =( Jag hade precis börjat valpkursen och i tisdags var det första gången vi skulle ha med oss hunderna. Men det gick juh som sagt inte för mig. =(

Arbetsförmedlingen.. Usch.. Där har jag varit en del.. Hoppas att det löser sig snart för dig!

LinaK
0

Idag har vi varit upp på elljusspåret, tänkte gå 5 km, men det började såklart regna såfort vi kom dit. Så jag gick 2,5 iaf. Glad

Sen har vi ätit kycklingwok nu innan husse åkte till jobbet.
Så ikväll ska jag och Algot vara för oss själva, lite tv-tittande blir det nog. Imorgon ska vi på marknad här på byn Tungan ute Är väl bara skräp säkert.

LinaK
0

Vaknade för ett tag sedan. Har jobbat inatt, så nu är man sådär lagom seg i skallenGlad Algot är uppe hos svärföräldrarna med husse, dom grejar i trädgården där. Så jag antar att han får springa fritt hur bäst han vill. Så jag är ensam hemma med katterna. Känns riktigt konstigt. Ibland känns det nästan som att Algot är hemma. Kollar hela tiden om han ligger här nedanför databordet, men då kommer jag på att han inte är hemma.
Tänk vad ett djur kan betyda så mycket!

jeanettee
0

#62 Jag vet precis vad du menar. Jag har mått mindre bra de sista åren men Elsa har verkligen hjälpt mig sista tiden, hon ger mig så ofattbart glädje. =)

Nu är jag dock lite rädd.. En del kanske vet att jag haft lite problem med allergi så därför är Elsa en allergivänlig hund. Dock har jag sista tiden börjat känna av lite astma.. =( Jag vet inte vad det beror på men jag är livrädd att det är Elsa. Jag var tvungen att göra mig av med mina katter i höstas och jag skulle verkligen inte klara av att inte ha kvar Elsa. Så om det är så att jag är allergisk mot Elsa så får det bli hur mycket mediciner som helst, vad som behövs för jag tänker inte vara utan henne.

LinaK
0

#63 Ja precis, samma här. Han har hjälpt mig mycket. Precis innan vi skaffade honom mådde jag riktigt dåligt, vi hade avlivat våran border collie ganska nyligen så jag var riktigt ledsen. Men Algot hjälpte mig igenom det. Jag var ju tvungen att ta hand om honom, han var ju så liten Glad Så som jag alltid säger; det är ett av de bästa köpen vi gjort.
Ta inte ut något i förskott, du är inte allergisk mot pollen eller liknande? Vet många som har besvär just nu pga att våren är här.
Sen finns det ju medicin som du säger Glad det löser sig alltid vettu!

thric
0

Här kommer en liten uppdatering om vad vi gjort idag (Lördag)

Vi var o ställde ut cherie på en inofficiell utställning o hon fick HP, BIRvalp och en 4e placering på BIG. Så ser de ut. Är jätte stolt över lillgumman.

Det roligaste och pinsammaste under dagen var nog :

När Cherie skällde ut en annan hund som gick ifrån oss med svansen nersjuken mellan benen (mycket större schäfer liknande)

Och när vi gick i utställnings ringen och hon fick för sig att hon skulle pinka liten skvätt för att visa att hon varit där. :P

Domaren bara skrattade. Tur de, för de kändes lite pinsamt, jag hade rastat henne rejält innan så de var bara för att markera att hon var där.

Imorgon blir det en annan inoff. utställning så ikväll blir det bad och föning av lillgumman.

Jag har också äntligen fått hem mitt efterlängtade nya trimbord!!! Jag kan verkligen rekommendera parma som säljer dom väldigt billigt. Jätte lycklig! Nu ligger lillan helt utslagen i soffan, dags att laga mat, See you

LillaBenice
0

Jag fick en ettårig Bichon havanais i Måndags:D

LinaK
0

#65 Men vad lyckat! Grattis till dom fina resultaten Glad Du får gärna skapa en ny tråd med Cheries utställningsresultat. Tycker det är roligt att följa!

Jag vaknade för en timme sen, jobbade inatt så det är anledningen. Men nu ska vi snart beställa hämtmat. Ska nog köpa en sallad!
Är riktigt hungrig :P

LinaK
0

Jag har mest packat och grejjat idag. Vi åker till Dalarna imorgon, så det är fullt upp.

Har hållt på med Algots päls i ca 2 timmar idag Flört Men nu är han färdig. Skööönt.

Ha en trevlig lång-helg allihopa!

thric
0

#68, Desamma!

Va mysigt det lät, skulle behöva semester nu känner ja.

När ja jobbar natt vaknar ja aldrig innan 15.00 men då ligger ja oftast inte i sängen förän halv 10 heller :P

Skulle kännas lite egotrippat att ha en sån tråd, finns nå många som har fina små vänner som är lika duktiga :P Fast ja är lite skrytsam när det gäller Cherie, hon är ju min lilla pärla!

Idag har det jobbats o pluggats, ska validera till undersköterska så man får lite högre lön. Har man redan ena foten inne så varför inte stoppa in den andra också medans man ändå är i farten ? :P

Skickar med en bild på min lilla "megafluff" :P (Cherie)

Motorman
0

IDag är det grymt bra väder i Göteborg så jag o Tyra gick och hämtade hennes kompis Lady och gick en längre promenad, bägge två var helt slut när vi kom tillbaka! Nu ligger hon o sover på mina fötter! Glad

Perfekt väder för att åka motorcykel är det med, men än så länge övningskör jag så får vänta tills min handledare kommer hem från jobbet om 4 dagar! Foten i munnen

Christian

Emma-U
0

Just nu bara väntar jag på att åskan ska bryta ut, det är så kvavt i Götet idag att det är riktigt äckligt. Men jag ser molnen en bit bort, dock inga blixar ännu. *hoppas hoppas hoppas att det kommer så att jag får en blund i natt och inte behöver ligga vaken och svettas*

--------------
Emma - medarbetare på
Bichon.iFokus

LinaK
0

Nu är vi hemma igen. Vi kom hem igår kväll. Haft en mycket trevlig helg i Dalarna. Algot har trivits jätte bra där, så det har varit lyckat. Nu luktar han dock URK BURK av någon anledning. Vet inte vad det är som hänt, han badades ju i Onsdags. Funderar på om det är något med analsäckarna, men då borde hela han lukta, nu luktar han bara framtill. Ska avvakta lite, han ska klippas och badas idag så vi får se om det blir bättre eller vad som sker.
För han luktar riktigt ILLA, har aldrig varit med om dess like.

Kommer förmodligen lägga upp bild om klippningen blir bra Flört

SaraC
0

Syrran följde med på dagliga morgon/förmiddags-långpromenaden. Bosse är här någon dag också så han var också med. Var superhärligt väder - sol, blå himmel och fläktande vindar. Men varmt, så vi gick ner vid älven så hundarna kunde svalka sig och ta lite vatten. Försökte fota hundarna strax efter, de vägrade sitta stilla bredvid varandra men skickar med två bilder ändå. En egen på Bosse eftersom han bara ser ut som ett svart sudd på den här första Tungan ute

SaraC
0

Glad

LinaK
0

Sara: Vilka fina bilder på vovvarna Skrattande Vad stor och fluffig bosse har blivit.

Idag har jag försökt att röja lite här hemma, vi kom ju hem i söndags och vi har inte hunnit/orkat tagit tag i packningen som blev kvar Flört Men nu är det mesta väck. Tvättat har jag också gjort.

Igår klipptes Algot så nu är han en ny hund igen, sprallig och glad till tusen. Så det är klart värt att klippa ned tycker jag Glad Märker stor skillnad.
Hans bästa kompis Katten Polly var skitarg igår på Algot, hon kände INTE igen honom. haha. Hon fräste och slog emot honom. Så hon var inte glad. Men sen blev dom bästa kompis igen. Då var det precis som att hon kom på "Aha men det är ju du!!" Så då lekte dom och tvättade varandra Tungan ute Tokstollar!

Motorman
0

Idag har jag vart och hämtat mina glasögon! Första gången som jag behövt glasögon. Så idag är det invänjning som gäller, känns lite skumt, men ser helt klart bättre nu!

Någon gång under dagen har Tyra lyckats få i sig bajs utan att jag sett, detta spydde hon upp vid mina fötter under skrivbordet, av stanken att döma så kan detta bara ha kommit från ett äckligt litet djur som vinglar omkring och drägglar, svamlar o skiter hela dagarna…ni gissade rätt, människobajs. Förmodligen en unge, vilken vuxen människa skulle sätta sig utomhus i ett bostadsområde och skita?? Skrikandes

Christian

LinaK
0

#76 hahaha, vad ÄCKLIGT!! Spydde du inte lite inombords själv? Tungan ute

Idag ska jag städa, hela dagen lååång. Usch så tråkigt det låter. Brukar göra det varje Torsd eller Fredag. Ska väl ut med Algot en sväng om en stund. Sen ikväll kommer det några som ska kika på vårat köksbord + stolar. Vill nämligen bli av med det så att jag kan köpa ett nytt Tungan ute Vi får väl se om dom vill ha det eller ej.

Ha en bra helg allihopa!

Valpar
0

#77 Vi ska också få besök av några som ska köpa ett par stolar vi har till salu!

Men den gladaste nyheten är att i morrn ska vi hälsa på valparna igen! Då ska vi se vilken valp som passar oss Glad

LinaK
0

#78 Då håller jag tummarna att dom köper era stolar Skrattande
Du får allt ta några kort på valparna och berätta hur det går för er imorgon.Glad älskar valpbilder!

Valpar
0

#79 Nu är stolarna sålda Flört 

Jovisst, fixar lite bilder på valparna när vi träffar dom i morgon! Skrattande

thric
0

Idag har vi varit på utställning Cherie fick HP, BIRvalp, BIS3 valp. Super nöjd och dagen bjöd på fint väder och grillad bra med massor av trevliga vänner och bekanta, ikväll blir det lugnt och stillsamt efter en jobbig dag

Emma-U
0

Idag jobbar jag hemifrån eftersom jag mår riktigt kass Rynkar på näsan Inte alls roligt, det borde ju vara tvärtom.. När man är frisk och glad ska man stanna hemma och njuta av det och när man är kass kan man lika gärna förpesta jobbet med det Glad Det ska jag börja med sen..

--------------
Emma - medarbetare på
Bichon.iFokus

LinaK
0

#81 Grattis till fina resultat! Glad Du får gärna starta en ny tråd med Cheries utställningsresultat. Tycker det är jätte roligt att följa denna söta tjej.

Idag har vi grejjat med vårat förråd, rensat ur, städat ur, slängt en massa saker på soptippen. Så nu känns det riktigt bra. För första gången på ett år är vårat förråd riktigt tjusigt Flört
Annars ska vi inte göra något speciellt idag, blir en riktigt innedag, det regnar som sjutton ute. Algot HATAR det. Vill inte gå ut. Så det blir väl att stanna inne då. Tungan ute

LinaK
0

Då var det helg igen. Jag jobbade inatt så jag har sovit en liten stund.

Sen har vi monterat vårat nya bord och stolar som kom idag. Var rätt krångligt med stolarna. Men husse klarade det tillslut Flört
Sen har vi ätit tacos precis, eftersom husse jobbar ikväll.
Ska ha en hemmakväll idag, bara jag, Algot och katterna hemma.

Emma-U
0

Jag är i Skåne och hälsar på familjen en sväng, därför har det inte blivit något BiF för min del i helgen.
Ska köra hem imorgon och sen är det arbetsvecka igen, jösses vad tiden går fort.

Nu blir det sova sova sova säng!

Grattis till Tyskland denna schlagerfyllda afton, även om jag faktiskt hejade ordentligt på Turkiet.

--------------
Emma - medarbetare på
Bichon.iFokus

LinaK
0

Idag ska jag till Jönköping en sväng, vi ska hämta cyklarna jag beställt på sportex, så nu blir det åka av Flört Ska även in på A6, Jysk och på ekohallen som det heter. Har lite ärenden att uträtta.

Annars har jag blivit beroende av alfapet, som man kan köra mot andra nördar på blip.se, jäkligt skoj är det!

LinaK
0

Snart kommer min farmor och min mamma hit. Dom ska vara här hela helgen Skrattande Och imorgon åker vi till Ullared. Ska bli riktigt trevligt att dom kommer hit!
Blir kanske inte så aktiv på sajten i helgen.

Algot och jag har slappat idag eftersom det varit så varmt ute. Inget bra ut och gå väder precis.

Emma-U
0

#87 Åh vad kul med Ullared Skrattande Vad planerar du att köpa?

--------------
Emma - medarbetare på
Bichon.iFokus

LinaK
0

#88 Jag köpte ett koppel och en fäll till Algot. Annars plockar man ju på sig både det ena och det andra Glad

LinaK
0

Idag ska vi inte göra något speciellt, ska åka till svärmor en sväng och fika lite. Algot ska få leka lite med hans favoritkompis , svärmorskatt då Tungan ute

Önska att Algots cykelkorg kommer snart så att vi kan ut och cykla lite.

LinaK
0

Idag åkte vi faktiskt till Ullared igen, ujujuj. Vi har ju bara 10 mil dit ungefär. Så vi kan bara åka om vi vill Flört Skulle köpa en hundbädd och halsband och koppel till våran nykomling som kommer på Lördag eller söndag.

Sen har cykelkorgen kommit också, men har inte orkat hämta ut den ännu. Ska göra det sen tror jag Glad

LinaK
0

Idag har vi varit ute i skogen med hundarna, vi har ett riktigt härligt väder här i Småland idag. Så skönt!
Vi har precis kommit in från en promenad, lite skillnad att gå med två hundar Flört När dom far åt alla håll och kanter för att nosa.

Valpar
0

Igår så åkte vi in till gamla stan och promenerade lite där och Malte fick titta på båtarna och träffa lite folk. Idag ska vi nog gå ner till vattnet och ha picknik med vänner Glad Det blir första gången Malte får möjligheten att bada… Vi får se hur det går Skrattande

LillaBenice
0

Hoppas han kunde simma:D

Valpar
0

#94 Det belv ingen picknik, men han fick chansen att bada ute på landet. Men det var lite läskigt och han doppade bara tassarna och benen upp till magen Tungan ute

LillaBenice
0

jaha;P Loosy min hund kan inte simma hon fuskar hahah.Hon simmar jätte jätte fint med frambena och sedan drar man blicken mot ryggen som lutar mot botten,då "går" hon med bakbena haha

Denna kommentar har tagits bort.
Emma-U
0

Jag startar en ny tråd då denna är så lång.

Fortsättning i Klotterplank #3 Skrattande

--------------
Emma - medarbetare på
Bichon.iFokus

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.