Bichon iFokus

Bichon

Etikettdin-hund
Läst 3045 ggr
jeanettee
0

Mycket mat, lite bajs?

Elsa äter som vanligt men igår och idag har jag märkt att hon bajsar mindre. Hon är lika busig som förut, om inte mer men det kan bero på att hennes ben blir bättre och bättre.

Nån som har nån tanke om vad det kan bero på? Bajset alltså. =) Jag har märkt att det går längre mellan att hon vill kissa, hon kan hålla sig längre alltså. Är det nåt liknande med bajset också?

SaraC
0

Har hon gått på någon medicin?

Bajsar hon mindre i mängd eller antal gånger?

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

jeanettee
0

#1 Hon har ätit smärtstillande och avsvällande för benet men det har hon gjort under en längre tid och jag började trappa ner det för nån vecka sen och det här är som sagt bara de sista dagarna. I förrgår var sista dagen hon fick det.

Hon bajsar mindre i mängd.

kicmat
0

När Joy var "liten" så kissade hon väldigt ofta. Nu är hon över ett år och hon kan hålla sig riktigt länge. Inte ens på morgonen är det bråttom, hon sätter sig gärna på vår altan o bara snusar. Efter en stund kissar hon och då kissar hon länge. Vad gäller hennes bajsande så varierar det, men hon bajsar alltid två gånger om dagen. Först på morgon rundan o sedan på kvälls promenaden. Mängden varierar alltid, det viktiga är att allmän tillståndet är bra och att dom äter som dom ska. Det brukar märkas direkt om magen krånglar, då vill dom varken äta eller leka. Vi har ju haft Joy 2 gånger på djursjukhuset p.ga magbesvär, men ta i trä nu mår hon toppen.

SaraC
0

#2 Och hon äter samma foder och samma mängd? Får lika mycket motion? Är det lika varmt där ni bor som det är här kan det ju bero på det också.

Sen är det ju som #3 skriver inte ovanligt att de gör ifrån sig lite olika från dag till dag.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Motorman
0

Om hon busar mkt och är fysiskt aktiv så är det inte märkligt att hon bajsar mindre fast hon äter mer.

Det är samma sak hos människor, kan jag tänka mig, ju fysiskare dagen har varit desto mindre blir det i toaletten, man gör ju av med mer energi, därför tar kroppen upp mer näring av maten. Ett exempel: När man låg i fält under lumpen och var i konstant rörelse så kunde det gå flera dagar innan man behövde gå…

Christian

Medarbetare på Bichon.i.Fokus

jeanettee
0

#3 & #4 Hon mår jätte bra i övrigt, nästan bättre men det kan som sagt ha med benet att göra. Jag var hos veterinären idag angående benet (hon är äntligen av med alla vad skena och förband heter, jippie!) och passade på att fråga om bajset och han sa att jag skulle hålla lite koll och om det inte blev bättre eller blev sämre skulle jag höra av mig så kanske vi får kolla på fodret eller nåt.

Det är samma foder som hon har ätit sen hon började, jag köper samma som uppfödaren gav henne och det har fram till nu fungerat bra. Hon får även samma mängd som förut, kanske något mer till och med då hon gått upp i vikt vilket bara är bra.

Det har dock blivit bra mycket varmare här den sista veckan, kanske har något med det att göra.