Nopa öronen på Havanais
Hejsan allesammans som har Havanaiser.
Hur gör ni när ni nopar öronen på era vovvar? Eller gör ni det?
Jag tycke de är så otäckt å göra stackars Nelly de måste ju göra ont :(
Har ni någon saxs eller något annat som ni använder när ni gör de?
Vi har helt underbart söta
Ragdoll kattungar som söker nya hem!!!
Besök gärna vår hemsida S* Northern Pearl´s
Äkta vänner är som ädelstenar,värdefulla men sällsynta;falska vänner är som höstens löv granna men blåser bort med första vinddrag.
Jag gör det regelbundet på Algot, det växer som ogräs där.
Sen är det ju ett måste eftersom det kan bli för tätt och leda till svamp eller inflammation.
Och jag tror inte det gör ont, för det sitter inte speciellt hårt det håret man ska rycka. Jag rycker med fingrarna, tycker det är lättast. Man kan ju alltid använda en pincett. Jag tycker personligen att det är svårare
Börja rycka håret tidigt på din tjej, så vänjer hon sig. Min tycker nästan att det är skönt. Det kliar väl till lite gott i örat antar jag.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Samma här hos oss, Joy har väldigt lite hår i sina öron vilket är rätt så skönt. Jag tar några små strån med fingrarna, jag gör det kanske 2 ggr i veckan. Hon märker knappt att jag drar ut stråna, verkar som hon tycker det är skönt precis som Algot. Efteråt så masserar jag utanpå öronen, då njuter hon så man riktigt kan höra det.

Det viktiga är att du inte tar stora tussar på en gång, ta några strå i taget så märker de inte ens det..
"Faran", om man nu ska ta till de stora orden
, med att ta en hel hårtuss på en gång är först och främst att det kan göra ont men också att med så många hårstrån kan följa med hud och skapa små sår i örat - vilket givetvis inte är trevligt.
Tyra märker ingenting, hon har aldrig sagt något när jag har dragit hår ut öronen på henne.
Jag lånar en peang från grannen som jag drar med, tycker att man får mycket bättre grepp då men man får se upp så att man inte får med för många hårstrån på en gång.
--------------
Emma - medarbetare på Bichon.iFokus
Det är viktigt att du börjar tidigt att peta i öronen lite. Det gör jag ofta på Amadeus t.e.x när vi sitter i soffan och tittar på tv liksom ta det då och då. JAg själv använder peang och det funkar bra. Och det är även viktigt att du är lungn och trygg när du gör det för då går det enklare. Och om det nu skulle va så att hon skriker till så låtsas bara som ingenting. För hunden blir räddare om du blir rädd. Och lägg bestämnt tillbaka henne och låtsas som ingenting. Lycka till

Tack allesammans för de fina tipsen
Vi har helt underbart söta
Ragdoll kattungar som söker nya hem!!!
Besök gärna vår hemsida S* Northern Pearl´s
Äkta vänner är som ädelstenar,värdefulla men sällsynta;falska vänner är som höstens löv granna men blåser bort med första vinddrag.