Ingen agility för våran del.
Blä så trött jag blir. I Februari så lade hundklubben här i stan upp sina kurser som man kunde anmäla sig till, jag anmälde mig via mail till den adressen som stod på hemsidan samma dag som kurserna lades upp på hemsidan. Fick inget svar, mailar igen, inget svar.. Antar att jag då är anmäld. Fast jag ringer några gånger till numret som står på hemsidan, inget svar där heller.
Ser då på hemsidan under "Instruktörer" att mailen till den personen är en helt annat. Så den klubben har skrivit som anmälningsadress är helt fel. Inte konstigt att man inte får något svar. Mailade i förrgår till den rätta adressen, då får jag svar. Men jag är inte anmäld till agilitykursen eftersom det hade blivit fel. Men att jag kunde få bli anmäld till hösten istället. Svarade då att jag inte vill det.
Så förbaskad jag blev. Då anmäler man sig nästan för av alla, men så kommer man inte med.
Nej nu tänker jag inte stödja denna klubb något mer. Betalar inte in medlemsavgiften och avgår som medlem
Så tråkigt när jag hade suttit flera veckor och kollat om det hade kommit in några kurser så att jag skulle hinna anmäla mig. Men men..
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Men vad dålig stil. Då är man ju knappast mån om sina kunder. Hoppas du hittar någon bättre klubb.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Ja verkligen jätte tråkigt att dom inte har bättre koll. Var nämligen folk som hade skrivit i gästboken dom har på hemsidan att dom hade anmält sig via mail men inget svar. Då borde dom ha kollat upp det hela.
Vi flyttar nog snart, då får jag väl gå tillbaka till min gamla "moderklubb" 
Fy vad taskigt. Så vare för mig när ja skulle anmäla till valpkurs. Jag ville gå i timrå eller sundsvall vilket som är närmast för mig men dom hade fullt i stort sett direkt fast jag ringde o ringde o frågade när de skulle komma valp kurs. Men som tur så fick ja börja med cherie i härnösand men de är ju ändå ca 3mil dit. Har nu gått den kursen o känner mig verkligen besviken på ledarna. Känns så synd att ja redan betalt den för den var inte värd pengarna. Vi tränade ENDAST inkallning varje gång och inget annat.
#2 Ja, då tycker jag man får göra om anmälningen eller nåt. Blir ju helt orättvist annars ju, på grund av deras misstag.
#3 Vad trist 
#3 Ja det är verkligen tråkigt.
Jag känner igen det där med "misslyckad" valpkurs. Så tråkigt när man inte är nöjd.
Det enda vi gjorde på vår valpkurs var att prata jakt
var många jakthundsraser med och dom pratade bara jakt när vi satt i klubbstugan. Så tråkigt för en som inte är intresserad.
Trodde ju att valpkursen skulle vara inriktad för allla , men kändes inte så. Vi behövde inte träna inkallning för vi tränade de så mycket hemma, men visst är det lärorikt att göra de på klubben också men inte varje gång. Tänkte gå på allmän lydnad ev. till hösten på samma klubb, hoppas att dom instruktörerna är bättre. Fast jag är lite kluven, vet inte riktigt skillnaden mellan allmän lydnad och lydnad ? Måste man gå den ena innan man går den andra eller hur funkar det, nån som vet ? mitt mål är ju att kunna ha Cherie lös jämt när vi är ute på landet/stugan osv. sen så vill man ju mest också att man ska få en sån tillräcklig stark relation så man vet att hunden ligger eller stannar vart ja än går. o kommer direkt när man ropar..
#6 Om det är inom samma klubb skulle jag tro att allmän lydnad är "grundlydnad" (sitt, ligg, stanna kvar, passera, inkallning, miljöträning och så vidare) och att lydnad är mer riktad åt "tävlingslydnad", alltså tävlingensgrenen lydnad.