Bichon iFokus

Bichon

Etikettvalpar
Läst 2646 ggr
Valpar
2010-03-23 15:57
1

Imorgon

Imorgon, då smäller det!

Vi ska hälsa på en kull med valpar där det finns en blenheim cavalier hane som kanske ska bli våran! Skrattande

Dock är han under tecknad så vi får se om det blir den valpen eller om vi ska köpa från en annan uppfödare.

Oj, jag är så pirrig! Skrattande Det ska bli så härligt i morgon, jag tar med kameran så ni får se lite bilder. Valparna är knappt 1 vecka så dom kommer inte vara så stora men vi har lite frågor att ställa till uppfödaren och hälsa lite på mamma hund. Glad

LinaK
2010-03-23 16:24
0

Oh, så spännande!! Hoppas det går bra Skrattande imorgon får du berätta hur det gick!

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Motorman
2010-03-25 20:06
0

Det är så roligt att kolla på valpar! man vill ju ha med alla hem om man kunde!Skrattande

Ja berätta hur det gick!

Christian

Medarbetare på Bichon.i.Fokus

LinaK
2010-03-26 14:54
0

Hur gick det för er? Skrattande

Valpar
2010-03-26 19:11
0

Det gick jätte bra!

Vi kände att vi klickade mycket mer med den här uppfödaren och med hennes hundar. Skrattande 

Valparna var jätte söta. Det var 3 stycken, 1 tricolor och två blenheim. tricoloren var en tik och den ena blenheimen var en tik. Båda blenheimarna var vääldigt vita. Hanen som vi ev ska ha var hel vit. Förutom på huvudet där han var som han skulle och han hade en liiiten brun fläck på ryggen.

Så han var inte rastypisk tyvärr. Men han hade en underbar tecking på huvudet och ahr jätte fina föräldrar.

Så vi ska fundera lite.

Vi planerar dessutom att besöka en dvärg snauchzer uppfödare för att hälsa på och prata lite om rasen. Tyvärr tyckte mamma att dom fäller för mycket. Vi har läst på tidigare om dvärg snauchzer så det är inte en helt ny ras för oss. men jag som var så inställd på cavaliern Rynkar på näsan

Men cavaliern är fortfarnade nr1 hitills.

Haha det låter som att vi göra tvära kast mellan vilken ras vi vill ha men det är såå mycket mer funderande här hemma än vad som syns här. Vi vänder och vrider på dom raserna vi funderar på. Vi besöker uppfödare,frågar och kollar på internet. Så tro inte att vi är oansvariga Glad

LinaK
2010-03-28 19:20
0

Vad roligt! Tog du inga kort på dom små liven? Skrattande Valpbilder gör en ju alltid glad.

Dvärgschnauzer är en ras jag gillar faktiskt, fast då ska dom vara vita, annars ser dom ut lite som farbröder Flört Men en vit skulle jag tänka mig. Men då talar vi endast om utseendet då.

Det är väl bara bra att ni funderar på olika raser, det visar ju bara att ni är engagerade att hitta den "perfekta" familjemedlemmen. Vissa tar ju det här med att skaffa hund jätte lätt, och bestämmer sig över en dag bara. Så det är bra att ni inte ser hundköpet som något impulsköp Skrattande Hoppas ni hittar en valp snart.

Valpar
2010-03-29 16:15
0

Nej, tyvärr inga bilder men jag fick med bilder hem på sötnosarna så jag kan fota bilderna om ni vill se? Glad

Ja, vit eller svarta är fina men det är lite hur man klipper dom också, klipper man dom med skägg och ögon bryn är dom inte lika sötaTungan ute

Precis, men det är så svårt att hitta rätt! Vilken ras skulle du rekomendera till oss?

LinaK
2010-03-30 21:24
0

#6 Vad har du för "krav" på rasen? Skrattande Storlek, användning mm mm.

Linda
2010-03-31 04:20
0

#4 Är inte schnauzern en "hårras" som inte ska fälla så mycket?Lycka till med valp köpet:)

Valpar
2010-03-31 21:20
0

#7 Vi vill ha en aktiv sällskaps hund Glad Vi bor i en villa med trädgård och har nära till naturen. Vi vill främst hålla på med agility och freestyle. Vi söker en medel stor hund som vill hänga med på det mesta helt enkelt!

Det vi inte vill ha är en hund med för stor jakt och vakt egenskaper i. Vi vill dessutom helst inte att den fäller jätte mycket. Men lite går bra. Vi vill inte ha en för liten hund så som yorkshire terrier och chihuahua. Och inte för stor. Utan runt 9-10 kilo.

#8 Precis, om man trimmar den så fäller den minimalt.

Linda
2010-03-31 21:25
0

kanske en Bichon frise´vore en bra ras för r???

jag har haft många hundar men ingen e som dem:)

Valpar
2010-04-02 22:14
0

#10 Vi har tittat på dom också men tycker det är för mycket pälsvård tyvärr.