Bichon iFokus

Bichon

Etikettövrigt
Läst 1507 ggr
LinaK
0

Varför en pälsras egentligen?

Hua, nu är det inte roligt att ha en hund med lång päls. Det är sandigt, grusigt, blött och eländigt utomhus. Algot är full av sand på tassar och mage när man kommer in. Man måste duscha honom varje gång man varit ute Tungan ute men ändå får man inte bort allt så när han torkar så åker all sand ut på golvet.
Nu är han iaf van att han måste duschas av varje gång vi kommer in, så han har lärt sig att han ska in  duschen. Så han kilar in fort som en vessla i duschen självmant, sen vet han att det vankas godis Flört

Är det någon mer som bor i en sandlåda förtillfället? Med en hund som är mer grå/brun/svart istället för sin vanliga färg?

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

ms-mee
0

Jo nog känner jag igen det allt :P Fast vi bor i en lerhåla ist.. Hubert kommer in och är brun eller svart.. Men idag fick jag nog av snö/slask/lera och tovålder så nu är han korthårig :P 1 cm på kroppen, det blir perfekt! hehe

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

Emma-U
0

Tyra var dyngsur efter en längre promenad med buskompisen Skrållan igår. I vanliga fall brukar hon vara plaskblöt på undersidan av kroppen, men igår var hela hon alldeles blöt - förutom tofsen i pannan och svanstippen. Jäklar vad hon såg rolig ut, det var det enda fluff hon hade när vi kom hem..Skrattande

--------------
Emma - medarbetare på
Bichon.iFokus

kicmat
0

Håller med er om att det är jobbigt med all päls just nu. Joy tycker inte om när det är blött på vägen, går stora omvägar när hon ser en vatten pöl. Däremot så bryr hon sig inte om alla pinnar, strån,kottar,mossa och div drivved som fastnar i pälsen. Just nu så ser det ut som om hon har tänkt bygga ett kråkbo av allt som hon drar hem i pälsen. Men vad gör det vi älskar henne ändå.

SaraC
0

Låter lite smådrygt Tyst

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar