Klotterplank - skriv av er! :)
Jag tänkte att vi kunde ha ett klotterplank där vi kan skriva precis det vi vill såsom tankar, funderingar, åsikter, kommentarer om dagen etc etc, precis allt man kommer på!
En allroundtråd där vi kan diskutera vadsomhelst i en och samma tråd - ett klotterplank helt enkelt :D

Jösses vilken bra idé, Bella 
Ikväll är det So You Think You Can Dance! 
Jag måste planera nu; ska ut med Tyra innan det börjar, ska hinna göra mig en kopp té och några skorpor, slå igång surrounden och kanske hinna bada Tyra innan också.. Annars får vi ta det efter SYTYCD..
Viktigt viktigt, inte missa!
--------------
Emma - medarbetare på Bichon.iFokus

Tack Emma, kul att någon uppskattar det! :)
Jag sitter och funderar på vad jag ska göra nu.. om jag ska duscha nu elr imornbitti. Ska ta min medicin och sen ta en snabbdusch tror jag. Japp, så gör jag! ;)
Rolig idé, ibland vill man bara skriva om vad man vill
Jag vill skriva att efter en månads krångel med en tvättmaskin så är den nu ikopplad och fungerande. Skööönt! Har gått och irreterat mig jätte mycket på det där 
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Uppdatering; grät två gånger under kvällens program av SYTYCD och skrattade högt många gånger
Bäst denna gång var utan tvekan grottmänniskorna som hörde hiphop för första gången.. Jag satt och hoppade i soffan i takt till Missy Elliotts musik som de valt till låten! GRYYYMT sa grisen!
--------------
Håller med om att grottisarna var bäst Emma. eller discodansarna var också jäkligt duktiga 
Fast grät gjorde inte jag, när grät du egentligen? 

#5 Under den underbart vackra dansen som, har inte lärt mig deras namn ännu, steppdansartjejen framförde tillsammans med modern dance-killen. Så vackert, koreografin var av fantastiska Travis Wall. Det framförandet slog mig hårt och överraskande!
Den andra jag grät till kommer jag inte ihåg eftersom den moderna dansen av stepptjejen och modernkillen tog så hårt, men jag vet att jag grät två gånger.. Ska försöka ta reda på vilken den andra dansen var, dock finns inte programmet att se på kanal5play
Dåligt!
--------------

Jag kom hem från skolan för en 20 min sen, killen är här om 5 min, vi ska åka skridskor ikväll igen. :)
Ska först ut en runda med Benji och köpa bröd, saft & kakor, sen blire skridskotajm!
Jag vill med åka skridskor ^^
------------------------------------------
Emma - Medarbetare på Bichon ifokus
Lagotto Romagnolo & Bichon Frisé
Blogg: Te-ki
Foto: Bark it
Brr, skulle inte vilja åka skridskor idag. Är så jäkla kallt här nu tycker jag.
fryser idag.

Hihi, bara för att man får skrivavad man vill så måste jag skriva, än en gång, att det ikväll är SYTYCD 
Men jag ska inte tjata!
Annars är det en slö dag, har jobbat och var hemma tidigt för att vara med på slutbesiktningen av det som numer är vår nya lägenhet två våningar ned.. Skönt att äntligen ha fått nycklarna, så nu ska det målas och fixas sen flyttar vi in 
--------------

#8 Åk!? :) Passa på nu medan det är vinter. Snart är det sommar. Då får man väl åka rollerblades istället, men skridskor är enligt mig roligare :D Man glider fram skönare & "lenare".
#9 Äsch, man får klä sig tjock! Så fryser man inte :)
#10 Haha du gillar SYTYCD va? :D

#11 Nja, sådär 
I löööve it!
Idag grät jag ingen gång, men jag fick riktig gåshud när Legacy och Kathryn dansade
Wow!
Ingen annan som fullkomligt älskar denna show?
--------------
#12 Jo jag gillar det mycket
Tycker att dom är så fantastiskt duktiga ALLIHOPA.
Jag gillade det där numret med hon Karen och så han den mörka killen (minns inte namnet) dom bilmekanikerna du vet
Och Legacy och Kathryn också för den delen.
Förresten så har Algot fått en ny kompis. En storpudel herre på 10 år. Haha jösses så kul det såg ut, var rätt så stor storleksskillnad på dom två
Algot kunde med lätthet gå under hans mage. Pudeln var kastrerad så Algot var väääldigt intresserad utav pudelns bak
Han undrade väl vart kulorna var. Sedan ställde han sig på två ben så att han kom i höjd med pudelns ansikte, och så buffade han honom i örat. haha

#14 Haha så sött! 
Har en fråga till er: Hur gör ni när ni tar bort öronhåret på hundarna? Det måste ju rensas regelbundet för att luftcirkulationen i öronen funkar som det ska.
Innan Benji blev tonårskaxig kunde jag noppa där ibland för att ta bort det värsta håret, men nu kan jag inte det längre.
Idag när jag skulle göra det morrade han & högg mig igen. Jag morrade tillbaka så högt jag kunde, visade tänderna & spände blicken i honom tills han gav sig. Han blev lite rädd, det var det jag var ute efter.
Fruktansvärt frustrerande när han hindrar mig från att ta hand om honom även om det kan vara obehagligt för honom! Det är bara en tidsfråga innan han får öroninflammation och måste sövas hos vetten för att få ta hand om hans öron. Och tills jag ger upp honom.

träna med öronen varje dag och ta ett steg i taget.
börja tex att belöna när du bara rör öronen och när han accepterar det viker du upp örat osv. Jobba på det posetiva och låter han dig inte göra det så börja bara om igen :)
Får du lukta i öronen? om du fått gjort det förut utan problem kanske han har öron inflammation redan eller något annat vajsing med örat :)
Annars så är de bara att jobba på ^^
#15 Tycker du fick väldigt bra tips av Emma-K här ovan. Det är nog bara att börja om med just detta och ta det steg för steg.
Men sedan så tycker jag inte du ska morra, spänna blicken i honom så att han blir rädd. När du nu ska försöka få bort öronhåren så kommer det bara resultera i att han blir rädd eftersom han förknippar det med att du blir "arg" på honom.
Utan var lugn och positiv, små steg i taget. Mycket belöning med hans favoritgodis när han gör rätt.
Jag "straffar" aldrig Algot, han vet när jag menar allvar på min röst. Och då slutar han genast, han ger sig helt enkelt 

#16 Tack för tipsen!
#17 Jag är sträng med Benji nu, för jag vill inte att han ska fortsätta utvecklas till en ettrig och kaxig hund som bits och tar kommando över människor. Därför sätter jag honom på plats och morrar och stirrar honom i ögonen för att han ska visa underläge och se tydligt vem det är som bestämmer. Jag tror på det, och jag belönar när han låter mig göra det han tycker är obehagligt. Jag tycker inte att jag är elak när jag gör så, utan bestämd och sträng, för att han ska förstå att det är jag som bestämmer och inte han. För justnu vill han försöka bestämma över mig, och det tänker jag aldrig tillåta.

Sen fick jag inte svar på min huvudsakliga fråga, hehe.
Hur gör ni när ni rensar öronen på dom?
Jag gör likadant när våra hane kom i trotsen, morrade för att visa nej du gör inte så mot mig då kan du gå här ifrån för då vill inte jag umgås med dig.
Men göra det i situationen när man rensar öronen kan göra så han för knippar det med att usch det var obehagligt för matte blir arg på mig istället för att förstå ah okej matte tycker inte jag skall bete mig så, bättre att fortsätta och ignonera som att det där lönar sig inte för jag bryr mig inte och belöna massor så fort han ger sig :)
Dock skall han ju inte hugga.
Jag har tränat steg för steg med mina hundar och nu lägger jag dom viker upp örat och rycker små korta snabba drag med peangen :)
Båda två brukar ligga still och låta mig göra det brukar få en suck och en blick som är ja få det överstökat då matte 
#18 Ja alla uppfostrar vi våra hundar olika, jag lägger mig inte i hur du uppfostrar din hund, men jag gav dig bara några tips 
Jag uppfostrar min hund med belöning och ignorering (alltså om han är olydig så ignorerar jag honom efter att jag bestämt sagt "Nej") Det har fungerat för mig, och jag tycker att Algot har blivit en lugn och väluppfostrad grabb med dom metoderna
Sen ska jag svara på hur jag gör när jag plockar öronhåren på honom:
Först sätter jag upp honom på köksbordet, där han alltid är när jag kammar och fixar med honom. Där får han sitta på en handduk, sedan vikar jag upp örat på honom så mycket som det går. Och sedan plockar jag med fingrarna, kan ibland använda pincett om jag inte kommer åt ordentligt. Sedan är det bara att rycka, det lossnar ju jätte lätt dom håren i öronen tycker jag 
När jag ryckt bort det värsta så belönar jag honom med godis, och sedan går jag på nästa öra, när jag är färdig med det örat så blir det belöning igen såklart. Och när det är klart så brukar jag släppa ner honom på golvet och busa med en leksak. Vilken han gillar 

#20 Ja du har nog rätt, jag ska absolut tänka på det till nästa gång.
#21 Jag tror nog att hundar behöver olika metoder av uppfostran beroende på hur dom är som individ.
Benji är en individ som kräver ett fast handlag med regelbundna tider och en bestämd hand som tydligt markerar vem som är flockledare.
Algot är nog lite "mildare" till sättet än vad Benji är, och kräver då lite mildare uppfostran där du, som du nämnde, bara behöver ignorera när han är olydig och belöna när han gör rätt för att han ska bli en fin hund.
#22 Hm vet inte riktigt om jag håller med dig där. Visst kan det stämma att Algot är mildare till sättet än Benji.
Men jag har även sett hundägare som har haft en jobbig och vild hund som har uppfostrat den så som jag gör och fått bukt på hundens problem ändå.
För mig är det inget alternativ att göra hunden "rädd" för att den ska lyda mig.

#23 Har försökt med den metoden du beskriver, på Benji, och det har inte funkat. Så jag tror på den jag kör nu.
Att jag gjorde Benji lite rädd idag var ett undantagsfall då jag tappade tålamodet på honom ett ögonblick och tog i för mycket.
Att göra honom rädd är inte rätt, det jag menar är att jag är ordentligt bestämd och gör klart för honom att det är jag som bestämmer.
Att vara bestämd, men inte elak.
Göra klart för hunden vem som är flockledare.
Då blir hunden trygg eftersom man har en klar rangordning och han vet vem som bestämmer.
Och att självklart belöna när hunden gör som jag vill. Det tror jag på.
Annars tar han kontroll över mig och så ska det aldrig vara.
Att ignorera när hunden gör fel funkar inte på Benji.
#24 Som sagt, alla har vi olika åsikter och uppfostringsmetoder 
-------------------------------------------------------------
Idag kan jag säga att jag är irreterad på hantverkare
Varför ska det vara så svårt att passa tider? Hua!
Snart börjar iaf "Halv åtta hos mig" och det tänkte jag se på. Idag är det gnällspikens tur. Är alltid med en gnällspik varje vecka 

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag har blivit kär i ett nytt band: The Script.
Nästan alla riktigt bra band kommer ifrån Irland, dit ska jag förtusan ta o flytta så fort jag har utbildning och kan stå på egna ben! :)
Bara lyssna in denhär låten. Är den inte helt underbar?
#26 Jag gillar också det bandet! Skitbra
Idag är det iaf Fredag, känns skönt! Ska iväg till affären och hämta ut ett paket och handla lite tänkte jag. Vi tänkte äta tacooos ikväll. Gött!
Vad ska ni andra göra i helgen?

Jag kom hem från skolan för en dryg halvtimma sen, vi fick sluta 2,5 lektion tidigare!! :D *överlycklig* hela två lektioner och en halv. Är det inte helt underbart?
Vår lärare var tydligen sjuk elr nåt, och vi hade dubbellektion med henne, sen fick vi sluta en halvtimma tidigare av en annan lärare på en annan lektion för o hinna med bussen (går skolan ute på landet så det går bara 3-4 bussar från skolan på eftermiddagen)
Så sprang vi allihopa dryga 2 km till nästa busshållplats för o hinna med bussen. Och vi hann på sekunderna! :)
Nu ska jag strax duscha & packa, så ska jag & Benji till min pojkvän över helgen. Kommer hem antingen imorgon elr på söndag.
#28 gött att ni hann med är så jäkla sur när man brukar se bussen åka iväg några sekunder innan man är framme >_<
#27 Tacos fulländar en fredag! det är så sjukt gott :D
Vi skall åka och handla snart och ikväll blir det ta det lugnt o kolla på lets dance, sen imorgon är det vetrinären klockan 10 med "lill" killen.
Vaccination och kastrering, han skulle använts i avel men tyvärr är han spannmåls allergiker så blir inget med det så känns som det är lika bra att kastrera han då hans hormoner stressar han något enormt :/
Dock blir han inte av med någon manlighet då han aldrig riktigt haft någon utan liten pojke i sinnet också :P

Ja, snart är det läggdags igen. Ska börja göra mig iordning för sängen ja.
Hoppas att morgondagen blir bättre än denna dag, har varit sjukt trött & lättirriterad. :/
#29 Hur gick det hos veterinären? Hoppas det gick bra :)
Jag har inte gjort något idag! Väntat på en rörmokare som jag väntat på i en vecka nu. Nedrans hantverkare 

Ååååh, mitt lindriga shoppingberoende är stillat med råge.. Idag beställde vi ny diskmaskin och ny tvättmaskin till nya lägenheten.. Fick riktigt bra priser för bra maskiner och lyckades få det fraktfritt dessutom
Känns omåttligt bra det här..
Nu har vi fått nycklarna till nya lyan och ska börja med att måla om nu i dagarna för att sedan, förhoppningsvis i helgen, flytta ner våra grejer.. Skönt med större lägenhet som man fått sätta sin egen prägel på också 
Jag och Tyra har varit nere i några timmar igår och städat lite eftersom den förra hyresgästen inte verkade förstå att städning av badrum också innebär att rensa bort sin skit ut golvbrunnen i badrummet.. Så fruktansvärt äckligt att städa bort någon annans hudrester och hårtussar
Men men, det var bara på med gummihandskarna och en klädnypa för snoken så gick det vägen 
Nu blir det ut en sista runda med Tyra innan det är dags att sova.. Natti!
--------------
#32 Det är ljuvligt med tvättmaskin och diskmaskin ;) Om jag bara kunde få min diskmaskin inkopplad. Därför jag är irreterad på rörmokaren
Meeh! Emma du borde inte ha städat efter dom. Du borde ha sagt till hyresvärden att det inte var ordentligt städat. Man SKA INTE behöva städa efter en annan hyresgäst.

#32 Härligt! :D
Men vidrigt att du skulle behöva städa efter dom, jag hade nog spytt om jag hade behövt rensa skit i golvbrunnen efter någon annan. Men ändå, starkt att du klarade det :)
Idag har vi inte gjort så mycket!
Jag ska iaf kolla på So you think you can dance och dricka apelsinsaft
Vi har typ inget gott hemma heller, måste handla imorgon. Ibland orkar man bara inte handla.
#31 Det gick fint hos vetrinären ^^
Han var så duktig så, vi fick va med under hela ingreppet väldigt intressant så nu vet jag hur en kastrering går till ;P
Tyckte så synd om han på kvällen han hade ont när han gick då de sträckte i såret.. Men morgonen efter så var de bra igen idag är första dagen utan smärtstillande och de är inga problem alls till och med lek lusten är tillbaka ^^
#36 Vad skönt att höra =) Häftigt att vara med att se hur det går till, men var det inte läbbigt? 
--------------------------------------
Måste bara berätta, idag såg jag den minsta lilla hund jag sett. Så mini så det var inte sant
Var tvungen att kolla en och två gånger för att vara säker på att det inte var en kaninunge.
Jag ljuger inte är jag säger att den var runt 15 cm lång. Var nog en liten chihuahua valp
Men söt var den.

Jag passar på att göra lite "reklam" för min bilddagbok, Pyttes :)
Bli gärna vän där, ni som har! :D
Idag har jag badat Algot, så nu både luktar han gott och ser fräsch ut
Klippte klorna och fixade samtidigt.
Vad gör ni andra idag?
Har också ägnat mig åt lite vård idag. Klippt husse och klippt klorna på djuren. Sedan har vi varit och köpt tapeter, ny hatthylla och nytt skoställ till hallen som vi håller på att göra om. Nu är det fredagsmys, jag tar en öl och Eros ett märgben 
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Jag åkte hem till mina föräldrar i andra änden av Sthlm nu idag efter skolan.
Så nu är jag och pojkvännen här & chillar. :)
Får se vad vi hittar på imorn!
Idag gör jag ingenting speciellt, jag har varit ute med Algot och tänklte nu äta min frukost bestående av kaffe och smörgås. Är aldrig fel!

Jag & Benji kom in från en 45min promenad nyss.
Nu sitter jag vid datorn & chillar och tänker på piercingar, piercingar & piercingar! *__*
Fick ett JA av mina föräldrar efter två års väntande, nu äntligen ska det bli av när jag fått deras godkännande. Iiiiihh! :D
Usch, kom precis in. Var ute med algot i snöovädret. Snöar och blåser rejält här! Men Algot var lika glad för det
han älskar ju snö.
Idag ska vi till veterinären och vaccinera honom. får se hur han beter sig. Han brukar ju inte gilla att vara hos veterinären.

Jag äter middag framför datorn justnu :P Makaroner med tonfisk, ruccola & röd paprika. Yummi.
#44 Hoppas det gick bra hos vetten! Algot var säkert jätteduktig.
Det gick bra hos veterinären. Han skötte sig bra, fast han var lite osäker på veterinären.
Han tyckte INTE att hon var så snäll som stack honom i nackskinnet
Idag ska jag städa, kommer ett par kompisar hit ikväll. Och imorgon bitti ska vi till ullared. tjoho!

ÄNTLIGEN!
Vi har äntligen kommit i ordning i nya lägenheten.. Det har tagit en vecka från det att vi började måla och flytta - men nu är vi klara!
Jag tror att jag ska gå ut och göra som Ronja, ett riktigt lyckligt vårrop!
--------------

Jag måste bara visa bild på min piercing jag gjorde igår. 510 spänn fattigare men det var det värt. Är så sjukt stolt & glad :)
#47 Härligt värre =) det känns väl underbart? När får vi se någon bild på nya lyan då?
#48 Tjusigt
Jag kollar på Halv åtta hos mig, eller nu är det reklam. Annars har jag inte gjort något speciellt alls. Bara tagit det lugnt idag. Jag och Algot tänkte gå ute på stora fältet där han brukar springa lös. Men där sprang det runt en massa vita militärsnubbar och grejjade, så jag vågade inte gå min vanliga runda 

#49 Vad vill ni se då?
Jag har tagit många bilder..
Här är där man kommer in i hallen.
--------------

Här är om man vänder sig om och ska gå ut igen..
--------------

Ut mot balkongen..
Det var det jag kan bjuda på nu, det lilla sovrummet är inte klart ännu så det visar jag inte
Den som väntar på något gott..
--------------

Emma; Det blev ju riktigt snyggt
Myysigt! Ser fram emot fler bilder på det sista rummet du inte visat ännu, är det datarum också eller?

#59 Det är kombinerat kontor, gäst och marsvinsrum
De är så stora nu att de förtjänade ett eget rum att kuttra i 
Bild kommer när allting är inköpt och färdigställt, men det kan nog ta en liten stund..
--------------
#60 Okidoki, låter ju superb! =) Vår kanin har också ett eget rum att bo i
Tillsammans med datorn då.
Förresten så har vi likadana lampor, en sån där svart frans-lampa har vi också i sovrummet.
Vad gör ni idag allihopa?
Jag har inte gjort något alls. det skulle ha kommit en människa hit och kollat på våran stödhems katt. Men dom dök aldrig upp. Vi funderar på att behålla henne faktiskt
Men vi får se!
Ska snart krypa upp i soffan med lite popcorn tänkte jag. Gott!

Ingen bra dag idag, varför ska vi inte gå in på, men det är lite bättre nu när mattias är här iaf.
Vi ska se film tror jag :)
#62 Måste vara lätt att bli förtjust i en stödis 
Jag har "jobbat" 14-16.30. Sedan ilfart till Apoteket och Maxi som var en mardröm såhär en fredageftermiddag. Sen har jag bara varit hemma och myst med tre av mina pojkar, har saknat dem och de mig
Sambon är och kollar på hockey och har inte kommit hem än. Nu ska jag ta en sista promenad med Eros och sedan ska vi mysa ner oss i sängen.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Jag har friserat Algot lite, så han har rätt kort päls på benen och på bogen och under magen. Det blev faktiskt riktigt bra! Jag har ju aldrig handklippt honom själv
Ska jämna till det lite om en stund, så kanske jag fotar honom lite.

#65 Har du fotat honom än? Nyfiken ju :)
Jag kom precis in me Benji från en 70 minuters promenad, varav 15 min i en rastgård där han fick springa lös.
Ska strax iväg till affären o köpa saft, salta pinnar & energidrycker.
Därefter ska jag göra middagsmat, tortelli med ostsås.
#66 Nej har inte gjort det ännu. Är inte hemma nu heller så. Ska försöka fixa det ;)
Jag sitter hemma hos mina föräldrar, jag och Algot ska stanna här hela veckan. Ikväll ska vi till farmor o farfar och äta alla hjärtans dag middag, och spela bingolotto. Sen ska jag och Algot sova kvar där.
Har åkt på en dunderförkylning, och har därför inte orkat vara inne på iFokus så värst mycket 
Hoppas ni andra är krya och pigga!

#67 Åh, krya på dig! :/
Har ni fått nån present idag på allahjärtansdag?
Jag fick denhär nallen av mattias, gissa om jag blev glad!
O han hade redan bestämt namn åt honom, Benny.
Eftersom han är så lik Benji :)
Bella - Ja nallen var verkligen lik Benji
Så sött! Vad fint av din pojkvän. Vi väljer att inte ge varandra någonting på alla hjärtansdag. Anser att det är lite överskattat. Personligen alltså =) Har man varit ihop i snart 6 år så.

#69 Ja, visst är den :) Hihi!
Jo, jag förstår det. Vi tänkte inte heller ge varandra nån present på allahjärtansdag, men det blev så ändå i sista minuten typ.
Idag så är jag och Algot hos farmor o farfar. Jag och farmor har spelat kort. Så jag vann hela 20:-.
Imorgon ska jag och farmor o farfar shoppa i örebro tänkte vi =P Så Algot får nog vara med min mormor i några timmar.
Snart ska vi äta middag här, blir lax inlindad i bacon och nått annat gott =)

Åh, lite dåligt samvete idag
Har inte alls ägnat mycket tid åt Tyra.. Jag har mest jobbat, kom hem och hämtade henne från dagmatte och jobbade lite hemifrån, lämnade henne hos dagmatte igen för att åka ut på ett jobb och sedan har jag hämtat hem henne och fortsatt jobba hemifrån.
Först nu, för en kvart sedan, fick hon min totala uppmärksamhet och vi busade när vi var ute på vår sista promenad.
Men det räcker inte, hon är van vid mer kärlek, uppmärksamhet och bus.. Imorgon blir det ändring och bättring! Jag lovar, Tyra. 
--------------
Idag har vi inte hunnit med så mycket. Gått ut en liten runda i snön =P Ska gå till min farmor o farfar om en stund tänkte jag. Och hålla dom sällskap. Vi ska äta där hela familjen ikväll, så jag kanske hjälper farmor lite med maten.
Algot har lekt lite med sin katt-favorit Polly som bor hos mina föräldrar, fast som ska flytta hem till oss igen. =) Då blir nog Algot glad när han får tillbaka sin kattkompis igen.

Usch vad trött jag är, trots att jag haft sovmorgon -.-
Vet inte riktigt vad jag ska göra idag, vågar man gå ut när aftonbladet irrat runt med att man ska stanna hemma pga snöovädret?
Vill gärna tro att dom överdriver som dom brukar, men jag vågar inte gå ut o åka kommunalt om bussarna & pendeltågen är en halvtimma försenade, ersättningsbussar som inte kommer etc, som det var för 3 veckor sen när det oxå var snöoväder.
Satans snö, försvinn :(

Kände för o visa denhär bilden på mig & Benji.
Han är så söt!!
#75 jätte sött!!
Har nyss vinkat av farmor o farfar. Jag har ju varit hos mina föräldrar som bor utanför Örebro hela förra veckan. Så då fick jag skjuts hem utav min farmor o farfar. Så dom sov kvar här över natten =)
Vet inte riktigt vad jag ska göra idag. Måste nog till djuraffären och köpa bajspåsar och kattsand iaf 

Han älskar när man håller honom sådär ;)
Jag är lite trött på detta samhälle idag, ni som bevakar mig på bilddagboken förstår nog varför.
Ingen skola på 2 dagar pga att bussarna är inställda.
Alla bussar förutom min buss går som vanligt.
Frustrerande så jag inte vet vad jag ska ta mig till.
Hade kunnat ha sovmorgon både idag & igår om dom bara gått ut med informationen innan dom bara ställer in bussarna sådär. 
**Vad har ni andra gjort i helgen då?
**Själv har jag jobbat Fred och Lörd natt. Så nu är jag lite halvseg. Så det är skönt med en lugn Söndagskväll. Vi ska kolla på den sista OS-grenen. Herrarnas 5-mil
Det är inte klokt vad jag verkar insatt.
Sedan var vi upp till svärföräldrarna och fikade. Algot busade som sjutton med deras katt. Dom ser för roliga ut dom två!

Jag bakade bullar idag, kanel & vanilj.
Vanilj blev lätt godast.
Är för övrigt på landet i Dalarna med pojkvännen, hundarna, mamma & pappa.
Bella; Ujuj, enligt mina sajtregler är det förbjudet att lägga upp sånna där bilder
Eller det står ju iof inte skriver, men det måste nog fixas
Idag har jag inte gjort något speciellt. Tvättat våra täcken och kuddar, så nu ska det förhoppningsvis vara fräscht =)
Eller jag har ju gjort Algot fin också, han får fått badat och blivit fönad. Och kammad! Så nu är han tjusig.
I dag har jag fixat med hund dagis och ska kolla om vi kan fixa dagmatte som plan B till vår blivande hund.
I morgon ska vi besöka en uppfödare vars tik, förhoppnings vis, är dräktig! Så jag är nervös i dag, gissa om det kommer vara svårt att somna inatt! 
#81 Ojoj! Så spännande
Lova att du uppdaterar oss om hur det går imorgon?
Idag har det inte hänt mycket, varit ute en långpromenad med Algot som var helt överlycklig över att det var snö och sol.
Självklart så stod jag på huvudet efter att ha försökt att klättra över en snövall med snö upp till knäna.
Algot undrade nog vad jag höll på med.
#82 Jo, är rysligt nervös redan nu!
Självklart!
Kommer fota lite också så ni får se lite hur hundarna ser ut 
Haha kan tänka mig att det sett kul ut! 
#83 Jätte bra =) Du får starta en ny tråd och lägga ut bilder sen när du varit på besök, om du vill förstås! man blir så nyfiken
Idag så har det inte hänt något speciellt alls, ska straxt fixa lite med Algots päls tänkte jag. Sen inatt jobbar jag så då får Algot vara med husse.

#80 Haha
bullarna är redan slut x'D dom gick åt rysligt snabbt. Goaste bullarna jag nånsin gjort 
Jag & familjen kom precis hem från Dalarna.
Skönt att vara hemma igen.

#86 Snarare dom sista
haha. Jag älskar den filmen, den är verkligen sevärd 
Jag & pojkvännen håller på att göra stora bakade potatisar i ugnen just nu. Ska serveras med bearnaisesås, ruccola, tomat, paprika, gurka & kidneyböner.
Älskar bakad potatis, en av mina favoriträtter.
Har heller inte sett Avatar, men skulle vilja. Får väl bli någongång sen
Bakad potatis är riktigt gott, helst med skinkröra eller skagen
Jag sitter här i min "ensamhet", sambon jobbar. TV-nätet är det fel på för att nån idi*t har grävt av en kabel här i området. Så någon TV kan jag heller inte titta på.
Blir lite less.
Var ute med Algot en sväng nyss, vi tränade lite på att gå fot. Han är inte jätte duktig på det måste jag erkänna, men han lär sig snabbt så jag har förhoppningar.
#87 Haha förvånande nog så var hela bio salongen fylld! Trots att det inte var 3D 
#88 Den var super bra! Dock väldigt lång, så köp inte en för stor läsk
Jobbigt att behöva kliva upp mitt under filmen.
Men jag tror det är häftigast att se den i 3D… Jag ska se den i 3D när den kommer ut på DVD 

Bild på dagens middag, hehe.
Det var gott, kunde varit godare, men godkänt :)

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Benji & hans stora kompis Flippe (border collie/labrador) leker i en rastgård :)
#91 haha, lilla Benji. Han hinner inte riktigt med där. Men otroligt bra iaf för att vara så mycket mindre än den andra hunden
Nu ska vi snart upp till svärföräldrarna och kolla på melodifestivalen, får se om jag ser några jag känner, det är ju ifrån Örebro ikväll
Farmor och farfar ska dit.

#91 Vad roligt de har det
Ett tips inför nästa gång är att ta av kopplet på hundarna, i detta fall Flippe, eftersom det kan bli riktigt otäcka olyckor om Benji, eller han själv, skulle trassla in sig. För säkerhets skull, man kan aldrig vara för försiktig..
Skön video 
--------------

#92 Det tycker jag med :) han är en riktig kämpe. Hihi.
#93 Benji hade inget koppel. Flippe däremot är tvungen att ha sitt koppel på när han leker med en annan hund, annars får man aldrig fast honom. Självklart är det bäst att inte ha koppel på två hundar som leker, det vet vi båda två, men i Flippes fall är det svårt. Vi testade att ta av honom kopplet en gång, och det slutade med att alla var sura, vi hade tappat känseln i både fötter & fingrar och hade gett upp försöket med att få fast honom. Vi testade alla möjliga metoder, men inget funkade. Och vi håller noggrann uppsikt varenda sekund när dom springer lösa och Flippe har kopplet på, allt för att förebygga olyckor. Man får helt enkelt göra det bästa av situationen. Det funkar inte annars när han leker med en annan hund, tyvärr. Trots att det självklart hade varit bäst om han hade kunnat springa utan kopplet i släp.

#94 Jag såg att Benji var utan men Flippe var med koppel, såg också att det var riktigt nära att Benji trampade på kopplet när de sprang förbi alldeles framför er vid ett tillfälle och satte nästan kaffet i halsen - blev skraj eftersom jag vet att det kan gå riktigt j*vla illa rent ut sagt!
Jag tänkte att ni kanske inte visste riktigt hur illa det kan gå, oftast brukar man inte låta hundarna leka med koppel på om man vet det.
Det är givetvis upp till er själva, ville bara slänga ut en liten varning..
På något sätt måste ni fått in Flippe till slut när ni lät dem leka utan koppel, hur gjorde ni då?
Ett tips är ju att du och Benji går ifrån dem i hundrastgården så har Flippe ingen att leka med och kanske mer självmant väljer att komma till hussen/matten. Sen kan ni mötas en bit ifrån rastgården när han 'blivit infångad' igen. Då kanske det går att ha dem att leka utan koppel - det kan vara värt ett försök kanske..
Jag försöker tänka ut om det finns något annat sätt för dem att leka på fast utan koppel men kommer tyvärr inte på något 
--------------

#95 Vi fick ringa mattias mamma för att han skulle låta sig infångas.
Men som sagt, det är inte min hund & därmed inte mitt ansvar! Jag vill inte ha en diskussion om detta, jag försöker bara göra det bästa av situationen & vill inte vara fröken negativ genom att säga att dom inte kan leka bara för att Flippe har sitt (faktiskt ofarliga) koppel på.
Jag är inte dum i huvudet, faktiskt. Jag vill min hunds bästa, och andra hundars oxå givetvis, men jag orkar inte ta ansvar för andras "ägodelar" & andras handlingar.
Och jag vakade varje sekund för att ingen av dom skulle råka illa ut på något sätt, om du kollar på videon springer dom bara runt, runt & runt, Flippe gör inget hastigt utan bara springer rakt fram, runt i cirklar & Benji följer efter. Dom brottades inte elr gjorde något annat som skulle öka risken för att någon av hundarna skulle göra sig illa.
Det händer honom ingenting, varken Benji elr Flippe, och en olycka är en olycka, svår att förebygga. Jag vill Benjis bästa & skulle inte utsätta honom för fara om jag kände aningen av det.
Och som jag sa - jag orkar inte ta diskussion om andras handlingar & andras ansvar.
Dom har lekt precis så många gånger & ingenting har hänt.
Jag börjar bli upprörd och det är nu jag ska lämna datorn och återgå till mitt verkliga liv, men jag måste bara säga detta:
Jag ogillar starkt människor som ska hacka på varenda liten pyttegrej och på det sättet förstöra lyckan & charmen i vad det egentligen handlar om från början.
Självklart är säkerhet något viktigt som inte ska underskattas, men jag vill som sagt att både Benji & Flippe ska få leka med varandra & göra av med energi för det behöver dom båda, och bara för att Flippe måste ha sitt koppel på vill jag inte skita i hela grejen.
Jag litar på min magkänsla, mitt sunda förnuft, min reaktionsförmåga & mina ögon - varken Flippe elr Benji har gjort sig illa! Och olyckor är olyckor - såna man inte rår för.
Nu slutar jag skriva här.

#96 Men Bella, missförstå mig rätt nu istället för att brusa upp..
Jag ville bara göra dig uppmärksam på att det kan vara farligt, inget mer. Jag kritiserar inte, jag vräker inte ur mig något otrevligt eller säger att du är en dålig matte för att du tillåter det.
Jag vill bara hjälpa och kanske försöka förhindra att det händer något - jag vet ju inte vad du vet och inte. Jag vet inte vad du har kollat upp och inte, därför vill jag dela med mig av det jag vet och det jag sett och det jag kan. Inget mer, inget mindre. Det är det ett forum är till för, att hjälpa andra baserat på ens egna erfarenheter.
Dessutom skriver jag inte bara till dig, jag skriver till alla andra som också läser här och som kanske inte har tänkt på att koppel bör tas av när hundarna leker. Det är många som läser trådarna och därför också många som tar till sig nya lärdomar - på alla sidor på iFokus.
Jag har inte på något vis sagt att du är dum i huvudet, faktiskt. Lägg inte ord i mun på mig, speciellt inte när det är ord som jag varken tänkt eller yppat.
Jag ville bara säga att det är större risk att det händer något när de leker med koppel på än när de leker utan koppel på. Egentligen bör man ta av halsband och selar också, men det gör inte heller jag. Men egentligen säger de att man bör göra det.
Inget koppel är ofarligt, jag hackar inte på varenda liten pyttegrej och har ingen som helst intention att förstöra lyckan och charmen i vad det egentligen handlar om, jag vill givetvis bara att det inte ska hända något med våra hundar.
Sluta ta det som skarpt riktad kritik, ta det istället för vad jag skrev att det var; ett tips.
Alla gör olika, alla tycker och tänker olika och det respekterar jag. Men på ett forum som det här ger jag tips på det jag läser och ser, baserat på egna erfarenheter, och menar bara väl.
--------------

#97 Det är en sån självklar grej, att jag finner det som ett sätt för dig att komma och hytta med fingret o säga "ajabaja".
Som om jag vore dum i huvudet.
Jag VET, mer än väl.
Och det tror jag faktiskt dom flesta hundägare gör.
Men som jag nämnde 2-3 ggr i mitt inlägg:
Det är inte min hund & därmed inte mitt ansvar.
Han som äger hunden, min pojkvän, vet oxå detta mer än väl, och blev irriterad när han såg ditt inlägg.
Vi vet en sån självklar grej, och jag tror att du innerst inne oxå visste det, så detta kändes en aning onödigt.
Slutdiskuterat Emma.

#98 Du får gärna sluta kommentera mina inlägg precis när du vill, men jag tänker inte tillåta att du ska säga åt mig när jag får skriva och när jag inte får skriva i denna tråd. Har jag något att säga så säger jag det, det gäller alla.
Jag lyfter inte upp ett finger åt dig och säger inte ajabaja, vad tjänar jag på det? Jag vill, som jag nämnde säkert tusen gånger i mitt förra inlägg, bara väl och uppmärksamma alla som läser denna tråd att det finns en risk i att låta kopplet sitta kvar på hundarna när de far runt. Att det råkade komma upp som ett svar på din video var ju för att det var där jag såg det, och jag menade verkligen bara väl med mitt lilla tips.
Jag tror inte att alla vet att man bör ta av både koppel och halsband/sele när hundarna ska leka med varandra. Det är många här inne på detta forum som precis ska till att hämta sin valp eller funderar på att skaffa valp och då kan det vara nyttig information.
Bättre att skriva det en gång för mycket än en gång för lite.
--------------

#99 Inte min hund, inte mitt ansvar. Återigen.
Och med det lämnar jag tråden & dina inlägg.

#98 Att din pojkvän blev irriterad när han såg mitt inlägg ser jag inte som ett avgörande för 'hur mycket rätt ni har och hur mycket fel jag har', det beror ju helt på hur mar läser mitt inlägg.
Jag har hållit god ton hela vägen, och verkligen menat det så också. Att ni har valt att misstolka det är inte mitt problem.
Innerst inne kan jag, fortfarande, inte veta vad alla vet och inte vet. Detta är helt och hållet befogat att ta upp.
--------------
Bella, Jag tror inte Emma menade att visa "pekfingret", jag tänkte faktiskt också på att den stora hunden hade koppel, men var för feg för att något säga. Och jag vet att Emma inte menade något illa med det hon skrev, hon är inte sådan. Hon är mer en sådan som vill hjälpa än att stjälpa 
Ibland får man faktiskt inse sina misstag, det försöker jag göra. Jag lär mig något nytt varje dag angående Algot och tänker ständigt om. Och inser ibland att jag gör vissa små fel med honom.
Men då är det bara att fortsätta på ny kula.

Återigen, inte min hund, inte mitt ansvar. Jag kan inte göra något åt det!

#103 Det blir ditt ansvar om någonting händer med Benji, men skit samma. Du verkar inte vara mottaglig för tips eller goda råd ändå så det är väl inte lönt att försöka få dig att förstå vad jag menar.
Idag har jag och Tyra vara ute och gått en låång promenad uppe på den frusna sjön. Med oss hade vi favoritkompisen Skrållan, 1,5 årig fransk bulldog, och hennes matte. Och jösses vad de två kan leka, det är likadant varje gång de ses - de ger sig aldrig. Vilket innebär att vi aldrig bara kan sitta och hänga tillsammans med dem för jag tror faktiskt att de kan leka ihjäl varandra.. Man får sära på dem till slut, alldeles tokiga är de
Men vi hade roligt, en två timmars promenad blev det och sedan hem och sova.
Nu sitter jag och kollar på film med sambon som är hemma ett par timmar från båten han jobbar på, sen ska jag köra honom tillbaka och sedan blir det sängen eftersom jag imorgon ska upp omänskligt tidigt.
Men först ska jag avsluta månadens bichon februari, undrar vem som vann?!?
--------------

#104 Tänkte bara säga några sista ord innan jag lämnar sajten. Jag är mottaglig för tips & råd om jag får det konstuktivt och på rätt sätt. Detta tar jag inte som ett konstruktivt råd utan snarare mer åt att ha något att gnälla över på ett öppet forum. Känner mig idiotförklarad. Inget hände Benji, dom lekte så återigen igår och Benji är helt oskadd idag. Hur min pojkvän gör & uppfostrar Flippe angår inte mig ett dugg!
Emma & Bella; **Om ni vill fortsätta diskutera detta tycker jag att det är mer lämpligt att det tas i ett PM.
**

Ännu en gång är det måndag, veckorna går så fort att jag baxnar..
Idag sitter jag på jobbet och skriver färdigt lite texter som ska in i tidningen på onsdag. Får se hur långt jag kommer, om jag fortsätter sitta här så kommer det inte bli mycket gjort 
--------------
Ja som sagt är det Måndag IGEN, tycker jämt det är Måndag
Det går ju otroligt fort.
Idag tänkte jag att jag skulle ha bakat lite, men det får nog bli imorgon eller på Onsdag.
Vet inte riktigt vad vi ska hitta på idag annars, Algot ska få leta lite korv snart
Det gillar han. Sen ska vi ta en långpromenad lite senare tror jag. Sen ikväll kl 21 går jag till jobbet och jobbar till klockan sju imorgon bitti.
I dag var det första dagen efter lovet, var inte så trött som jag trodde utan kände mig pigg och utvilad. Skönt! 
Sedan har jag haft en kompis över på besök och nu blir det datan innan det är dags för middag och sedan TV;n.
I morgon är det Desperate House wifes! Min absoluta favorit! Och efter det cougar town! En till, ny, favvo. Sådant som gör en sketen tisdag lite roligare.
Ha det bra!