Mötet
Mötet med uppfödaren gick bra, och uppfödaren svarade klokt och bra på alla frågor. Dock har vi inte besämt oss än utan vi ska besöka 3 andra uppfödare också. Varav den ena ska valpa om två veckor. Så då ska vi dit när valparna har vuxit till sig lite. Men vi ska baaara titta… Farligt,farligt jag vet
Tyvärr glömde jag kameran i all spänning och nervositet men nästa gång tar jag med den! 
Och för dom som inte vet kan jag säga att den är ingen bichon havanais vi ska skaffa, även om vi var inne på det ett tag, utan det blir en cavalier king charles spaniel! 

Haha, det går inte att bara 'åka och titta' på en valpkull - det är störtomöjligt. Speciellt inte om man klickar med uppfödaren och valparna är just valpar - du kommer säker tinga en valp där och då vettu 
Men det är bara kul!
--------------
Emma - medarbetare på Bichon.iFokus
#1 Haha kanske va uppfödarens plan det? 
Vad roligt
Ja det är alldeles för farligt att åka och kolla på valpar. Det får man inte göra allt för ofta, för då har man tillslut en hel flock.
Hur kom det sig att ni valde just cavalier?
Jag själv har väldig positiv erfarenhet av just den rasen, dels har min mormor haft en. Världens underbaraste hund! Sedan hade min farmor och farfar en granne som hade en cavalier som var jätte charmig. Han sprang typ fritt på gatan, så han kom alltid över till oss och hälsade på. Då skulle han ha något att äta 
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
#3 Haha jo det är riktigt farligt
Men vi har några fler uppfödare som verkar vettiga som vi har kontakt med. Så förhoppningvis kan vi ha dom valparna i tanken då 
Puh. Lång historia
Men för att göra en lång historia kort; Från början var det tänkt en hund som inte fäller. Det var pappas krav. Då verkade en bichon havanais passa oss bra, och det var ju inte sämre att dom är så förbaskat söta!
Men både mamma och jag har alltid gilalt cavaliern. Och när vi sökt runt på cavaliern märkte vi att den passade oss lite bättre än vad en bichon havanais gör och vi föll totalt för rasen! 
Cavaliern passar oss på det sättet att den kan både vara aktiv och vila någon dag om man skulle vara sjuk. Den är vänlig och glad mot alla och är otroligt vackra och söta. Dessutom har den lite längre ben och är lite större än en havanais och orkar på så sätt lite mer.
Sedan att den har lite mindre pälsvård än en havanais var ett plus.
Men en cavalier och havanias är rätt lika.