Bichon iFokus

Bichon

Etikett: beteende
Läst 1806 ggr
LinaK
0

Hur är din hund mot andra hundar.

Fungerar din hund ihop med alla hundar?
Eller gillar den inte tikar eller hanar? Någon speciell ras?

Berätta!

// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

LinaK
0

Jag börjar väl svara då. Algot går ihop med de allra flesta hundarna oavsett kön. Han har aldrig visat aggressivitet eller något sådant. Han är bara allmänt nyfiken på alla hundar, stora som små. Små hundar kan han hälsa på med en gång, medans stora hundar kan vara lite läskiga. Busar gör han helst med små hundar.

Sen gör han sig ju alltid till när det är en tik Flört Putsar lite extra på den andra vovvens öron. Försöker göra sig extra stilig och charmig.

Mot hanar är det fullfart som gäller, här ska det busas och stojjas. Vissa hanhundar ska han också putsa, alltså tvätta öron på då. Beror lite på vad det är för hane Tungan ute

// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

SaraC
0

Snäll och tålmodig med valpar. Tikar har han aldrig problem med, detsamma som med valpar bortsett från att han kan vara mer "på" när det gäller tikar. Hanar är det kinkigare med. Dem måste han hälsa på på hans villkor för att det ska vara ok, men många små hanar kan gå bra ändå. Han är väldigt signalkänslig och kan ha svårt för hundar som inte "talar rätt eller inte lyssnar på vad han "säger".

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

kicmat
0

Jag kan bara säga att Linas beskrivning av Algot stämmer på pricken med Joy. Enda skillnaden är att hon fjäskar lite mer för hanhundar. Sen har hon två "bästisar" en labbe o en dvärg schnauzer.

Allt som allt en härlig o glad hund.

Bella-R
0

Benji gillar tikar mest, en del hanar går dock oxå fint. Men tikar är det som gäller, om han fick bestämma själv. Har kommit några tillfällen då han morrat mot andra hanar, men i överlag går han ihop med dom flesta hundar.

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

Emma-U
0

Tyra är nästan alltid lite avvaktande mot nya hundar som hon träffar. Ser hon en hund hon inte träffat förut så ger hon ifrån sig några skall och några morr. När vi sedan går fram för att hälsa på hunden så tar det oftast en liten stund men sen lägger hon sig och visar undergivenhet mot den hunden. Dock är hon aldrig sen med att säga ifrån om hunden sniffar för mycket i baken på henne eller om den kommer för nära, då markerar hon tydligt men ändå lite lekfullt. Svårt att beskriva.

Tyra är mer för tikar än för hanar, antagligen av den anldeningen jag nämner ovan - att hanarna luktar för mycket, för länge och för nära på henne..
Hon är definitivt mer för mindre hundar än för stora, stora hundar är ofta lite läskiga verkar det som, men ger man det en stund så leker hon gärna med större hundar också.

--------------
Emma - medarbetare på
Bichon.iFokus

ms-mee
0

Haha! Det första jag tänkte när jag läste rubriken va Dryg! :P

Hubert är glad i allt och alla, hane eller tik spelar ingen roll, inte heller om den är stor eller liten (Hade jag inte haft snabba reflexer hade han hoppat på en häst som han ville busa med :P )
Men ja, han är glad, Väldigt glad! Lite för glad om ni frågar mig :P Och säger den andra hunden åt honom att lugna ner sig blir han ännu gladare!

Enda är väl om en annan hane juckar på honom, då säger han till sen sätter han igång med buset igen :P

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives