Bichon iFokus

Bichon

Etikett: övrigt
Läst 3139 ggr
OzzysMatte
0

Hur mycke snö har ni?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Iförrgår föll så mycke snö att man nästan övergick från att tycka att det är mysigt(för det verkar ja vara en av de få som fortfarande tycker)till att börja bli lite orolig för att man ska drunkna i allt detta.

Igår föll det ännu mera snö och idag nu snöar det friskt på idag också.

Jag kan ärligt säga att jag ALDRIG sett såhär mycke snö! Ozzy är till manken ca 31cm så upp till huvudet är han väl ca 15 till, alltså45-46 allt som allt. Och kolla in höjden på vallen bakom honom!!!FörvånadJag lovar , det är ingen snöhög, det är en vanlig snövall som går mellan vägen och trottoaren!!Och bilden tog vi igår, det har som sagt kommit et par dm till efter detFörvånad

Ozzy älskar det och far fram som en liten mullvad under snön(han försvinner såklart helt när det är såhär mycke snö. Men det gör honom också fort trött och det finns få promenadvägar som överhuvudtaget går att ta sig fram på, det är inte bara en gång som jag har fått lyfta upp honom och själv sedan fått pulsa med snö upp till midjan.

Vi bor i värmland, i karlskoga.

Hur mycke snö har ni och vart bor ni?

LinaK
0

Ja här är det MYYYCKET. Vet inte exakt hur mycket eftersom det blåser så mycket också. Så det är nästan ingenting på vissa ställen och på andra ställen är det jätte mycket Obestämd Helt sjukt! Och snöar som sjutton gör det fortfarande. Jag bor i Småland mellan Jönköping och Värnamo.

Uppe hos min svärmor var det ca 1 METER snö på deras altan, dom har inte skottat där något alls i vinter. Men iaf Förvånad Algot gillar det, men han försvinner ju nästan i snön, och så fastnar det snöklumpar på hela magen och benen.

// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

OzzysMatte
0

#1 ja en meter har vi här också, tom mer tror jag. Posten som brukar komma vid 10.00 här har fortfarande inte kommit(klockan är strax14.00)stackarna har det väl helt omöjligt att ta sig fram.

Ja det där med snöklumparna är ju helt klart ett bekymmer…suck Har övervägt overall till ozzy men det ser ju lite fånigt ut hihi

Emma-U
0

Vi har mycket snö här, men inte lika mycket som er andra.. Kanske en halv meter på sina håll..

Idag skiner solen över Göteborg men det är ändå minusgrader.. Det är vackert med snö och jag har länge längtat efter en vit jul, men det var länge sedan det var jul nu och därför är jag också lite trött p åsnön om jag ska vara ärlig..

Men givetvis kommer jag sakna snön så fort den försvinner, det är ett faktum Flört

--------------
Emma - medarbetare på
Bichon.iFokus

SaraC
0

Mycket, men inte mer än vanligt. På baksidan har vi inte skottat på ett tag och nu har vi snövallar upp till fönstret Tungan ute Vi bor i Dalarna.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

LinaK
0

#4 Nej det är inte inte så ovanligt när man bor uppe i "norr" Flört 
Ni såg ut att ha en del snö!

Bella-R
0

Väldigt mycket! Vet inte hur mycket, men alldeles för mycket enligt min mening. Är trött på snön nu och vill ha vår. :(

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

Emma-U
0

Då var det igång igen - ännu mer snö i Göteborg nu..
Man ska ju inte gnälla, jag vet.. Men det är lite svårt att låta bli. Nu får det snart vara slut på detta, det räcker med att ha snö över jul och nyår, sen är det bara najs om det försvinner igen..

Till nästa vinter ska jag har lagt fram det till vädergudarna så att de slipper missförstå oss igen Flört

--------------
Emma - medarbetare på
Bichon.iFokus

LinaK
0

Här snöar det massvis nu! Har kommit massor inatt också. Jag och Algot fick pulsa i snön när vi gick morgonrundan Tungan ute
Tycker också att det räcker nu. I november-december & Januari är det helt okej med såhär mycket snö. Men nu vill man bara ha vår!

Bella-R
0

Ja, här är det snöoväder igen. Jippi! Elr inte..

Jag är så himla trött på snön nu, kommunaltrafiken blir ju helt f*cked up nu när snön förstör.

Försenade bussar & tåg, ersättningsbussar som ska ersätta tågen men som aldrig kommer etc etc.

Åh, dumma snö!

ms-mee
0

Haha! Här har det också kommit snö konstant i ett par dagar, och jag blir lika glad varje gång jag kollar ut genom fönstret Skrattande Vill ha snö hela mars, men sen får det räcka ;D hehe

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

ms-mee
0

Nu fick jag äntligen med mig kameran ut! Och när den äntligen följer med så är det snöstorm ute :P Men såhär mycket snö har vi :) 
Hubert är 48 cm i mkh, så det är lite iaf. Men mycket mer vid andra ställen, orkade bara inte gå längre :P

//Helene

ms-mee
0

Bara för de så hittade jag en tydligare bild, här syns det bättre Tungan ute

//Helene

LinaK
0

#11 & #12 haha, ja där var det mycket snö ser jag Flört

Man undrar ju när våren ska komma till oss, denna snö som ligger nu lär ju inte smälta bort förens sena sommaren Tungan ute

Här är det massvis med snö, och nu snöar det igen. Jag måste verkligen skotta av våran balkong så att den inte ger vika. haha! Eller kan den göra det?

Bella-R
0

#13 Ja vem vet, ganska nyligen var det ju ett tak nånstans i Sverige som hade rasat av tyngden från all snö och flera människor hade kommit till skada. Förvånad

ms-mee
0

#13 Ja det är ju flera tak som rasat, så nog skulle jag råda dig att skotta lite :P

Här är det kalas för Hubert när taket skottas av :D Massa snö som flyger överallt. Elvis däremot håller sig inomhus :P

//Helene