Tips på Havanaisuppfödare
Hej! Jag har länge funderat på om havanaisen är den hundras som skulle passa mig bäst. Jag har varit inne på BBHC och surfat runt på många olika uppfödares hemsidor, men det är en djungel därute :) Det finns så många uppfödare av rasen.
Därför undrar jag: ni som har bichon havanais här på sidan, varifrån kommer era hundar? Har ni några kennlar att rekommendera för övrigt?
Tack på förhand 
/Sanna
medarbetare på Nattsudd och TV
Hej,
Vad kul att du har intresserat dig för havanaisen. Jag måste först bara säga att det är en underbar ras, jag ångrar inte en sekund att det blev just den rasen.
Min kille kommer ifrån Ispärlans Kennel som ligger i Skåne, Lollo som har kenneln är helt underbar! Hon är väldigt kunnig och hjälpsam, och man får många bra tips från henne. Så givetvis rekommenderar jag henne 
Jag tycker att du borde höra av dig till några olika kennlar och be dem berätta lite om havanaisen och om dom kan ge dig information. Är dom villiga och hjälpsamma brukar det ofast inte bli bli några problem.
Nu har vi ju flera havanaisägare här inne som också kan tipsa dig.
Lycka till!
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Vi har varje månad en uppfödare som får presentera sig här på bichon.ifokus.. Kanske kan du hitta någonting som passar dig där? Håll utkik, den 1e i varje månad läggs det upp en ny uppfödare 
Annars kan du kolla på bbhc. Där finns en massa uppfödare som du kan kolla in hemsidor och kontakta..
Jag köpte Tyra från Svankällans kennel i Göteborg, Marie som har uppfödningen av havanaisvalpar har faktiskt två hanar till salu just nu från en kull som föddes i somras.. Om du skulle vara intresserad..
Lycka till med ditt letande!
--------------
Emma - medarbetare på Bichon.iFokus
Hej,
Vi köpte vår lilla havanaise hos Semlans kennel. Hon är otroligt mån om sina hundar och har en fin kennel. Vår hund är alldeles underbar,trygg,stabil älskar andra hundar o människor.
Havanaisen är en super rolig ras, ställer alltid upp och vill gärna hänga med på långa promenader. Vi har valt att låta henne få behålla sin långa päls, vilket medför en hel del pälsvård men det får det vara värt. Gå gärna in på Joy's blogg och se hur hennes vardag kan se ut.

Roligt att du funderar på en Havanais!
Otroligt trevlig hundras, kunde inte valt en bättre när jag skulle skaffa min första hund. Det finns verkligen inte en enda nackdel med rasen, ljuvlig på alla sätt. Min "prins" Dacke kommer från Sjöhemmets kennel utanför Värnamo. Hans mamma har nyligen fått valpar igen så det finns underbara bilder att se på kennels hemsida
Jag har också valt att behålla Dacke långhårig såklart så jag håller med föregående att det är väldigt mycket pälsvård, men det är ganska mysigt med borststunderna
Lycka till i letandet!
#3 Har nu kikat in Joy´s blogg, himmel vad söt hon är!
Jätte gullig blogg!
#4 Åh från Sjöhemmets, tycker dom har så fina hundar
Sen bor dom ju inte långt ifrån där jag bor. Bor du också i Småland kanske? Man ser aldrig några havanaiser här tycker jag 
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Vad roligt att ni tycker om Joy's blogg. Tänk så olika det kan vara, vi bor i Viken utanför Helsingborg och här finns många Havanaiser. Bara på vår gata finns 4st. Joy är enda tjejen så grannarna kallar henne för gatans prinsessa.
#Theos pappa kommer från Sjöhemmets kennel. Han heter Mr Artur Hurricane.

#5 Nej, jag bor inte i Småland, jag bor på Gotland
Här finns inte heller så många Havanaiser, dom är ju inte så jätte-jättevanliga. Desto roligare att ha en själv
Alla som träffar en havanais blir ju så förtjusta, eller hur 

Tack för alla tips! 
/Sanna
medarbetare på Nattsudd och TV

Jag skulle nog vilja rekommendera Tyras uppfödare, jag tyckte hon hade god kunskap och att det inte var en jättestor uppfödning, utan en liten i hemmiljö
Christian
Medarbetare på Bichon.i.Fokus