Vad tycker era hundar om vintern?
Vår lilla Joy fullkomligt älskar snö. Så länge temperaturen håller sig under -2 så den inte fastnar i pälsen. Hon plogar sig fram med nosen så hon ser alldeles vild ut. Däremot så hade hon lite svårt för värmen i somras, ville helst ligga i skuggan. Jag tror vi döper om henne till en Bichon Haparanda :)) efter den här vintern.
hihi, vilken härlig bild på Joy!
Låter precis som Algot, han plogar sig också fram med nosen och är helt vild.
Men det är som du säger jobbigt när det fastnar i pälsen, blir snö klumpar på ben och mage.
Kan förstå att hon ville ligga i skuggan i somras, var ju så HIMLA varmt där ett tag. Sen tänkt med den pälsen också! 
Vi klippte faktiskt ner Algot i somras, han blev en helt ny hund. Alltså mycket gladare, tror också han led av värmen. Så det kommer vi göra i sommar också, eftersom han ändå inte ska ställas ut.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Låter som en bra ide att klippa ner pälsen. Hur mycket klippte ni ner pälsen? tror faktiskt att vi gör det oxå till sommaren
#2 Alltså jag lämnade in honom hos en trimmare, hon handklippte honom då. MEN hon gjorde inte riktigt som jag bad om. Jag bad att han skulle ha lite päls iaf, men han blev riktigt riktigt kortklippt.
Lägger in bild så du får se. Men nu i sommar så ska jag nog be henne (om jag nu går tillbaka dit) att inte klippa fullt så mycket. Vill ändå ha lite päls kvar. Han är ca 6 månader på bilden, så han ser väldigt valpig ut
#3 Eros är kungen av snön 
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Tror dom flesta hundar älskar snö, känner inte till en enda hund som inte gör det :)
Benji är galen i snö, skuttar & plogar fram med nosen så den blir alldeles vit med ett helt lager av snö.
Jag & killen brukar kalla honom för Skuttis, och nu även Skurt (för det påminner om Skutt), för att han alltid skuttar fram i snön som en kanin, haha. Lilla skuttisen :)
Hubert älskar snön! Det ska vara kallt och myycket snö!
Ju mer desto bättre. Han är helt galen, hoppar runt och slirar omkring 
Elvis däremot, han tycke det va kul den första veckan när det inte va så mycket, men sen tröttnade han :P Han är ingen snöhund för 5 öre Att gå på snö är en sak, men pulsa? Aldrig!
//Helene
Medarbetare på Days Of Our Lives