Hundägare - Plocka upp efter era hundar!
Usch jag är så irreterad och äcklad just nu
Var precis ute och gick med Algot ute på stan/byn/centrum. Har inte gått med honom där på länge.
Och det låg bajshög efter bajshög längst trottaren, minihögar, bamsehögare, gigantiska högar!!
Varför plockar inte folk upp efter sina hundar när dom bajsar på trottoaren?
Jag kan säga att jag ALLTID plockar upp efter Algot när jag är ute på stan, eller om han bajsar på olämpliga ställen. (mer lämpliga ställen anser jag är i skogen och där folk inte vistas allt för mycket)
Plockar du upp efter din hund? 
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Ja, överallt där det behövs. Visst kan det hända vem som helst att man glömmer påse, men då tycker jag man kan gå tillbaka och ta upp det nästa dag eller åtminstone sparka in det på sidan.
Har hänt att jag blivit så irriterad på andra när det legat typ 10 bajshögar inom en två meters radie från en "bajslåda" och plockat upp även dessa och slängt
För fasiken, se till att plocka upp och ge inte oss ansvarsfulla hundägare dåligt rykte!
Fast något mer jag tycker är riktigt irriterande är att det ibland inte går att hitta en enda låda att slänga bajset i 
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Plockar alltid upp där det behövs.
I skog elr diken plockar jag inte upp.
Plockar upp här med, förstår inte dom som skaffar hund och ens kan anstränga sig att ta upp bajset? tycker dom verkligen att det är så mysigt med ett land fullt av bajs >_<
------------------------------------------
Emma - Medarbetare på Bichon ifokus
Lagotto Romagnolo & Bichon Frisé
Blogg: Te-ki
Foto: Bark it
#1 Ååh, vad jag känner igen det där. Med bajshögar precis vid skräpkorgen
Och så folk som plockar upp skiten och sedan slänger dom bara påsen på marken. VARFÖÖR? haha.
#2 Det låter kanon, att vi är några som sköter oss
#3 Eller hur! Tänk nu är det nog många som sparkar över bajset när det är snö. Det blir ju pch lukta f*nskap när snön smälter. Och kvar ligger det kladdiga skithögar överallt! Arrrrgh 
Ja så ska man låta hundarna springa och busa lite när snön har smällt så kommer dom tillbaka och har bajsfläckar på sig efter dom har brottats lite så jäkla äckligt
------------------------------------------
Emma - Medarbetare på Bichon ifokus
Lagotto Romagnolo & Bichon Frisé
Blogg: Te-ki
Foto: Bark it
#4 Helst när påsarna ligger några meter från lådan 
#5 Ja det är vidrigt. Jag minns förra året när snön smälte. Då låg det en gigantisk hög på ett ställe, jag ljuger inte om jag säger att korvarna var runt 20-30 cm långa.
Den högen tog det flera månader innan den var borta. Plus att det var flera som hade klivit i den såg man. Låg precis vid ett hörn. det kommer jag aldrig glömma. haha vilka minnen
#6 Ja då skiner ansiktet om som en riktig sol
så glad blir man på alla oansvariga hundägare.
Här har ni en till som ALLTID plockar upp efter vovven. Och jag håller med er-fy så äckligt det är med all bajs som bara ligger överallt. Nu ser det u bara otrevligt ut men luktar inget. men tänk framöver när det börjar töa och vårsolen värmer, vilken stank!
Var i parken igår, det var länge sen vi var där pga jag varit sjuk och inte gått så långa rundor på ett tag. Och där var det verkligen vidrigt mycke! Där måste man ju faktiskt även plocka upp fast att hunden inte skiter direkt intill gångbanan utan ute i gräset. För det är ju som sagt en park, barn kommer springa även på gräsmattorna till våren…
Funderade en stund på om jag skulle offra några påsar och plocka upp en del, men insåg ganska fort att det är ju lönlöst, det kommer minst lika mycke till*suck* Antar att folk tycker att det är för kallt för att ta av sig vanten för att plocka upp, här har vi haft mellan -18 och -27 i några veckor så på ett sätt förstår jag dom, men ändå- PLOCKA UPP!
Jag plockar nästan alltid upp. Sätter dom sig i ett dike, i skogen eller så så brukar jag inte göra de.
Men nog känner jag igen det ni säger -.- Vidrigt!
Fast har ni det bara så där så ska ni känna er lyckligt lottade. Här får man passa vart man sätter fötterna när man går på trottoaren! Inte ens när hunden sätter sig mitt på så kan dom plocka upp 
Jag förstår liksom inte varför, vill dom gå i det själva?
Jag anser att har man hund så är det ens uppgift som hundägare att göra rent efter den!
//Helene
Medarbetare på Days Of Our Lives
Äckligt äckligt äckligt!
Jag ser inte fram emot våren på ett vis, att det kommer börja stinka när solen ligger på som vissa av er andra nämner
URK!

Klart att man plockar upp efter sin vovve! Om det inte är inne i skogen då dvs.
Här i området där vi bor skiter folk i att plocka upp, det är nåt med snö som får folk att tro att bajset försvinner av sig självt… 
Christian
Medarbetare på Bichon.i.Fokus

#11 Haha, "skiter" i dubbel bemärkelse alltså 
Jag plockar alltid upp efter Tyra, har faktiskt gjort det av ren vana även när vi varit i skogen vissa gånger
Sen får jag gå och bära på den där påsen i en timma, men men..
--------------
Emma - medarbetare på Bichon.iFokus
#12 haha samma här :)

#14 Om vi är i skogen så är vi där en lång stund, ja.. Är inte ni det?
Tar jag och Tyra mig till skogen så är vi där en bra stund och går.. Men det blir väl i alla fall en riktig långpromenad om dagen på cirka en timma, även om det bara är runt omkring där vi bor så är vi ute en bra stund framåt kvällen och på helgen blir det en riktig långpromenad mitt på dagen..
Är vi konstiga eller vaddå?
--------------
Emma - medarbetare på Bichon.iFokus
#15 Vi brukar också gå i skogen i en timme eller så
Sen går man väl kanske inte i rask takt. Utan vi stannar och leker lite och gömmer oss, så att Algot får leta
Så inte är ni konstiga.
Fast vi går inte i skogen varje dag.
Ibland har vi lata dagar.. och det är det som är så skönt att havanaisen klarar av, den kryper inte ur skinnet för att den inte fått gått flera mil 
Försöker gå minst en timme varje dag, annars skulle jag nog få skäll
Har varit en plåga att inte få gå något alls knappt i flera månader.

#15 Nejnej, jag trodde bara att du menade att ni gick (alltså inte stannade i skogen & lekte) i över en timma. Det var det jag trodde :) Om jag och Benji är i skogen och leker blir vi oxå ute runt en timma.
Förstår inte varför det är konstigt att gå i skogen en timme eller mer? Eller är det jag som inte förstår riktigt vad som menas? 
#19 Nej tycker heller inte det är konstigt, skönt att gå i skogen med hund
En timme är inte så lång tid heller.
#20 Nej, precis