Bichon iFokus

Bichon

Etikettövrigt
Läst 2111 ggr
Emma-U
0

Julklapp till vovven..

Jag gör detta till en egen tråd istället för att fortsätta i mallanz tråd med Gizmo i spetsen Glad

Vad ska ni ge till era vovvar i julklapp?
Kan vara roligt och nyttigt att få lite tips Flört

--------------
Emma - medarbetare på
Bichon.iFokus

nonisaga
0

Jag har redan köpt en jääätte söt sak, haha det är ngt påhittat djur så jag vet inte riktigt vad jag ska kalla de ;)

Det är ett gosedjur, köpt på antingen bromma zoo eller ikea (kommer inte ihåg). Sen vet jag inte mer, han kanske får olika sorters godis o kanske något halsband eller så ;)

mallanz
0

Jag tänkte nog ge Gizmo ett gosedjur från IKEA antingen pudeln eller terriern då de var mest lik honom =)

Går även i funderingar på ett regntäcke =)

xo xo Malin ♥ Gizmo
    hänger mest på Bichon då jag har en Frisé

Emma-U
    0

#1 Har du redan slagit in den eller kan man få se en bild kanske? Blev så nyfiken när det inte riktigt gick att beskriva den Glad

#2 Otroligt söt var den första, pudeln Skrattande Är det bara de två som finns eller finns det några andra gosedjur också? Något som mer liknar en bichon? Glad

--------------
    Emma - medarbetare på
    Bichon.iFokus

mallanz
    0

Det finns fler.. men tyckte de var mest lik bichon frisé =)

Här är alla http://www.ikea.com/se/sv/catalog/categories/series/14286/

xo xo Malin ♥ Gizmo

Emma-U
      0

#4 Åh så söta, en sån kanske Tyra också skulle få i julklapp Glad En tripp till Ikea är aldrig bra på något sätt, men kanske rentav nödvändigt i det här fallet Flört

--------------
      Emma - medarbetare på
      Bichon.iFokus

LinaK
      0

#2 Vilka gulliga gosedjur :) Algot hade ÄLSKAT dom. Men han är helt galen i gosedjur, så jag har valt att ta bort alla gosedjur så får han leka med lite mindre leksaker, för han juckar nämligen så förbaskat mycket när det är lite större gosedjur Tungan ute haha, ja se killar.

Men IKEA har kanske några små små gosedjur man kan köpa. Har sett att dom har små möss och liknande. Det får det nog bli till Algot.

Sen tänkte jag köpte några utav hans favoritben, och så någon rolig leksak. Han kommer förmodligen få julklapp av min farmor och farfar och mina föräldrar Flört Dom fullkomligt avgudar Algot.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
      http://linaalgotsigge.blogg.se

nonisaga
      0

#3 Nepp har inte slagit in den, så kan nog fixa fram en bild :)

LinaK
      0

#2 Jag var tvungen att ta bort bilderna i ditt inlägg, jag måste tänka på upphovsrätten. Man får ju tyvärr inte låna bilder Obestämd

nonisaga
      0

Jag gick och letade upp den, var visst ingen påhittad figur. Men ändå grymt söt :D

Ska bara förminka bilderna så jag kan lägga in dom, åh -.-

nonisaga
      0
      nonisaga
      0
      mallanz
      0

#10 & #11 Åh sån söt! Ser ju ut som en krabba :D

xo xo Malin ♥ Gizmo

Emma-U
        0

#10 #11 Jättesöt, den kommer han säkerligen att tycka jättemycket om Glad

--------------
        Emma - medarbetare på
        Bichon.iFokus

nonisaga
        0

Ja visst e den :D en krabba japp ;) Jodå är helt säker på att han kommer gilla den lika mycket som sin apaSkrattande

LinaK
        0

Vilket söt krabba =) Hur stor är den ungefär?

nonisaga
        0

:D , 10/15 cm i diameter ungefär^^

SaraC
        0
        Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Han brukar få något gott, då blir det en rolig aktivering att öppna.

Här har han fått en klapp av någon annan, minns ej, och matte var tvungen att rycka in och hjälpa till att få av locket på butten.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Bella-R
        0

#10 #11 Naw, så söt!

Jag ska nog köpa en nalle till Benji, och nåt smaskigt hundben.

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
        Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
        Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
        -- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

Emma-U
        0

Haha, jag har hittat en julklapp till Tyra nu Skrattande
        Kolla in fräcka grejen Flört

--------------
        Emma - medarbetare på
        Bichon.iFokus

mallanz
        0

#19 haha.. den har jag sett förut och funderat på att köpa, så himla rolig grej ^_____^

xo xo Malin ♥ Gizmo

Emma-U
          0

#20 Jag passade på nu eftersom de har fri frakt i dagarna Glad Så jäkla rolig, ska ta bild på Tyra sen i mellandagarna när hon fått den så att ni får se..

--------------
          Emma - medarbetare på
          Bichon.iFokus

LinaK
          0

#19 hahaha, ujujuj! Vilka grejer det finns alltså Skrattande Så läcker Tyra kommer bli i sin nya tunga.

LinaK
          0

Nu har jag köpt Algots första julklapp ;) En liten ikea-gosedjursmus. Den ska jag slå in i ett paket tänkte jag.

LinaK
          0

En sån här ska tydligen husse köpa till Algot (?) haha, om den är så rolig vet jag inte Tungan ute 

Har nån annan köpt några julklappar ännu?

LinaK
          0

Emma, har ni fått hem Tyras leksak ännu? Tungan ute tungan du snackade om.

Emma-U
          0

#25 Jadå, den ligger här hemma och det har varit nära att jag gett den till henne flera gånger.. Men hon ska få den i julklapp, jag måste hålla mitt ord!

--------------
          Emma - medarbetare på
          Bichon.iFokus

LinaK
          0

#26 hehe ja det är klart! Du får fotografera henne med den sen när hon har fått den vid jul.

Emma-U
          0

#27 Det ska jag absolut göra Glad

--------------
          Emma - medarbetare på
          Bichon.iFokus

Bella-R
          0

Funderar faktiskt oxå på dendär tungan till Benji.. vilken storlek valde du till Tyra, Emma?

Emma-U
          0

#29 Jag valde 'small', och den ser ganska lagom ut.. Men man kan nog ta 'medium' om man vill, men jag ville inte riskera att den skulle vara för stor och klumpig..

--------------
          Emma - medarbetare på
          Bichon.iFokus

LinaK
          0

Algot får även en overall, schampo&balsam & id-bricka i julklapp Flört

Fast overallen kommer vi bara använda när vi är ute i skogen och vandrar. Kommer underlätta för Algot en hel del, slippa ha en massa pinnar i baken Tungan ute

Är det någon annan som har en overall till sin hund?
          Menar alltså typ en sån här:
          http://www.divinedog.se/ProductPopup.aspx?filename=250_20Hurtta_Polar_overall_515.jpg

Emma-U
          0

#31 Jag har provat en sådan på Tyra och hon har aldrig sett dummare ut.. Det är väl en vanesak, men Tyra såg ut att skämmas rejält och jag kände att jag inte kunde utsätta henne för det så det fick bli en vanlig regnkappa och nu senast köpte jag ett tjockare täcke på Gekås för ynka hundralappen..

--------------
          Emma - medarbetare på
          Bichon.iFokus

Bella-R
          0

#31 Haha, Benji har en EXAKT likadan! :D Samma färg o allt t.om! ;) Han fick den för ca två månader sen, har använt den främst vid långpromenader när det är blött ute.

Dock är jag inte så nöjd med den faktiskt, främst pga att den är krånglig att få på, man måste först "trycka" i tassarna i ärmarna, och sen "dra" igenom tassen genom ärmen. Det är jobbigt, och man måste ta det försiktigt så man inte gör illa hunden.

Benji morrar ibland när jag gör det, han har blivit så tonårskaxig på sistone, och första gången vi prövade den på honom i djuraffären högg han mig för första gången RIKTIGT hårt.

Dock gör han det i flera situationer, så det var inte just den situationen specifikt som gjorde att han högg.

Emma-U
          0

#33 Hur gammal är Benji nu? Har för mig att han är ett par månader yngre än Tyra..
          Inte för att det har någon betydelse hur ung han är, för han får definitivt inte hugga efter dig eller någon annan.. Det låter inte bra att han gör så, kanske ska försöka få lite tips från någon om hur man får bort sådant beteende? Har ni någon bra klubb som du kan gå till kanske?

--------------
          Emma - medarbetare på
          Bichon.iFokus

LinaK
          0

#32 Okej, nu var det inte just den overallen jag visade i länken här ovan som jag köpte. Jag köpte en rätt så billig nu, för att se om det funkar för Algot. Tänkte enbart ha den när vi är i skogen, eftersom det fastnar grenar i tassar och i baken. Men trivs han inte i den så kommer han inte behöva använda den såklart. Tänkte också köpa ett likadant regntäcke som du köpte på gekås. Var det storlek 35 eller 40 du hade till Tyra? lille Algot behöver ju en mindre storlek.

#33 Haha okej. Men nu är det inte denna jag har köpt. Har köpt en billigare variant till honom =) Ville inte köpa en dyr hurtta utifall inte Algot skulle gilla att ha overall på sig. Men vi får se! Kan vara bra att använda i skogen.

Sen detta med att han hugger dig låter ju inte alls bra, visst det är förmodligen tonårstrots men jag skulle inte tolerera att min hund högg mig. Vad gör du i den situationen när han hugger dig?
          Säger som Emma att om det inte ger sig snart kanske du skulle försöka hitta någon bra intruktör som kan ge dig råd och tips. För han låter ju väldigt olik hur en havanais ska vara. Men självklart kan det ju växa bort också Glad

mallanz
          0

Gizmo är 8 år och har aldrig någonsin huggit någon, varken människa eller hund. Däremot har han blivit biten 2 ggr av stora vuxna hundar, den första var en schäfer då han var valp så han fick ligga en natt på djursjukhuset. Den andra som höll på att ta ihjäl Gizmo var grannhunden som är en blandras i storlek som en schäfer, det hände 2004 då Gizmo precis fyllt 3 år.

[Sorry]

xo xo Malin ♥ Gizmo

mallanz
            0

Här är Gizmos "overall"/täcke som han fick i julklapp ett år. Den har vi i stugan på påsken och fungerar skitbra. Tyvärr hittade jag ingen bättre bild på den. Men den sätter man fast genom att "dra" igenom huvudet först och sedan under magen, som man fäster med kardborre runt magen upp mot ryggen, svårt att förklara, hoppas ni förstår ändå Tungan ute och sedan fäster man "snoddar" runt bakbenen så den hålls på plats Glad

Dock skulle jag vilja ha en liknande overall som på bilden (den Lina visade) till han, då det på vintern fastnar klumpar med snö på benen och under magen ;/

xo xo Malin ♥ Gizmo

Emma-U
              0

#34 (ja, mig själv), #35 & #36 Har skapat en tråd om det här..

--------------
              Emma - medarbetare på
              Bichon.iFokus

Emma-U
              0

#35 Tyra har en storlek 35 i sin, så kanske borde Algot ha 30 eller? Fast det täcket som Tyra har kommer nog inte göra så mycket för att förhindra grenar i rumpan eftersom den bara går till svansroten, typ..

--------------
              Emma - medarbetare på
              Bichon.iFokus

LinaK
              0

#39 Jo då får jag kolla efter 30 till Algot. Nej nej, det vet jag att det inte förhindrar, men Algot skulle behöva ett regntäcke som sitter bättre än det han har nu.

roosy1
              0

#37 Theo har en likadan fast den är ännu lite för stor för honom. Men snart ska det gå att använda den. Han växer väldigt snabbt!

mallanz
              0

Gizmo ska få detta halsband i julklapp =) samt pudeln från IKEA, bilden kommer senare på den, då den är inslagen nu :P och så ska han nog få ett id-märke om allt går rätt till =)

Halsbandet köpte jag på Dollarstore för 30kr, det syns inte så bra på bilden men det glittrar Glad

xo xo Malin ♥ Gizmo

mallanz
                0

#41 ja, han är ju bara en liten valp än så länge =)
                Gizmo börjar nog bli för tjock för sin, hehe.

xo xo Malin ♥ Gizmo

SaraC
                  0

Såg att man fick köpa aktiveringleksaker från Nina Ottosson för ynka 179 kr (om man är medlem) på Djurmagazinet, så en ny sådan får Eros av husse och matte i år!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

mallanz
                  0

Zoosajten (ett tips bara)

Snabb leverans
                  Du hinner att få dina varor innan jul om du beställer Lördag eller söndag.
                  Även en beställning på Måndag-tisdag kommer med största sannolikhet innan jul. (Lite beroende på var du bor)

Fraktfritt
                  Om du använder kortbetalning eller direktbetalning via Swedbank skickas din beställning fraktfritt! (gäller 19/12 - 21/12)
                  Övriga betalningsalternativ är ½ fraktkostnad dvs. Endast 44kr !
                  (Minimiorder 300kr för fraktrabatt)

xo xo Malin ♥ Gizmo