Bichon iFokus

Bichon

Etikettlydnad
Läst 3516 ggr
mallanz
0

En rolig grej

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag minns en hundbok som jag läste. Där stod det om en man som hade en Sankt Bernhardshund och varje gång han gick ut med den och mötte tanter med små hundar så sa tanterna "akta dig!" och plockade snabbt upp sin lilla hund i famnen. Mannen funderade på detta och tränade sin hund och numera då han möter tanterna med småhundar så säger han "akta dig!" till sin hund och då hoppar den stora hunden upp i hans famn. Skrattande Kom att tänka på det då jag läste i "Förslag på videotrick"-tråden, där en gav som förslag att man ska lära hunden hoppa i famnen och skrev "småhundar då förstås" inom parentes. Så det går att även att lära större hundar att hoppa i famnen om man orkar hålla i dom Tungan ute

xo xo Malin ♥ Gizmo
    hänger mest på Bichon då jag har en Frisé

Emma-U
    0

Haha, vilken rolig syn det skulle vara att se det Skrattande Det är inte en liten hund att fånga upp direkt, vi har det lite lättare med våra små Glad

--------------
    Emma - medarbetare på
    Bichon.iFokus

LinaK
    0

haha! Ja det var verkligen något man hade velat sett Flört Att mannen orkade bära hunden bara, sankt bernhardshundar är ju inte direkt små.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
    http://linaalgotsigge.blogg.se

CamillaS
    0

Ha ha du syftar på mig då. :P
    Nja tänkte bara att det kanske är lite tungt att ha en stor hund som hoppar upp i famnen, men visst går det. ^^

Tina-A
    0

Jag har sett både goldens och labbar hoppa upp i famnen, men inte större hundar än så ^^ Men orkar man bära så varför inte!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
    ”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

SaraC
    0

Hade en GD-tik förut och hon försökte gärna hoppa upp i famnen. Vilket oftast resulterade i att matte ramlade omkull Tungan ute

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

LinaK
    0

#5 haha, måste ha sett hur roligt ut som helst FlörtTungan ute

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
    http://linaalgotsigge.blogg.se

SaraC
    0

#6 Förmodligen Cool

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar