Skendräktighet
Vi tror att Tyra är skendräktig. Hon har nedsatt aptit (när det gäller sitt foder), inte lika glad i att gå ut o när hon är ute så lufsar hon mest runt o letar nåt ätbart, typ har-skit. Hon är även extra mysig, ligger gärna och gosar lääänge. Inte för att det är något negativt
Men innan så låg hon bara en liten stund, sen blev det för varmt för henne.
Ni kan väl skriva hur er hund var när hon var skendräktig så kan jag se om det finns fler likheter som tyder på skendräktighet!
Christian
Medarbetare på Bichon.i.Fokus

Var hos uppfödaren i fredags med Tyra för att låta uppfödaren titta på hennes tänder och kolla om hon kunde märka om Tyra var skendräktig. Tänderna har bättrat sig markant och hon kände även att hon börjat producera mjölk, så där fick vi svar på vår fråga om hon är skendräktig (JA)
Sen fick hon leka med sin syster o resten av hundarna 
Dagen efter så fick vi ett samtal från uppfödaren om att Tyras syster Saga fått kennelhosta! Så nu får Tyra vara i "karantän" o inte träffa hundar på 4-10 dagar. Men än så länge har hon inte visat några symptom på smittan! 
Och hon har även fått tillbaks sin aptit, iaf idag. Ätit 2 hela mål mat idag 
Hade vart kul o fortsätta denna tråden med lite erfarenheter som skendräktighet.
Christian
Då fick ni iallafall veta att det var på det viset. Måste vara jobbigt när dom är på det viset?
Uuh, inte kul med kennelhosta! Men Tyra är väl vaccinerad emot kennelhosta?
Jag har noll koll på det här med skendräktighet, har inte så stor erfarenhet av tikar överhuvudtaget =)
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Jo, det har vart lite jobbigt. Hon har ju vart rätt hängig o verkat deppig.
Men nu har det blivit bättre! 
Jag vet inte om hon är vaccinerasd mot kennelhosta, är det det dom får vid 12v vaccineringen??
Tycker iofs att hennes syster borde varit vaccinerad isf, men man vet ju aldrig…
Det var därför jag startade denna tråden, dela lite erfarenheter, men det verkar vara mestadels hanar på forumet 
Christian

Har precis läst på… kennelhosta vaccineras dom ju vid 12v. Visserligen inte ett 100% skydd men ändå. Nu kanske man inte behöver hålla henne så isolerad 
Christian