Bichon iFokus

Bichon

Etikettövrigt
Läst 1892 ggr
LinaK
0

Kläder på hund.

Vad anser du om att sätta på hundar kläder?

Nu menar jag inte typ regntäcke eller liknande. Utan enbart i syfte om att det är sött och gulligt.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

destroyed
0

ibland kan det vara lite charmigt men jag skulle aldrig använda det på daglig basis. En snygg och rolig tröja tycker jag kan vara kul ibland:P

SaraC
0

Någon gång kortare stunder för skojs skull tycker jag är okej, men har aldrig förstått mig på dem som klär hundarna vareviga dag.

Min hund har t-shirt nu, fast över baken Oskyldig

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Emma-U
1

jag tycker inte alls om det - om det inte har ett värmande syfte eller för att det regnar alltså (som ts skrev)..

jag skulle aldrig klä ut tyra, jag tycker det är elakt eftersom man många gånger kan se på hunden att de inte trivs och att de skäms.. visst kan de vänja sig vid att ha kläder på sig för att det är sött, men jag tycker det är taskigt och inte sött över huvud taget..

men, måste jag tillägga, om man ska klä sin hund i regntäcke eller ett praktiskt värmande plagg om vintern så kan det lika gärna vara ett fint klädesplagg snarare än ett fult liksom..

--------------
Emma - medarbetare på
Bichon.iFokus

LinaK
0

Nja, jag vet inte riktigt. Tycker det känns som att man förmänskligar hunden på något vis. Hunden har ju faktiskt päls, så den behöver ju inga kläder.

Så för min del så räcker det gott och väl att man använder regntäcke eller ett värmande täcke.

LinaK
0

Någon mer som har åsikt om detta?

Tina-A
0

Ser inget syfte med att klä ut hundar för skojs skull? Vad är det bra för?

Om inte hunder behöver det, typ att den fryser i vårt kalla klimat, varför? Jag begriper mig inte på det alls :P Skulle aldrig sätta på min hund något för att han skulle se söt ut.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Tina-A
0

!!

MEN!

Om jag skulle köpa något värmande, om jag exempelvis skulle raka ner honom nu i vinter och han behöver något för att hålla värmen, då kan man såklart köpa ett gullig täcke eller något som man tycker är snyggt. Såklart. Man behöver inte köpa fula saker.

Men kläder helt utan funktion enbart för "gulligheten", nej.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

mallanz
0

Jag tycker det är lite gulligt med kläder på små hundar, tex nakenhundar, chihuahuas och liknande som inte har så tjock päls. Däremot om man har mössa, skor och sådant jämt så är det en annan sak. Det blir för myket då tycker jag. Jag hade en stickad kofta till Gizmo, men han gillade inte alls att ha den på sig så den är knappt använd och funkar inte då det regnar eller snöar ändå. På vintern har vi ett täcke åt han då vi är i stugan och ute med skotrarna hela dagarna.

xo xo Malin ♥ Gizmo
    hänger mest på Bichon då jag har en Frisé

Bella-R
    0

Stämmer in med Tina till 100% :)

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
    Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
    Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
    -- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

Motorman
    0

Håller också med Tina. Kläder utan funktion är helt meningslöst!

kan inte hjälpa att tycka synd om hundar som ska kläs och användas som accesoarer (stavade jag rätt?)

Christian

Medarbetare på Bichon.i.Fokus