Bichon iFokus

Bichon

Etikettdin-hund
Läst 3529 ggr
Bella-R
0

Din hund!

Berätta om din hund - namn, ras, ålder och allmän info! Glad

Och glöm inte att slänga in en bild så vi får se på vovvsingarna Skrattande

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

Bella-R
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Haha då börjar väl jag då Tungan ute

Min hund heter Benji och är en Bichon Havanais valp född 17 mars-09. Han är väldigt nerkärad i mig, följer mig som en trogen svans överallt jämt. Han älskar ost och frolic särskilt mycket.
Här får ni en bild på Benji oxå. :)
Han är min ögonsten och mitt allt.

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

LinaK
0

Här är våran buse Algot, en havanais grabb på dryga 7 månader. Han är världens goaste vovve, han kan vara lite blyg mot främlingar men när dom väl lärt känna honom är han hur go som helst. Han är bara lite misstänksam i börjanGlad Han älskar att springa lös i skogen och utforska. Och han gillar också att busa med katterna, göra djävulskap mot dom är det roligaste som finns Flört
Han älskar levergodis och tuggben. Och alla sina leksaker.
Han är förälskad i mina föräldrar och min sambos syster och hennes pojkvän det är dom bästa personerna i världen efter mig och min sambo. Tungan ute

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Motorman
0

Det här är min och Lolllipoppy:s lilla tjej Tyra. Hon är i skrivande stund 4½ månad. Den 11 April hämtade vi henne hos Svankällans kennel i Hisings kärra och sen dess har livet inte varit detsamma, endast i positiv bemerkälse! Glad Idag blev hon klar med valpkusren på den lokala brukshundsklubben, där charmade hon samtliga! Skrattande

Tyra älskar människor, helst såna där små (barn) och andra hundar. Stora hundar kan vara lite läskiga i början men efter ett tag kommer hon kring. Kattbajs och klippt gräs är det bästa som finns och gräva i sand och jord är roligt! Sova i matte eller husses knä kan nog vara nåt av det mysigaste som finns! Tills det blir för varmt iaf. Tungan ute

Christian

Medarbetare på Bichon.i.Fokus

[Rebecka]
0

Ronja heter min lille tös.. Hon är en Bichon Frise som föddes den 1 August 1998 i Stockholm.. Köptes som valp av våra kusiner som bor i Vallentuna. När Ronja var 2 år gammal gav dom bort henne till oss, de var då en kall februari dag   som Ronja kom med tåget fr Stockholm till Älmhult med sin dåvarnde husse..  Och sen den dagen har hon bott hos oss och kommer att göra tills hon inte vill mera.

Ronja är en grymt och alldeles för snäll hund. Hon är lika söt som charmig. Hon älskar att bli kliad och kelad. Som dom flesta andra små hundar så är hon en anningens skällig när nån kommer.  Hon blir 11 år i augusti men fortfarande mkt pigg och fräsch.. Hon bor hos mina fosterförälädrar i Laholm men ibland kommer hon och hälsar på mej i Älmhult.

Ronja är en hund som lätt fångar allas hjärtan. Och jag älskar henne grymt mkt.

LinaK
0

Berätta gärna om era hundar ni nya medlemmar.

SaraC
0

Eros är en japansk spets-herre i sina bästa år! Alltid på, är nöjd bara han får vara med. Världens gostroll och mammagris. Älskar att springa och busa i skogen och att njuta av allt ätbart som kommer i hans väg.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

LinaK
0

#6 Eros är verkligen tjusig måste jag säga :) En herre i sina bästa år!

SaraC
0

#7 Tack! Det tycker han själv med Tungan ute

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

LinaK
0

puttar upp och hoppas fler vill presentera sina hundar.

Emma-U
0

*putt*

--------------
Emma - medarbetare på
Bichon.iFokus