Bichon iFokus

Bichon

Etikettdin-hund
Läst 958 ggr
mallanz
0

Gizmo blir äldre

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gizmo fyllde år förra veckan och blev då hela 8 år. Han räknas väl som pensionär i hundåldern nu Tungan ute

När man är ute med han tror folk inte att han är så gammal som han är, han är så livlig, busig och alert. Men jag märker stor skillnad på han mot för bara nåt år sedan. Han är betydligt lugnare och sover mycket mer numera. Ibland får han sina vanliga ryck och tokspringer fram och tillbaka eller leker med sina leksaker eller ben. Skrattande

På bilden slickar han filmjölk som han tycker så mycket om. :)

xo xo Malin ♥ Gizmo
    hänger mest på Bichon då jag har en Frisé

Bella-R
    0

Aw :)

Jag har en känsla av att Benji oxå kommer vara pigg & lekfull långt upp i åldern.. tror att det kanske kan vara karaktäristiskt för bichonraserna?

Iaf, grattis i efterskott Gizmo! :)

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
    Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
    Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
    -- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

LinaK
    0

Härligt att han är så pigg och alert Glad Vi ska vara glada att vi har små hundraser, dom lever ju oftast längre än stora hundar (observera att jag skrev oftast så ingen blir upprörd)

Konstigt vore det om dom inte förändrade sig genom åren, dom kan ju inte vara som valpar hela tiden. Flört

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
    http://linaalgotsigge.blogg.se

SaraC
    0

Grattis i efterskott till den söte lille herren!

Min Eros fyller 11 år i vinter och är full i bus och spring, aldrig någon som tror att han är så gammal som han är. Lite mer kvällstrött har han blivit dock Glad

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar