Sökes Bichon Havanais hane
Vi är ett par på 26 och 23 år som efter mycke läsande om diverse raser på nätet och i böcker känner att en Bichon Havanais är precis den hund vi letar efter:)
Vi har erfarenhet av hund tidigare. Jag(matte) hade hund under hela min uppväxt, schäfer(tjänstehund hos Securitas) labardor och rottweiler. När jag flyttade hemmifrån skaffade jag mig en liten americans Cockerspanniel. Nu har vi varit helt utan hund sedan sep och jag skanar promenad sällskap och en luvig liten skit att mysa och få goa pussar av i soffan om kvällarna
Någon som vet nån som har valpar till salu just nu?
Vi har kollat runt en massa på nätet men jag blir alldeles yr av alla uppfödare hit och dit.
Lite hjälp i vårt sökande tack

Det bästa är ju om ni åker till uppfödare och pratar med dem som har valpar påväg.
Rekommenderar dig att gå in på raslubbens hemsida www.bbhc.nu där finns det information om aktuella valpkullar som är födda. Annars får du kolla på blocket om det finns några havanais valpar till salu =)
Meddela oss gärna hur det går med ditt letande 
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Jag vet att min uppfödare har valpar som är leveransklara om bara någon vecka, men jag vet inte hur många som är tingade.
Gå in på hennes hemsida och kolla. Det är i Göteborg, men jag vet inte var ni finns någonstans..
--------------
Emma - medarbetare på Bichon.iFokus
Det är jag som startade den här tråden, gerbil-lady, men jag har skapat ett nytt medlemskap här på ifokus
Tack för alla era tips, vi tittade runt en massa, ringde uppfödare och fick erbjudande om att köpa flera fina valpar, men det ska kännas rätt och det gorde det när vi fick träffa lille Ozzy(Blandras bichon/shih tzu)
Så nu har han tultat runt här sedan i fredags, i morgon är han 11 veckor gammal.
Min sambo är lite överkänslig mot hundar men han har inte reagerat alls på Ozzy :)
Ville bara berätta hur allt har gått, Ozzy har fått en egen bildtråd här på forumet. Jag hoppas det är oki fast att han inte är ren Bichon

#4 Aah, vad roligt.. Grattis till lillkillen 
--------------
Emma - medarbetare på Bichon.iFokus

TS: Är det ok om jag låser tråden med hänvisning till din nya, då denna inte längre är aktuell?
#6 japp, självklart får du låsa tråden nu, vi har ju hittat våran nya lille vän:)

#7 Då låser jag den med hänvisning till den nya tråden