Blev lite småskraj
Kopierat från min blogg som jag skrev tidigare idag:
Fifan.. när jag gick med Gizmo.. jag gick vid en skogsdunge, på ena sidan, längst bort så att säga.. och så kommer det en bil på andra sidan skogsdungen och på andra sidan storvägen (svårt att förklara men det var en bit bort) som tutar just då den kör förbi mig och stannar.. en kvinna (zigenare) sticker ut huvudet ur bilen och ropar "hej hallå!? har du sett en vit pudelhund??" jag bara "näe".. hon tittar på oss en stund innan hon kör iväg.. och då kommer jag på.. hon trodde säkert att gizmo var hennes hund, att jag snott han från henne ;P
Precis då jag tänkt den tanken så slog det mig. Tänk om hon tror att Gizmo är hennes hund, att jag snott han från henne. :( Var livrädd att hon skulle komma och börja bråka med mig. Hjärtat slog ett extra slag då hon gjorde en U-sväng och jag trodde hon skulle köra till oss, men som tur var så fortsatte hon.
Jag har sett henne gå ut med hunden i sin stora och långa svarta zigenarkjol/klänning (därav jag vet att hon är zigenare, säger man zigenare? eller är det liksom ett rasistiskt skällsord?) och tyckt att hennes hund varit ganska lik Gizmo ibland. Grejen är att jag i början då jag såg henne gå med hunden så trodde jag att det var en bichon, men då jag tittat närmare har jag sett att det var en pudel. Det måste vara något med pälsen/frisyren som gör att den pudeln ser ut som en bichon. Men då hade jag mest bara sett den på håll oxå.
Otäckt hursomhelst. :O :P
xo xo Malin ♥ Gizmo
hänger mest på Bichon då jag har en Frisé

vilken tur att hon inte trodde gizmo var hennes då men det visar sig om det kommer poliser hem till er

heh, ja verkligen.
Det slog mig nu när jag var ut med Gizmo och funderade lite och har låtit det sjunka in. Att hon kanske har en bichon ändå. Hon kanske sa "vit pudelhund" för att folk lättare skulle veta vad det var för ras. Eller så kände hon själv inte till vilken ras hon har, eller så kanske hon var en släkting/bekant till hon som äger hunden. Jag kunde inte se vem det var riktigt då det var så långt bort.
Jag hoppas iaf att de hittar sin bortsprungna "pudelhund".
xo xo Malin ♥ Gizmo
hänger mest på Bichon då jag har en Frisé
Huh, det vore ju en mardröm om en främmande människa skulle påstå att man hade dennes hund. När man själv vet att så inte är fallet. Man får hålla hårt i kopplet faktiskt, finns mycket sjuka idioter där ute.
Tur att det gick bra för dig och Gizmo iaf.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se