Hur gör ni när ni jobbar/går i skolan?
När ni jobbar eller går i skolan vad gör ni med eran hund?
Är den ensam? Hur länge isåfall? Dagis? Dagmatte/husse? Eller något annat?
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Efter som jag ska börja på en ny skola i höst så kommer hunden bara att vara ensam max 3 timmar om dagen(vissa dagar ingenting och vissa dagar kanske hon får vara ensam i 5-6 timmar) och det tycker jag att hon kan klara av. Hade jag gått kvar i min gamla skola så hade hon varit ensam 8 timmar och det är inte schysst så då hade hon fått haft en dagmatte
Jag plugga på distans så jag är hemma mesta dels. Jag la upp min termin så att jag kunde vara hemma varje dag när Algot var liten. Vilket var skönt =) Sen får han vara hemma när jag är i skolan. Blir runt 3 timmar bara så.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Vi har haft hundvakt här de dagar då både jag och sambon jobbat. Han jobbar till sjöss två veckor i stöten och är alltså också hemma två veckor. När han varit ute så har hans mamma pendlat hit och suttit hundvakt.. När han varit hemma, ja - då har han ju varit hemma 
Nu håller vi på att träna in att hon ska vara ensam, så till hösten ska hon vara hemma ensam i max 4 timmar åt gången. Jag har nära hem från jobbet och kommer åka hem på lunchen för att ta ut henne på promenad.
--------------
Emma - medarbetare på Bichon.iFokus
#1: Det är inte bara oschysst att lämna henne 8 timmar, det bryter mot svensk lag! Det är olagligt. Så det är bra att du börjat på en ny skola :) Så bryter ni inte mot lagen.
Jag har ingen bichon men min hund är hos dagmatte när jag är i skolan. Han är aldrig ensam mer än ca 30 minuter när vi går och handlar eller liknande.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

4# jag vet det är därför som jag skulle ha hundvakt
Jag lämnar ingen hund ensam mer än hittills högst 2 timmar, mest för att de skall KUNNA vara ensamna om så behövs någon gång. Min man är hemma i stort sett hela tiden, jag pluggar men om han skulle komma i sysselsättning, kommer inte hundarna att bli ensamna mer än max fyra timmar utan att en lösning på problemet finns.

#6 är alltså jag som skrivit innan jag bytte användarnamn.