hmm.. vissa hundägare.
Var ute och gick med Algot för en stund sedan, gick på trottoaren och på samma sida där jag gick stod det några yngre personer med en hund av större storlek (typ am.staff) Jag gick då över på andra sidan eftersom trottoaren var så trång. Då kollar dom på mig som om jag vore dum i huvudet som gick över gatan, sedan börjar dom gå åt samma håll som mig och deras hund drar som en tok i kopplet så att klorna rasslar mot asfalten, och det blir ett himla oljud. Algot blir lite skrämd och undrar vad det är frågan om. När han ser hunden början han dra lite emot den eftersom han vill hälsa, men sedan blir han rädd när han hör ljudet mot asfalten så han rusar framåt i kopplet, gänget med hunden skrattade varav den unga killen säger "Nejmen Buster (den hette något i den stilen) du har ju redan ätit frukost,lunch och middag inte behöver du äta mera" sedan säger den andra killen "ja den där lilla skiten hade blivit ett litet mellanmål för honom". Åh, alltså visst att det var på skämt. Men jag tycker inte att man skämtar så om andra personers hundar på det viset.
Ibland tycker jag att personer med stora hundar har fördomar mot oss med mindre hundar (i VISSA fall menar jag nu självklart) Har ni varit med om att få konstiga kommentarer om era hundar?
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Fyf*n! (sorry för uttrycket, men jag är riktigt upprörd). Vilka idioter! Sånt skämtar man inte om, folk kan faktiskt ta illa vid sig. Hade detdär vart om min Benji hade jag gått fram och fräst åt dom. Jag varken tål elr accepterar att någon låg människa snackar så om något av mina djur.

hade inte tollererat det det räcker med att ungarna på skolgården tror att sindra är en lammunge.. fast grannungarna springer bort och spöar dem:P men jag råkar hela tiden ut för att folk frågar vad det är för ras och jag säger pudel då svarar många idioter att jag borde lämna tillbaka henne och skaffa en riktig hund.. eller minb killes kompisar kallar henne för råtta och min kille blir kallad för bög så fort han går med sindra…

Jag känner så väl igen det där med folk med större hundar. De liksom ser ner på oss med de lite mindre hundarna. Jag har känt så dels ute i verkliga livet, där folk har kommenterat saker som "skaffa en riktig hund" etc och även på hundforum har jag kännt mig utanför, inte så att någon säger något, men jag fick aldrig svar på mina inlägg, och jag överdriver inte, ingen skrev något på mina inlägg. Därför blev jag så himla glad när jag såg detta forum.
En hund är en hund oavsett storlek.
xo xo Malin ♥ Gizmo
hänger mest på Bichon då jag har en Frisé
Ja man blir så irreterad på alla kommentarer om ens hund. "en liten råtta" "är det en katt?" "det där är väl ingen hund va?" osv. Ja listan kan göras lång. Men sen finns det ju dom som ger en fina kommentarer också, och det är dom man egentligen ska lägga på minnet
#3 Jag förstår precis vad du menar! Men vissa tycker ju inte att småhundar är hundar, en hund ska vara i samma storlek som en varg eftersom den ursprungligen kommer därifrån 
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Ja man ska ju inte bry sig om idioterna för de är ju faktiskt bara det dom är, idioter…. Nu är sindra liten och så gullig men jag bävrar för den dagen då hon är stor och folk kommer och tittar på henne då kommer det faktiskt inte bli kul

Det är verkligen ett tecken på att människan som äger hunden inte över huvudtaget kan något om hundar.
Precis lika mycke jobb med liten hund som stor vad är skillnaden+ jo att en liten kan följa med till fler ställen och du kan bära den utan att få ryggskott.
Tycker inte det är så värst illa snarare bättre.
Jag har en medel stor och en liten och tycker faktiskt inte skillnaden är så stor bortsett från att de här med sitta i knät blir lite jobbigare som sagt :)
Så till oförskämda storhunds ägare, skärp er och ta reda på fakta.