Bichon iFokus

Bichon

Etikettpälsvård
Läst 2077 ggr
Othillia och Ragnar
0

kamning och bada

Hej!

jag undrar hur ni badar och kammar era hundar jag kamma ungifär Ragnar 2gånger i veckan och badar han när han luktar konstigt . Jag undrar hur ofta ni gör det såni får gärna svara om ni vill :)

LinaK
0

Min kille är ju kortklippt så badar ungefär var 6:e vecka och kammar någon gång i veckan eller varannan vecka 🙂 Bichon havanais är det.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

tjoopa
0

Jag har 2 långhåriga bichon havanais-grabbar, kammar dem ca 1gång i veckan (ingen tovar särskilt mycket) och nu när jag är gravid och inte så rörlig badas dem ca varannan vecka :) I vanliga fall badas dem varje vecka för att pälsen ska hålla sig så fin som möjligt när jag ställer ut :)

Krus_grus
0

Min bichone frise badar var 3e vecka :)

Fenix_Chicci
0

Kortklippta hunden badar jag när hon är skitig, borstar pälsen någon gång ibland. Fullpälsade hunden badas ca varannan vecka, borstas några ggr i veckan och kammar igenom en gång i veckan ungefär. Hon är dessutom i pälsbytaråldern så får hålla efter lite extra, men detta funkar ganska bra. 

Båda är bichon havanais.

Medarbetare på Undulater och Burfåglar

havanaisbus.wordpress.com

Signizen
1

Jag badar inte hundarna, det gör mamma. Mest för att hon är orolig att jag förstör pälsen på dem xD Nejmen de flesta badar en gång i veckan, men vår vita badar ungefär varannan dag tror jag. Hon gillar lera… Vi har havanais.

Fruktzallad
0

Badar varannan vecka och borstar med en tangle teezer ett par gånger i veckan. På vintern får jag ofta skölja av grus och sånt i badkaret men då är det ju bara benen som blir badade.

julia96girl
0

Jag duschar min långhåriga bichon havanais ungefär var tredje vecka och borstar varje dag, särkilt nu på vintern för hon blir så tovig av sin fleeceoverall som hon måste ha för att inte frysa