Grattis till valpen! Har han/hon fått ett namn ännu? Så otroligt söt, skulle faktiskt kunna tänka mig att äga en kotte någon gång! 😍
-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-
Ja, hon heter Tuss. Eftersom hon är en liten ull/bomulls tuss så tyckte jag det var gulligt. 11 veckor idag. :)
Cottarna är underbara personligheter, det är väl pälsvården som kan vara det jobbiga.
Gulligt namn! :) Ja, de verkar var riktigt livliga och trevliga hundar!
Supersöt!
Oh så söt! Får hem min bolognese om en månad, väntan är olidlig!
Min blogg: Fibroflicka med myalgisk encefalomyelit.
Åh vad söt! Lycka till med er lilla familjemedlem :)
Tack alla för hälsningar!
Nu är det fullt ös här. Hon är ett riktigt yrväder, skall bita och smaka på allt men hon är så go. Det är verkligen som att ha småbarn. Brorsan är lycklig och de tycker om varandra, kul att ha fått en kompis. Hon var en av 8 valpar och van vid att ha någon bredvid sig när hon skulle sova. Han är van att få vara ifred det tar nog ett tag innan han låter henne sova bredvid honom. Det är en stor omställning för alla i familjen när en ny individ kommer.
#8 😍
Men så söt! Stort grattis 😍
Inte ofta man ser cottevalpar med så pass mycket färg på sig som din har, brukar mer vara små partier av annan färg 🙂
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
#10 Hej LinaK!
Det finns väldigt många "cottar" med färg nu och de är väldigt populära. Finns t.o.m. helsvarta och bruna, fast de jag sett med så pass mycket färg är nog i USA. Fast skall man ställa ut så får det inte finnas så mycket färg då de helst skall vara helvita. Av Tuss syskon var en bror champange/vit färgad, två svart/vita och 4 helvita. Mamman är vit med mycket svart på huvudet.
#11 Jaså det visste jag inte att det var så vanligt förekommande nu för tiden. Var ju inne på rasen för sisådär 7-8 år sedan och då vill jag minnas att det inte var SÅ vanligt med så mycket färg. Men kan ha fel :)
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se