Bichon iFokus

Bichon

Etikett: träning
Läst 1796 ggr
Fenix_Chicci
1

Hur mycket kräver era hundar?

När man pratar om Bichon-raserna brukar man ofta säga att de inte kräver något men ändå är aktiva raser om man vill. Men alla hundar är ju individer och är kul att höra hur era är. Skriv också vilka raser ni har. 

Mina två är havanaiser. 
Sally, 6 år, är en ganska typisk havanais på den fronten, hon är ganska nöjd med tillvaron även om vi inte gör så mycket, kan dock bli lite skällig om hon har tråkigt.
Malva, 11 månader, är det fullt ös på. Hon har ett helt annat sätt än Sally någonsin haft och kräver verkligen träning. Om hon inte får tillräckligt med motion och mental stimulans så yr hon runt här hemma och letar rätt på saker och tuggar sönder, klättrar på borden och biter i byxbenen. Om hon fått en rejäl promenad, gärna lös i skogen så är hon dock ganska nöjd sen och kan ligga och tugga på ben och ta det lugnt.

Medarbetare på Undulater och Burfåglar

havanaisbus.wordpress.com

LinaK
0

Algot han är rätt nöjd med tillvaron så länge han får vara med. Men när våra andra hund har varit skadad och behövt vila så har Algot också fått vila och då har man märkt att han kan bli lite rastlös. Då vill han gärna springa runt och strosa och krafsa på saker hemma och leka med sina leksaker. Men inte så att han på något vis beter sig illa när han är rastlös :) så han är rätt behaglig.

// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

tjoopa
0

Jag har 2 bichon havanais-grabbar. Harvey är nöjd bara han får vara med matte typ, kräver egentligen ingenting. En promenad, lite mys och ett tuggben så är han så nöjd :) Elvis kräver heller inte supermycket även om man märker att han kan bli lite mer rastlös om han inte får springa av sig lös. Brukar ge dem aktiveringsleksaker ibland och så får dem springa lösa och busa med varandra eller bara nosa runt. Någon egentlig aktivering har det inte blivit så mycket av ni när jag varit/är sjukskriven och inte får röra mig så mycket. I vanliga fall brukar jag fara på hund träffar och så ställer vi ut rätt ofta så dem får ju lite sysselsättning då men nu har det varit lite mindre av den varan :/ Men ingen klättrar på väggarna här hemma även om matte har lite dåligt samvete ibland…

Halcyon
0

Molly, vår havanaistjej, är så otroligt lätt att ha att göra med! Hon är jättebusig och älskar att leka, men är samtidigt en kelhund som gärna sitter med i soffan och myser och kollar på film. Hon älskar att vara lös ute i skogen och sitta och kolla på våra grannhästar. :) Hon är 11 månader!

we're always chasing that paradise