Bichon iFokus

Bichon

Etikettdin-hund
Läst 4344 ggr
[Sara-Kpop]
0

Vilken kennel?

Vilken kennel kommer din hund ifrån?

Och hur kom du i kontakt med uppfödaren?

Vad heter hunden i stamtavlan?

Vilken ras är din hund?

Något annat som kan vara roligt att veta om just din hund?

Kom igen och svara nu på frågorna kul att veta 🙂

[Sara-Kpop]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Alvin kommer från Ängebråtens kennel!

I stamtavlan heter han Ängebråten Dandy Bull Holden

Jag har snart i 4 år haft kontakt med Karin som har kennel Callunavias, kom i kontakt med henne då hon kommenterade på min blogg , ägde då en valp som tyvärr inte lever längre idag. hur som helst så var det där allt började och idag pratar vi nästan varje dag och jag åker titt som tätt och hälsar på henne och hennes härliga flock.  Genom henne så fick lille Alvin som foder hund 6 mån gammal och idag är han en stor pojk på hela 2 år!❤️

Alvin är av rasen Bichon Havanias!

Alvin har 1/3 godkännande i rally lydnad nybörjare och vi ska försöka få till titeln RLDN som står för Rally lydnad nybörjare.

I slutet av dec så debuterar vi agility

Alvin har genom fört BPH (Beteende och personlighets beskrivning hund)

Alvin har hälsotestads med resultatet!

Patella 0/0 UA

Ögon UA

Hjärta UA

[Sara-Kpop]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Eddie kommer från kennel Callunavias!

I stamtavlan heter han Callunavias Bittersweet Truffles

Hur vi kom i kontakt med uppfödaren? Se ovan.

Eddie är av rasen Bichon Havanais.

Eddie är  min syster hund han har gått valpkurs samt att han har testat på rally lydnad vilket han tyckte var väldigt kul, sen har han även varit med lite på klubben och testat lite agility så som tunnlar och balans bommen. Eddie blir 1 år den 28 dec och lever för övrigt som en aktiv liten sällskaps hund och är högt älskad!❤️

JonnaCecilia
0

Gud så söta! :)

Fruktzallad
0

Detta är Bonnie ute i skogen där hon trivs bäst.

*Vilken kennel kommer din hund ifrån?
Kennel Honungamåne i Falköping.

*Och hur kom du i kontakt med uppfödaren?
Jag sökte info om allergivänliga hundar och fick en lista på ca 4 hundar att välja på. När jag kollade mer noga på dem så fastnade jag för Havanais och när jag sökte info om rasen så hamnade jag på deras sida.  http://www.bbhc.nu/
Där tittade jag om det fanns nån uppfödare nära mig som verkade bra och då hittade jag Honungsmåne som hade planerad valpkull. Jag ställde mig i kö och tillslut fick jag min Bonnie.  Hon föddes 29 mars 2014.

*Vad heter hunden i stamtavlan?
Hon är född i U-kullen så hon heter Honungsmåne Up-to-date

*Vilken ras är din hund?
Bichon Havanais

*Något annat som kan vara roligt att veta om just din hund?
Bonnie vet inte att hon är en hund av bra stam som eg. borde ställas ut. Hon är mer en skogsmulle och gillar inte pälsvård alls. Hon spårar djur i skogen, gräver runt i hela trädgården och bäst trivs hon när hon får vara ute hela tiden. Det spelar ingen roll att det regnar eller blåser, hon märker inte ens att det är dåligt väder.  Hennes bästa djurkompis är en dvärghamster och de brukar jaga varann på golvet. Favoritsaker är papper, toarullar, vantar, ben att tugga på och även att äta allt möjligt som hon hittar ute. Löv är gott. Och mossa.   och harpluttar.

Jag klipper henne med sax för att hon ska kunna vara ute så mycket som hon vill utan att jag ska behöva bada och föna henne varje dag, men ibland tänker jag att det hade varit skoj att ställa ut henne i alla fall EN gång. Sen när hon kommer in med halva skogen i pälsen och luktar död snigel ur munnen så ändrar jag mig. :-) 
Varje natt så sover hon i sängen och hon är morgontrött.  Klockan 23 varje kväll vill hon ut och göra trädgården en sista gång och nu när det är kolmörkt så hör man bara nån som är ute och prasslar i löven 25 min innan det är bra och hon kan komma in. Släpper man inte ut henne sitter hon vid altandörren och tittar olyckligt på en, även om man precis tagit kvällspromenaden. Så hon väldigt självständig samtidigt som hon vill ha koll på sin familj och direkt märker om någon fattas.  Sist men inte minst så älskar hon barn. Speciellt 5-6 åringar som är dotterns kompisar. Fick hon pussa på dem non stop så gjorde hon precis det så det måste vara nåt med att de är "små" och inte vuxna.

Denna kommentar har tagits bort.