Bichon iFokus

Bichon

Etikettdin-hund
Läst 3832 ggr
tjoopa
5

Välkommen Harvey ♥

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är han äntligen, lille Harvey :D Och så klart måste även han få sin egen tråd ;)

tjoopa
3

Och självklart måste man ju göra sig fin på nationaldagen ;)

Tanjis
0

Vad är det för ras? Ser ut som små bearded collies

[Sara-Kpop]
0

Så han var ditt "nya" tillskott! 🙂 Grattis vad roligt för dig hur gammal? Är han en foderhund eller hur kommer det sig att han kom till dig? 🙂

tjoopa
0

#2 Bichon havanais är dem :) #3 Yes här är han äntligen :D Tack ♥ Han är 8 månader och vi är fodervärd åt Camilla och Helene på Norrtussarnas :) En win-win situation för alla :P

[Sara-Kpop]
0

Åhh det är typ samma för dig som för mig när jag fick Alvin han var 7 månader!🙂

så kul för er han var väldigt söt ska du och han ut i ringarna snart då?^^

Är han egen uppfödd utav dem?

tjoopa
0

Ganska skönt med en lite "halvvuxen" faktiskt nu när jag tänker jobba samtidigt :P Blir inte så mycket spring på natten ;) Han är alldeles underbar ♥ Underbar päls och hur fin som helst temperamentsmässigt :) Vi ger oss nog ut i ringarna i sommar, måste bara få öva lite tillsammans. Han kommer från Tyskland, från kenneln Velvet Dreams :)

MickiEk
0

Men oj så söt han är!

tjoopa
0

#7 Visst är han ♥

Fruktzallad
0

Men GUD vad fin han är!! Och vad skönt att få en halvvuxen hund som redan gjort sina valpmånader med kiss inne och då de ska äta precis allt. Hur mycket jag än älskar min lilla hemma så längtar jag tills hon blir lite större och är rumsren och man kan ta henne på längre promenader.

Söt-söt-söt-söööööt!! <3

LinaK
0

Han är verkligen så fin! Avundsjuk 😉 Snygga killar du har nu Malin!

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

tjoopa
0

#9 Tack 😃 Det är både lite skönt och lite tråkigt att vi har "missat/hoppat över" hans valptid, skönt att slippa allt kissande och tuggandet men dem är ju så söta dem små valparna… 😛 Men vi hinner säkert ha en söt liten valp senare någon gång 😉

#10 Tack och ja, han är underbar att se på! 😍 Kan inte riktigt fatta att han kommer att bo här haha. Det bästa är att han är lika fin på insidan dessutom ❤️

Dem är rätt så lika mentalt Elvis och Harvey, båda är väldigt snälla och gosiga men med olika personligheter vilket är så otroligt fascinerande att se när vi bara haft en hund så länge. Elvis älskar alla väder och går utan problem ut i monsunregn medan Harvey tycker att duggregn och daggblött gräs är totalt onödigt, ville INTE ut och kissa nyss 😉

tjoopa
0

Fina lillkillen ♡

tjoopa
0

Grabbarna ♡♡

Vovisch nr2
0

De är såå fina tillsammans! Brukar faktiskt inte vara så speciellt förtjust i Havanaisens utseénde men är störtförälskad i de två killarna! :)

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

tjoopa
0

#14 Tack :D Dem är så gulliga med varandra gullegrisarna ♡

Tanjis
0

Dom ser ut som små mini bearded collies, söta :D

tjoopa
0

Igår var Elvis uppfödare Camilla och hälsade på, såklart passade vi på att knäppa en massa kort på nykomlingen med hennes jättefina kamera :D Harvey är så snygg så jag vet inte riktigt vart jag ska vägen ibland :P Vackra vackra små fin-vovvar ♡

tjoopa
0

Vi testade såklart att ta lite ståbilder också ;)

tjoopa
0

Fristående ♡

Vovisch nr2
1

Zchtiligt! :D

tjoopa
0

#20 Tack :D

tjoopa
0

LinaK
0

Så fin han är alltså 🙂 Har ni honom på helfoder?

Fruktzallad
0

Åh så fina de är! Har du toppat honom runt munnen eller är det naturlig utväxt som är så jämn?

tjoopa
0

#23 Jo, vi har honom på helfoder :) Perfekt för oss alla, jag "får" en utställnings/familjehund och dem andra slipper ha en fertil hane hemma men kan samtidigt avla på honom :) Perfekt :D #24 Tack :D Nej jag har inte klippt något, det växer så jämt naturligt :)

tjoopa
1

Såhär mysigt hade vi igår när vi sov i stuga tillsammans - Harvey på mina fötter, sambon i den andra våningssängen och Elvis växlade mellan att ligga nära dörren (ser ni honom till höger i bild?), under sambons säng eller på filten jag bäddat åt dem mellan våra sängar :) Harvey la sig ibland och kikade på Elvis som för att fundera varför han valde att sova på det hårda golvet när man kunde ligga mysigt uppe i sängen… ;) Härliga små knasvovvar ♡

LinaK
0

#26 Vilka godingar 😃 Elvis kanske tyckte det blev för varmt att ligga hos matte eller husse? Harvey ser helnöjd ut!

tjoopa
0

#27 Eller hur? 😂 Ja, jag tror han tyckte det blev för varmt då det inte fanns ett enda myggfönster i stugan 😮

Molye98
0

Vilka sötisar

tjoopa
0

#29 Tack :D

tjoopa
1

Harvey 💋 Tänk att han redan hunnit bo här hos oss i 2 månader, han blev den 22 juli hela 10 månader (vart tar tiden vägen?!). På mindre än 2 veckor gör vi våran debut i utställningsringen - så roligt 😄

tjoopa
1

Nor for sale of velvet dreams "Harvey" 💖

tjoopa
0

😍

Molye98
0

Så fin !

tjoopa
0

#34 Tack 😀

tjoopa
0

Harvey och jag tränar inför kommande utställning 😜

LinaK
0

Fina ni är båda två Malin 🙂 Ska bli så spännande att se hur det går för honom på första utställningen.

tjoopa
0

#37 Tack Lina ☺ Ja, det känns jättespännande att höra vad domarna tycker, hoppas att han ska falla dem i smaken 😁

[Sara-Kpop]
0

Vackra pojken! jisses så tjock och go svans han har 😍

tjoopa
0

#39 Ja, den är så härlig 😁 Man vill bara burra in ansiktet i den och mysa 😁

tjoopa
0

Yes, BIS2 i valpklass 2 idag på SSRK's inoff i Boden 😄 Supernöjd då han verkligen gick jättefint - mattes lillkille 😙 Nästa helg gäller det "på riktigt", då är det dags för våran första officiella utställning. Harvey kommer då att gå i juniorklass tillsammans med åtminstone en hane till. Spännande 😃

tjoopa
0

Glömde lägga till bilden 😜

Vovisch nr2
0

Grattis! Kul att det gick så bra för er! :)

tjoopa
0

#43 Tack 😁 Verkligen en roligt liten utställning ☺

tjoopa
0

Idag gjorde vi våran officiella debut, och vilken debut sen 😄 Först vinner han juniorklassen med excellent och Ck (5 juniorhanar) och sedan placerar han sig som 4e bästa hane med reserv cert! Så sstolt över lillkillen som gick så fint och det verkligen syntes hur roligt han tyckte det var 😃 Älskade lilla voffe 🐶🐾🎉

tjoopa
0

Busgrabben 😙💝

tjoopa
0

😍

LinaK
0

Snygga Harvey! Har du några nya bilder på honom Malin? 🙂

tjoopa
0

#48 Tack Lina 😄 Ska se om jag kan hitta några nyare, har legat lite på latsidan med att ta kort tyvärr 😕

tjoopa
0

Har verkligen varit kass med att ta kort märker jag nu 😕 Har typ inte tagit ett enda kort på någon av dogsen sedan september - illa illa!

LinaK
0

Man har sådana perioder i livet ibland tyvärr 😕 Du får ta nya friska tag och ta lite kort på dina fina grabbar!

tjoopa
0

Äntligen några nya bilder 😉 Kammade lilltrollet ikväll och passade på att ta några snabba bilder innan kameran dog. Men inte ville lillprinsen ha ögonen öppna inte, nä det skulle mest bara flörta och viftas på svansen 😄 En taktik för att slippa stå still kanske? 😊

tjoopa
0

Älskar hur han utvecklas 😍 Kommer att bli så roligt att få springa vänstervarv nästa utställningssäsong 😄 Tror Harvey kan bli riktigt farlig bara han får äta upp sig 1 kg eller 2. Kan faktiskt inte förstå hur fin pälsen är trots hur dåligt jag skött den de senaste veckorna 😮 På denna bild är han kammad men oduschad, törs inte säga hur längesen det är sen jag gick igenom pälsen senast… 😵

[Sara-Kpop]
0

Fina pojken!❤️

Ett tips för att få upp honom lite i vikt är att ge honom olja typ solros olja de brukar hjälpa och är lätt att få ner bara man tar lite på en bit skinka eller liknande. Se upp så du inte tar för mkt bara för då finns de risk för att han blir lös i magen.

tjoopa
0

#54 Olja får dem på maten, men Elvis var likadan när han var yngre. Dem behöver lite mer tid för att kroppa på sig helt enkelt ☺ Dessutom har dem ganska små havanais i Tyskland så det var inte helt oväntat att han skulle vara nätt. Men jag som hunnit vänja mig vid våra svenska maffigare havvisar tyckte han såg så liten ut när han kom 😉

tjoopa
0

Hittade en gammal bild från augusti, här är han precis nybadad, fönade och kammad inför utställning. Helt otroligt vilken lyster han har i sin päls! 😍

LinaK
0

Wow vilken glansig päls 👍 Använder du plushpuppy även till honom? Han är ursnygg. Har han lättskött päls?

tjoopa
0

#59 Eller hur 😛 På bilden hade jag badat honom i Plush puppy, nu har jag dock använt # 1 all systems de senaste duscharna. Plush puppy är perfekt inför utställningarna men jag gillar att hundarna håller sig fräscha i pälsen längre med all system, kan lätt låta dem gå utan dusch i 2 veckor och dem håller sig fina 🙂

Han har en väldigt tacksam päls, i stort sett ingen underull så han tovar väldigt lite. Trodde att han skulle hamna i tovåldern nu i somras när han närmade sig 1 år men nix, inget ännu. Hoppas hans underbara päls går i arv om/när han går i avel 👍

tjoopa
0

När man får oväntat "besök" haha 😂 Inte ens på toaletten får man vara ifred, här gäller det att stänga dörrarna ordentligt då Harvey är en hejjare på att öppna dem 😉

tjoopa
0

Puss gurkan ;) Hälsade på hos "våran" uppfödare idag. Vi passade då på att ta lite nya kort på grabbarna. Det var mest Harvey som hamnade i rampljuset men även Elvis fastnade på någon bild :)

tjoopa
0

14 månader har han hunnit bli, så fort tiden går :)

tjoopa
0

:-*