Bichon iFokus

Bichon

Etikettvalpar
Läst 1890 ggr
Eds SueZ
0

Försäkra havanais?

Behöver er hjälp! Nu kommer vi snart att få hem vår lille havanaiskille, bara 16 dagar kvar. Vilken försäkring har ni? Det ska ju vara en billig ras att försäkra. Vad avgjorde ert val av bolag och vad betalar ni årligen?

Gunnel S.
0

Kenneln bör ha en valpförsäkring när du köper din hund. Jag övertog bara försäkringen hos Agria. Kostar ca 2 500 kr per år.

Fenix_Chicci
0

Våra är försäkrade i folksam. Vi har typ alla försäkringar där och då får man mängdrabatt plus har aldrig varit något strul med dem. Kommer inte ihåg vad det kostar dock.

Medarbetare på Undulater och Burfåglar

havanaisbus.wordpress.com

tjoopa
0

Vi tog över uppfödarens försäkring (Agria), enklast på det viset då hennes dolda fel är i samma bolag och då vi bara tog över försäkringen blev det inget "glapp" som kan ställa till det senare :)

LinaK
0

Algot är försäkrad i Agria och hans försäkring kostar ca 2800:-/året

Har veterinärvårdsförsäkring (maxbelopp på 50.000:-) och en livförsäkring (beloppet som hunden kostade) Fast självrisk 1600:- och rörlig självrisk 15% 🙂

Valde agria på honom då katterna hade försäkring där, dock började jag med en valpförsäkring på sveland då uppfödaren hade denna försäkring.

Men mitt råd är att du kollar runt lite bland försäkringsbolagen och kollar priset. Man kan göra en sökning på ras/ålder osv och så får man fram beloppet.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

FeliciaS
0

Jag tog över uppfödarens försäkring (Sveland). De har en bra juniorförsäkring och jag är nöjd med Sveland sen tidigare försäkringar där. Jag funderar på att byta till If senare för de är ensamma om att ha helt fast självrisk (är student och betalar hellre lite dyrare försäkring och vet att jag aldrig betalar mer än en viss fast summa hos veterinären). 

Agria har jag haft tidigare men de har väldigt många undantag i sina villkor, så jag skulle se upp med dem…

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Fruktzallad
0

Vi har agria, mest för att hunden får hjälp hela livet där och inte bara när den är ung och frisk.  Vad jag förstått så blir havanaiser gamla så det vore ju fasansfullt om hon blir skadad/påkörd eller nåt vid 12-13 års ålder och du  knappt får inskrivningsavgiften i hjälp när du söker dig till djursjukhuset.  En gammal hund behöver ju också hjälp med vet. vårdskostnader om nåt händer.