Hurtta regntäcke
Är det någon här inne som har Hurttas regntäcke till sin vovve? Jag har en havanais som verkar vara mitt mellan 2 storlekar 😕 Är lite nyfiken på vilken storlek din hund har? Lägg gärna upp en bild så jag kan se hur täcket sitter 🙂
Har ingen Bichon, men vet att Hurtta rekommenderar att man tar den större storleken om hunden är mitt emellan! =)
Min italienare hade samma problem, så tog den större storleken och den passade perfekt!
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
#1 Jo, hon i affären sa det också. Jag tror dock att min lille grabb kommer att kissa ner täcket om jag tar den större storleken 😕 Han är mitt mellan storlek 33 och 36… Storlek 33 passar nästan perfekt, men den täcker inte bakdelen helt. Storlek 36 är så stor och det blir en massa tyg under magen på honom…
#2 Men du kan ju ta stl 36 och sy in den i magen isåfall, eller funkar det att dra åt banden till minsta storleken runt midjan?
På min vinthund har jag stort bröst och smal midja, så allt är för stort i magen, men på hurtta täcket kan man ju dra åt banden rätt ordentligt så jag behövde inte sy in till honom - så borde det inte funka för din bichon som har en ''normal'' hundkropp så att säga?
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
#3 Får nog fara och testa igen i lugn och ro. Jag vill inte att sidorna av täcket ska gå allt för långt in under magen så det kissas på dem :/ Ska kolla en gång till om storlek 36 kan funka annars går jag köpa 33 eller i "värsta fall" sy själv ;)
Jag beslutade mig iallafall för storlek 36, får väl sy in i värsta fall om det kissas ner en massa… Det är ju typiskt hanhundar att kissa ner allt i "klädväg" ändå ;)
#5 indeed, har fått sy in allt utom typ 1-2 plagg XD
#6 Tyvärr så är det ju så, alla plagg passar inte alla hundar :/ Har ju en rätt liten ras med korta ben och längre kropp som dessutom har lång päls som tar plats så många plagg får modifieras åtminstone en aning :) Att jag dessutom har 2 rätt så slanka havanaiser gör det hela ännu trixigare ;)
Idag kom paketet med regntäckena till pälsbollarna :) Ett blått till Elvis och ett rött till Harvey ♡ Tog storlek 36 åt bägge, hoppas att yngsta ska växa lite till då det var aningen för stort :) Ska testa dem under en promenad snart så jag märker ifall det måste modifieras någonstans.
👍 blir nog super!
Ser ju riktigt bra ut!
Behövs de sys in någonstans? Ser inte ut så ^^
#11 Ja dem satt ganska bra :) Har på bilden rullat upp magremmen 2 varv så ingen av killarna ska lyckas kissa på den. Möjligen måste jag sy in lite på sidorna på den röda, den är lite för stor då lillkillen inte vuxit färdigt än :)
Tjusiga killar där! Dom passar ju fint i sina nya regntäcken 🙂
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
#13 Tack :) Bara för att jag beställde regntäcke så slutade det ju regna samma dag som paketet kom ;) Typiskt då jag ville testade dem ju :P