Bichon iFokus

Bichon

Etikettdin-hund
Läst 2539 ggr
anfo89
0

Tages tråd!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Okej, nu är det äntligen dags för Tage att få en egen tråd! Eller han har ju redan en valptråd, men eftersom han nu är hela 7 månader gammal så har han väl vuxit ur valptråden lite grann. Tack Lina för påminnelsen 😃

Vägde Tage idag och till min förvåning väger han redan 7,5 kilo! Jösses vilken stor kille vi har. Trots att han väger så mycket så är han inte tjock, man känner tydligt hans ryggrad och revben. Han är väl bara kraftigt byggd antar jag.

Bjuder på en bild från skogen idag 😛

/ Anna och Tage

Blogg: annasthlm.blogspot.com Blomma

LinaK
0

Wow vilken maffig kille 😃Algot väger bara 5,5 kg och är snart 5 år.
Men rasen kan ju variera en hel del i storlek. Vet du vilken storlek Tages föräldrar är? 🙂

På tiden att Tage får sig egen ny tråd 😍Godingen!

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

tjoopa
0

Haha jag tror Tage skulle kunnat äta Elvis till frukost haha 😂 Nä skämt åsido 😉 Han är säkert rätt stabil helt enkelt. Elvis den lillskiten är ju så fruktansvärt dålig på att äta + att han är rätt nätt, skulle verkligen inte skada med 1-2kg till… 😛

Håller med Lina, han är en riktigt snygging ❤️

anfo89
0

#1 Ja, en robust liten kille 😃 Jag vet inte exakt vad de väger, men jag har träffat både mamman och pappan och de var rätt stora båda två. Han brås på sina föräldrar hihi.

#2 Haha ja han är rätt kraftigt byggd, speciellt bröstpartiet och frambenen. Tage är ett riktigt matvrak och slukar all mat han får.. Hade dock problemet att han var allt för smal då han var yngre, men nu har han blivit lite grövre så det känns bra. 🙂 Jag gillar att han är stor, enda kruxet är att jag inte kan flyga med honom som handbagage… En liten miss där haha.

Och tack för komplimangerna! ❤️

/ Anna och Tage

MickiEk
0

#3 Han är så fin Tage tycker jag! Min Dante är rätt robust han oxå! 8,2kg ligger han på nu, 2 år gammal, men låg runt 7,5 redan vid Tages ålder oxå :) Jag va helt förbluffad över att han aldrig slutade växa för den enda havvisen jag träffat mycket innan vägde 4,5 kg hela sitt liv och jag tänkte att det va ju rimligt då att Dante kanske skulle väga 5 kg typ, men icke! Hans pappa är en riktig "bjässe" oxå och Dante är väldigt lik sin pappa :) haha, ja det va ju en liten miss där med flyget ja ;)

Heart
0

Supersöt kille 🙂

tjoopa
0

Nu var det längesen vi fick några bilder på Tage 😛 Mer Tage-bilder! 😃

anfo89
0

Haha jaaa sorry!! Det är så mörkt om dagarna så blir lite dåligt med bilder. Men ska försöka ta några nu till julen! ;)

/ Anna och Tage

tjoopa
0

#7 Låter bra det ;) Han är ju så fin att titta på :)

LinaK
0

Tage, var är du någonstans?`😉

anfo89
0

HÄÄÄR ÄÄÄR JAG!!! 😂 Är lite våt om tassarna för matte var tvungen att duscha av mig efter att vi varit och busat i skogen. Samlar rätt mycket skräp i min päls 😇

/ Anna och Tage

anfo89
0

Vet ni förresten om valpar går igenom någon slags "fas" i 8-månaders åldern? Känns lite som att Tage slutat lyssna på mig när vi är ute och han har börjat skälla då vi lämnar honom ensam. Tillbaka på ruta 1 med ensamhetsträningen då 🤪

/ Anna och Tage

tjoopa
0

#11 Jepp, tonåren/spökåldern som är på intågande tror jag ;) Ungefär samtidigt började Elvis skälla ut andra människor och hundar… Jättecharmigt.. :/ Det går dock över med tiden, Elvis kan slå dövörat till ibland fortfarande men det blir bättre :)

LinaK
0

Alltså han har blivit så stoor! SnyggTage 😃😍

anfo89
0

Idag var vi ute och busade i skogen! Träffade en blandis (bichon havanais/shi tsu) och de hade huur kul som helst. Tage leker absolut bäst med havanaiser, kan en hund känna igen att en annan hund är av samma ras? 😃

/ Anna och Tage

tjoopa
0

Det tror jag nog :) Elvis blir alltid superglad när han träffar andra havaneser, han leker bra med andra mindre raser också men bäst med sin egen ras :)

anfo89
2

Nu har vi klippt Tage! 😃

/ Anna och Tage

anfo89
2

"Men matte, lek med mig då!!"

/ Anna och Tage

tjoopa
0

Han är ju så sockersöt ♡

Molye98
0

Söt som socker