Borste till långhårig Havanais?
Nu börjar det dra ihop sig för att vår lilla valp ska få flytta hem till oss och jag kollar efter vad jag behöver inhandla. Nu undrar jag vad ni som har långhåriga Havanaiser har för borstar? En kam har jag redan men det känns som om man skulle behöva ha en borste för att hålla pälsen fin. Har ni en bild på den så är det ännu bättre för då vet jag vad jag ska leta efter. :-)
Tack på förhand!
Jag använder en avlång pinnborste från Madan, fick den av våran uppfödare när vi hämtade hem Elvis 🙂 Såhär ser den ut > Madan oblong. Jag har varit väldigt nöjd med borsten, bra pris och bra kvalité. När jag snart ska köpa ny borste blir det nog en ny Madan men den här runda modellen.
Jag fick tips om den jag länkar in här på slutet, att den skulle vara bäst och räcka hela hundens livstid.. men jag vill ändå kolla lite vad alla andra borstar med för nåt först. Jag köper inte en så dyr förrän jag vet att jag klarar av pälsen. Det kan lika gärna bli så att jag klipper ner allt efter 7 månader för jag inte klarar av pälsvården.
#2 Den där borsten är väldigt bra men också väldigt dyr… Är du inte säker på om du kommer att ha en långhårig hund så tycker jag att du ska satsa på en lite billigare borste till att börja med :)
Om du hellre vill ha en borste med svinborst så finns det en budgetvariant från Yento som liknar den dyrare Mason Pearson-borsten.
http://www.haromi.se/borsteyentompvildsvinsborst-p-1570.html