Trött 9 månaders valp/unghund
Hur mycket sover egentligen en 9-månaders valp/unghund? Känns som att Tage sover heeeeela tiden och gör vi inget så sover han lätt bort en hel dag. Då vi är ute är han hur pigg som helst och vi leker såklart här inne också och då busar han och är pigg. Men sen så sover han ju så jäkla mycket.
Är det normalt? Hur mycket sover era voffsingar? Bör jag vara orolig? 😮
/ Anna och Tage
Blogg: annasthlm.blogspot.com 
Det är väldigt olika från hund till hund!
Tkr det låter som din hund är en trygg liten grabb som känner sig trygg hemma och kan koppla av och när ni väl gör ngt så är de full rulle som gäller! En tydlig on och off kanpp helt enkelt 🙂
Och att han tar det lugnt inne kan ju också vara att han är väl aktiverad och nöjd med vardagen! Mina sover mestadels inne och ute är det fulll rullle som gäller. men det är klart nån gång kan man ju brottas lite eller ha dragkamp inne😉
Tkr inte du ska bekymra dig över att han sover mkt som sagt han verkar bara trygg lilla Tage!
Sen om jag skulle vilja träna ngt trick inne är det samma där då är det också full rulle som gäller.
En bild på mina från idag som sagt när vi väl är ute så tar de vara på tiden lol ^^
Dante är precis likadan! På eller av! Är man ute eller leker och busar inne så är han på och hur pigg som helst, men annars så sover han! Mycket och länge ;) så som Sara skrev ovanför behöver du nog inte oroa dig, han är bara trygg och go :)
Tänk själv att du är aktiv när du är på jobbet en hel dag och sen när du kommer hem vill (de flesta) ofta ta det lugnt!
Tage är på jobbet under promenaden och när ni tränar annars är han ledig och då är det ju bara bra att han sover ut så kroppen får vila! 🙂
Sådana hundar som inte kan det lugnt eller koppla av har ofta problem med stress.
Håller med dem andra, Tage är nog helt enkelt väldigt trygg, lugn och nöjd :) Elvis sov nästan aldrig som liten så vi fick istället lära honom att ta det lite lugnt. Nu sover han större delen av tiden om drt inte finns annat att göra :)
Åååh vad skönt! Då slipper jag vara orolig. Tusen tack för alla svar :)
/ Anna och Tage
Blogg: annasthlm.blogspot.com 
Tror inte heller du behöver vara orolig, så länge han inte verkar slö och så utomhus också. Denna ras är ju väldigt trygg i sig och Algot slappar mycket när han är inomhus 🙂
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Sally älskar att sova, är väldigt morgontrött, ligger gärna i knäet och myser och kan ligga som en död sill när vi ska gå ut. Men när vi väl är ute då är det full rulle och lika när vi busar, så nått fel på henne är det då inte.
Medarbetare på Undulater och Burfåglar