Bichon havanais valp sökes
Hej
Jag har en havanais tik på ett och ett halvt år som verkligen längtar efter en kompis! finns det någon där ute som har en valp, eller känner någon som vill sälja sin/sina valpar?
finns i Umeå
Gå in på BBHCs sida (länk här: http://bbhc.nu/kopavalp.htm) och kolla runt bland olika uppfödare :) Jag vet av 2 kennlar i Norrbotten som snart ska ha valpar, Norrtussarnas kennel och Facklans kennel. Bägge två "drivs" av jätteduktiga uppfödare :D Min Elvis kommer från Norrtussarnas kennel, från deras B-kull.
Hej ringde till Norrtussarnas kennel nyss och tyckte att dom verkade jättebra! hur är Elvis då? är han tryggg, vaktig, följsam?
😃
#2 Men vad roligt! Var det Camilla du pratade med då? :D Elvis är precis som vi vill ha en familjemedlem, underbar i temperamentet, försiktigt och kärleksfull med barn. Busig men följsam och lyhörd. Lite försiktig men samtidigt nyfiken så han överkommer väldigt snabbt rädslan ifall han blivit rädd/överraskad av något. Går jättebra ihop med både hanar och tikar. Kan vakta lite inomhus (lägenhet) men det är vi som tränat lite dåligt på den fronten ;) Älskar att pussas och mysa, vill inget hellre än vara nära ♥ Väldigt lättsam och anpassningsbar. Ett underbart temperament som alla kullsyskon också har :) Deras mamma Ada är en underbar mamma och en jättetrygg och trevlig tik.
Jag bor också i Umeå, vill du träffas med vovvarna någon gång? 😃
kullen som vi tänker på är en vecka gammal nu och vi vill helst ha tik 4 men det bestämmer ju inte vi… Camilla verkar väldigt duktig och pålitlig uppfödare och jag tror att hon sköter sin kennel superbra!
🙂
#5 Visst är dem underbara dem små? 😍 Camilla är jätteduktig på att välja ut rätt valp till rätt familj så ni har nog inget att oroa er för 😉
Ps. Visst är han ursöt hanen Edison? Det är den lille killen som kanske ska få flytta hem till oss i april… 🤐
Va? är det sant?! Då är ju våra nya hundar syskon! Pratade med Camilla igår via mail och det verkar som att vi får en!😃 Valpen ska få heta Edda! Är det inte ett supernamn?
Åh vad roligt att ni hittat en valp, och dessutom från samma kennel som Malin 👍 Håll oss uppdaterade hur det går för er!
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
#7 Precis 😉 Dem små är dessutom halvsyskon till våran hane (Elvis) här hemma, han kommer från deras B-kull som föddes 2012 😃
Edda var jättefint, passar ju super till en svart liten sötnos 😍 Då kanske vi möts på någon valp/kennelträff någon gång om allt går som tänkt 👍
Ja det kommer säkert att gå superbra! Idun och jag har precis börjat på en agilitykurs så då valpen kommer får väl den också hänga med antar jag!😃

#10 Så roligt med agility, det har jag velat testa med Elvis 🙂 Rallylydnad är jag också sugen på, dem är ju så snabblärda och samarbetsvilliga dessa havaneiser 😍
Ja de är Fantastiska!🙂