Varför valde du din hund?
Hejsan! Varför valde du just din hund ur kullen? Eller fick du inte välja?(alltså annan familjemedlem som bestämde elr uppfödare)? Har nu ångrat dig med valet av valp? :) När vi skulle bestämma oss för våran Bichon Frisé-valp så var vi först ut så vi fick välja mellan alla valpar i kullen som var på 4 stycken. 1 av dem var en hane så han gick bort eftersom vi ville ha en tik, så han gick bort på en gång. Sedan var det en gullig tik (hette Trixie) fast hon var lite för mysig. Ville bara ligga i knät. Sedan blev det sista valet. Ville ha min "Pixie" från början men så var det min storebror som ville ha "Bella". Bella var FÖR busig! ;) hon sprang runt och busade hela tiden. Haha! Pixie som vi valde var den nyfiknaste samtidigt som hon var som en liten nallebjörn när man tog upp henne.
-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-
Vi for och träffade uppfödaren efter att ha pratat i telefon. Då hade hon inte riktigt helt beslutat sig för om hon skulle spara hanen (Elvis) eller hans syster. Vi hade först tänkt oss en tik men efter att ha träffat honom kunde vi inte tänka oss någon annan ♥ Vi hade tur och uppfödaren valde oss som hans familj :D Det var ett par jobbiga dagar innan vi visste om han skulle få flytta hem till oss eller till någon av dem andra intresserade. Har aldrig ångrat att jag ringde henne eller att vi åkte den dagen och kikade på Elvis och hans syskon. Vi blev så nöjda med Elvis att vi förhoppningsvis snart kan skaffa oss vovve nr 2 från samma mamma :)
Det var en ren lyck-träff att jag fick min Dante! Han ver den enda som va kvar och skulle egentligen stannat inom kenneln hos en fodervärd, men när han va ca 13 veckor drog sig fodervärden ur och uppfödaren bestämde sig efter många om och men att sälja honom. Hon la ut en bild på sin hemsida och skrev att Dante sökte ett kärleksfullt hem. Det va den perfekta perioden i mitt liv och mailade in mitt intresse och blev utvald av hur många som helst som mailade in på honom. Det kom in så många mail att hon fick ta bort bilden efter en halvtimme! Men jag blev utvald och 3 dagar senare hälsade jag på hos uppfödaren och mitt hjärta smälte. 8 dagar efter det flyttade han in hos mig
Frisén var enda valpen i kullen så var inte så svårt val ;)
Havanaisen var sist kvar, uppfödaren hade först tänkt behålla henne och avla på men insåg att hon skulle bli ganska liten och många hade efterfrågat lite större havanaiser så hon valde en större tik. Sen var det en familj som ville ha henne men ångrade sig och då blev hon kvar. Hon var 12 veckor när vi hämtade henne och helt klart den bästa valpen i kullen, inte aaaalls partisk.
Medarbetare på Undulater och Burfåglar