hmm ska man eller inte?
Nu frågar jag er här på BIF vad ni skulle tycka!
Jag har länge funderat på att spara ner Eltons päls då den nu äntligen har börjat bli fin! Han har varit mager länge sedan har han gått upp ett kilo men snabbt gått ner igen.. Trots att han ÄLSKAR sin mat och äter gärna stora portioner (han får så stora som jag vågar ge han max)
Men trots de har han tidigare inte hållit vikten han har gått upp men nu verkar de äntligen vända! När han inte kunde hålla vikten gick näringen/energi till det som är viktigt ex hålla värmen rörelse m.m.
Men nu ser jag även skillnad på pälsen! innan var den sträv, risig och hade ingen glans alls. Nu är den tjockare mjukare och glansigare! Detta tack vara lite extra fett + kosttillskott.
Så nu är frågan ska pälsen få växa ut? Då menar jag till full längd! Jag har alltid tyckt bäst om havaniser med lång päls men om pälsen är livlös och ful så tkr jag mer om dem i kort där var anledningen till att jag klippte ner honom. Men nu när de börjar vända så börjar man tänkte på det igen!
Så nu frågar jag er tycker ni att han ska få fortsätta att vara kortklippt eller ska man låta pälsen växa ut?
Jag har beslut ångest och kan inte bestämma mig riktigt!
Ni får inte säga mitt emellan antingen kort eller långt🙂
Bifogar en bilder på en långhårig Elton de flesta vet nog hur han ser ut som korthårig om inte gå in på hans tråd "Eltons tråd"
Så snälla lite hjälp nu! ^^
Jag gillar ju långt så jag säger - go for it! 😃 Det värsta som kan hända är ju att du får klippa honom om du ångrar dig så jag tycker du kan testa om du är sugen på det 🙂
(Ps. Självklart gillar jag han som korthårig också 😉)
Ja. Han är jätte söt i den långa pälsen. Spara och testa hur det är skulle du tröttna på det långa så finns det ju möjlighet att klippa igen.
Här håller jag ju också på och sparar och tycker det är så gosigt.
Låt pälsen växa ut. Joy har alltid haft lång päls och det har varit ganska så bekymmersfritt, jättesnäll när man kammar o borstar henne. Nu är hon fyra o ett halvt år och jag kammar o reder ut tovor max 2 ggr i veckan. Nu är hon relativt lättskött, bara lite jobbigt när det är riktigt dåligt väder.
#3 Vilken sötnos :P
Ja, jättesöt. 🙂
Tack för era svar!
Ja kanske han får bli lurvig igen då 🙂 Fortsättning följer… heheh
Hur har det gått att spara ut? :) Elvis har börjat få lite längre päls äntligen :P Och det som kommer är glansigt och fint :)