Bichon iFokus

Bichon

Etikettbeteende
Läst 1834 ggr
Foooer
0

Katt med bichonnfrise?

I helgen får vi hem en sexårig bichon frisé tik på prov. Vi ska ha henne på prov för eventuellt senare köp. Hon är van vid katter osv men vi har en kattunge hemma som inte är van vid hundar vad jag vet. De vi köpte kattungen av hade hundar men jag tror inte katterna kom i kontakt med hundarna särskilt mycket. :)

Hur tror ni katten kommer reagera på hunden som kommer och hur ska man få de att vänja sig med varandra? Jag tror inte hunden kommer bry sig så mycket om han eftersom hon är van? :)

Vovisch nr2
0

Det är mycket olika för varje individ! Min frisé älskar katter och om hunden är van så tror jag inte att det ska vara några problem, bara man vänjer dem långsamt med varann så kan de säkert bli vänner för livet! LYCKA TILL MED HUNDEN! :)

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

Foooer
0

Tack så mycket för svar! :) jo katten kommer nog tycka att det är kul med en extra kompis i huset. ;)

[Sara-Kpop]
0

Tror absolut de kan funka!

Så länge katten har ett ställe som är "fritt" från hunden alltså där hunden inte kan komma åt katten. 

Presentera dem lugnt och fint för varandra! Jag har aldrig haft katt så jag vet inte riktigt mer vad jag kan skriva. Ngn annan som har mer erfarenheter ang detta?

Foooer
0

Ja, katten älskar att vara ute(han är både inne och ute katt, vi bor på landet;)) med sin kattkompis också. :) Sen tror jag inte hunden kommer göra så mycket eftersom de som äger henne nu har två katter, men vår katt är väldigt busig så det blir kanske mer katten som vill leka med hunden. :)

Foooer
0

Hunden är ny hemma och vill gärna hälsa på katten men problemet är att katten är rädd och fräser mot hunden, hur ska vi göra..?

LinaK
1

#5 Ge det tid är mitt tips! Har introducerat katt och hund många gånger, och i början kan det verka omöjligt men det är ju en omställning för djuren som bott innan i huset (i ditt fall katten) när det kommer en ny familjemedlem. Något man kan göra är att hålla dem separerade med ett galler emellan så att dem kan se varandra men hunden kan inte gå fram till katten. Då får katten ta detta i sin egna takt och vänjer sig att hunden inte är farlig.

Så ha tålamod! 🙂

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

LinaK
0

Hur går det för er?

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Foooer
0

Oh, har glömt att uppdatera här. ;) tack för tipset! Jo det blir bättre och bättre, från att springa upp direkt när han kom in till att tillochmed nosat på hunden ;) dock tyxler hunden att det är väldigt kul att skälla till och sendan springa efter kattn när den blir rädd men framsteg blir det helt klart! :D Vår katt är dock väldigt nyfiken och smyger in i mitt rum när hunden ligger och sover och då går det bra! Men somsagt, bättre och bättre dag för dag! ;)