Gott nytt år önskar Elvis och jag :)
Gott nytt år från oss också 🙂
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Tack båda!🌺
Helt underbara foton, allihop. Söta hundar och gullig ras. ❤️
#6 Vi kan väl inte rå för att de flesta av oss som är aktiva här faktiskt har en havanais? ;) Då blir det ju mycket skriverier om havanaiserna.
/ Anna och Tage
Blogg: annasthlm.blogspot.com 
Det hjärtat är fullt av talar munnen, säger ordspråket så det är klart att vi pratar om "våra" älsklingar. I mitt fall en "cotte". Kul att se allas godingar tycker jag. :)
Mer hundbilder till folket. 😃
#6 Har en havanais så det blir ju den rasen jag skriver om, svårt för mig att skriva om någon av de andra bichonraserna då jag aldrig haft någon av dem ;) Jag tycker inte det är havanais-ägarnas fel att det blir mycket om den rasen, snarare är det de som äger någon av de andra bichonraserna som måste bli mer aktiva :)
Havanisn är ju den rasen som de flesta äger här och då är det ju inte så konstigt att de blir mest fokus på dem sedan kanske de finns en hel del medlemmar med andra bichon raser men de är ju vi som skriver som syns. Sedan så är havanisen den populäraste bichon rasen! Hittade precis den här artikeln på gp http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.2237764-jamthunden-ny-i-hundarnas-tre-i-topp kanske inte så konstigt att de blir mkt havanias då?🙂
#13 Givetvis är det jätte roligt att läsa om de andra raserna, jag tycker det vore jätte roligt om fler hundägare av de andra bichonraserna skulle vara medlem här, men nu är det inte så många men jag försöker engagera mig i allas trådar här inne. Men det blir ju så att man skriver mycket om havanaisen eftersom vi är så många här, och det handlar ju oftast om sin egna hund när man skriver något 🙂
Har ju blandade artiklar om raserna, så det handlar inte bara om havanais här inne tycker jag.
Fina bilder du bjuder på iallafall!
Ja, Lina, jag vet att du engagerar dig jättemycket.🙂
Och att man gärna talar om sin egen ras. Men hur ska man kunna "vidga sina vyer" om man enbart läser om sin egen ras. Skriver kan jag förstå,eftersom man "kan" den rasen, men läsa om andra raser kan man ju alltid göra.
Jag dömer ju hundar emellanåt, grupp 3 och 9, så då är det självklart att jag måste kunna de raserna och utvecklas genom detta.
#15 Absolut är det så, tycker det är jätte bra att du skriver om malteser här inne. Det kommer ju göra att folk som söker efter malteser på exempelvis google kanske hittar någon tråd som skrivits här inne och det kan locka fler bichonägare hit 🙂Har man någon man känner som äger bichon får man jätte gärna rekommendera denna sida och säga att den finns.
Det verkar vara ett härligt avslappnat gäng du har där i soffan Celia 😃Goa!
Känner många, som har Coton de tulear, Bolognese, Bichon Frise´, Malteser förutom Bichon Havanaise.
Ska be dem kolla denna sajt.
#18 Det är en bra idé att bjuda hit fler som har andra bichonraser :) Och om det är något speciellt ämne du vill att vi skriver om som handlar om någon av bichonraserna dfår du självklart meddela oss, kan vara lite svårt att skriva om andra raser än sina egna när man inte vet vad medlemmarna vill läsa :) Är det generella fakta om de olika raserna du vill ha mer av eller är det bildtrådar/vardagstrådar? :)
Ärligt talat tyckte jag bara det blev lite för ensidigt med Havanaise, eftersom sajten faktiskt handlar om Bichon iFokus.
Men, som sagt, det är de som skriver inläggen,som bestämmer dess innehåll.
Önskar bara att de,som inte har Bichon Havanaise också skriver om sina raser.
Blir mer varierat och, tror jag, en mer intressant sajt att läsa för alla.🙂
Ja, jag har ju försökt skapa en egen tråd för min coton de tulear och lagt ut en del bilder, men vet faktiskt inte hur många som är intresserade av det. Har för övrigt varit "rätt" aktiv sedan jag hittade den här saiten i slutet av förra året.
#22 Såklart är vi intresserade av din tråd :) Tror tyvärr många är dåliga på att kommentera (däribland jag), är ofta in och kollar via mobilen men det blir inte alltid att man lämnar en kommentar. Men jag tycker det är jättekul att få läsa om coton :)
Jag tycker, förstås, också det är kul ju fler Bichonraser, som presenteras. Coton är en jättehärlig och rolig ras.