Bichon iFokus

Bichon

Etiketthälsa-sjukdom
Läst 2087 ggr
anfo89
2014-01-04 10:43
1

Röda ögon

Tage har haft röda ögon ganska länge nu. Minns inte riktigt när det började. De är inte jätteröda (veterinären kollade sist vi var där och tyckte inte det var så farligt), men de är konstant lite småröda. Ibland gnuggar han sig i ögonen.

Kan det vara allergi? Kan de bli röda av blåst? Hört att det kan vara något med tänderna som växer också?? Tage är nu 8 månader.

Har ni varit med om någon liknande? Hittade ni någon lindring? :)

kram, Anna och Tage

/ Anna och Tage

Blogg: annasthlm.blogspot.com Blomma

[Sara-Kpop]
2014-01-05 17:11
1

Kanske hans schampoo eller balsam han inte tål? eller att det är för starkt.

anfo89
2014-01-05 18:16
0

#1 Hej! Mja, jag tror faktiskt inte det. Vi badar honom varannan vecka ungefär och han får typ aldrig schampoot i ögonen. Och de blir inte mer röda efter ett bad. Men tack för din input! :)

Jag har funderat lite och tror kanske att han kan vara känslig mot fisk?! Eller ja, ingen aning men jag läste någonstans att många hundar är känsliga mot fisk (eftersom det inte tillhör deras naturliga kost) och vissa kan få röda och rinniga ögon av det. I Tages mat så finns det lax och i hans godis torsk. Därför har jag nu köpt en annan sorts foder som inte innehåller lax och så har jag bytt ut godiset. Håll tummarna att det blir bättre! 😛

/ Anna och Tage

Blogg: annasthlm.blogspot.com Blomma

tjoopa
2014-01-05 19:52
0

Hoppas ni kommer snart kommit på vad det är 🙂 Synd om han är känslig mot något födoämne, lax är ju så nyttigt.

LinaK
2014-01-05 22:32
0

Tänker också lite som Sara angående schampot/balsam, om det är parfymerat kan det eventuellt irritera ögonen.

Men jag hoppas att det blir bättre och att du får bukt på det hela 🙂 Berätta hur det gick med foderbytet! Kan ju vara det också.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se