Vilket schampo är bäst?
Vilket schampo + balsam tycker ni är bäst att använda till en hund där man försöker spara ut pälsen, som förhindrar tovor och där pälsen är lite sliten?
Känns som Lovis päls stannat i växten.. Den tovar sig hela tiden p.g.a. vädret och så är den sådär halvlång och det är då pälsen tovar mycket tydligen. Några tips? Har vart nära att ringa hundtrimmaren och säga att jag vill raka ner min hund. Men nu har jag precis rett ut hennes halvlånga päls och hon är ju såå fin när den väl är utredd 💔
Never judge someone. You don't know their history.
Seriously, you don't!
Jag gillar Bio-groom (silk shine tror jag den heter) och K9 competition (aloe vera shampoo, balsam och coat cure-inpackning) :) Ett tips för att motverka tovor och underlätta borstning är K9 competition nano mist - ett jättebra spraybalsam.
Jag gillar verkligen espree rainforest, luktar underbart och pälsen blir jätte fin på min havanais 🙂 Mellan baden och när jag kammar honom använder jag PCL-spraybalsam. Tycker det är överlägset bäst av dem jag provat 🙂
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Har använt espree för vita hundar och deras balsam. Men har testat k9 balsam efter tips här på sidan och tror det vinner när det gäller min cottes pälsvård. Det känns som om jag prövat hur mycket som helst när det gäller utredning av tovor. Det är så bra när man får tips här av andra hundägare med erfarenhet av olika produkter.
#2 Vi hade Espree rainforest förut men Elvis kliade sig så mycket så vi blev tvungna att byta, luktar jättegott men för mycket parfym för honom :/ Däremot är PCL-spraybalsam jättebra, rätt så billig också :)
Mitt favorit balsamspray är dock nano mist från K9 competition - super :))
Jag gillar inte K9 som jag vet att många andra gör här inne 🙂 Men jag tyckte att Algots päls blev lite sträv av det schampot/balsamet, men det kan ju handla om att han har annorlunda pälskvalité. Sen gillar jag inte doften på K9 😉 Smaken är som baken! haha
#4 Ja just det, vet du sagt det innan om espree, men det är ju bra att du hittat ett schampo som fungerar för er 👍
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
#5 Ja, så kan det ju vara 🙂 Gillar att det är aloe vera i K9, torkar inte ut huden (varken min eller Elvis) så mycket. Det är ju sådär med dofter, alla kan inte gilla alla dofter 😉
Jo, skönt att äntligen hittat något som funkar, ytterligare ett plus är att pälsen torkar snabbare av K9 schampo/balsam 👍
Jag föredrar Plush Puppys produkter, båda schampo, balsam och balsamspray! Finns en guide till varje ras med vilka produkter som rekommenderas av Markus som säljer produkterna i Sverige! Deras Omg Groomingspray är det bästa jag stött på när det gäller tovutredning! :)
Jag använder Espree Dark Coat Aloe Heeb Schampoo och Honey & Oat Balsam, tycker de är toppenbra. Pälsarna blir mjuka och rena, luktar gott och de är väldigt dryga.
Håller ju mina nedklippta så de behöver inte kammas så mycket men kan hända att tovorna kommer när det börjar växa ut igen, men hittills är de tovfria utan vare sig spraybalsam eller så värst mycket kammande peppar peppar.
Medarbetare på Undulater och Burfåglar