Bichon iFokus

Bichon

Etikettövrigt
Läst 1712 ggr
hobbymupp
0

Havanais i Skåne

Hej!

Jag är en ännu hundlös person som är bosatt i Lund, skåne. Just nu är min framtid lite för stökig för att skaffa hund (sista året i gymnasiet, going universitet, flytta osv), men om något år när livet är på en lite stadigare bana så kommer jag om det fungerar att skaffa en hund.

Hur som helst har jag redan nu börjat planera lite (självplågeri?😉), söka fakta och kolla raser och har nu fastnat för Bichon Havanais! Jag vill ha en social, lättlärd hund utan vidare jaktinstinkt. Jag har och kommer alltid ha smådjur, därav den sista punkten :) Låter det som att jag hittat rätt ras?

Skulle jättegärna träffa lite havanaiser och se hur de är på riktigt! Jag fotar rätt mycket så vill man ha lite bilder så kan man få lite sådana på köpet ;) Vet du någon i Skåne som har havanais? Kanske du? :D Vore jättekul att lära mig mer via någon som har rasen!

LinaK
1

Tycker det låter som att du hittat rätt ras, det kan jag säga utan att jag är partisk 😉De är precis så som du beskriver!

Jag skulle råda dig att ta kontakt med någon uppfödare i din närhet, jag rekommenderar Ispärlans Kennel där jag har köpt min havanais ifrån. Hon bor i närheten av Hässleholm och hon skulle säkerligen ta emot dig så att du fick träffa hennes hundar. Sedan brukar det anordnas havanaisträffar i Skåne en till två gånger om året, så det kanske kunde vara aktuellt för din del? Jag kan höra med henne om hon har någon träff inplanerad 🙂 Annars kan du skicka iväg ett mail till Lollo, hon är hur trevlig som helst och vi har kontakt än idag trots att min hund är över 5 år 👍 Hör av dig om du undrar något annat.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

hobbymupp
0

#1, Tack så jättemycket! Åh vad roligt att det finns träffar, där kanske man kan smyga sig in på ett hörn ;) Ska maila henne! :D