Vad äter din hund?
Nu gör jag ännu en ny tråd haha 😛 Tycker det är alldeles för tyst och stilla här så nu får ni gärna komma med förslag på nya trådar eller annat ni vill läsa mer om.
Iallafall, jag undrar vad era hundar äter för foder/godis/tuggben/tillskott m.m. Och sedan en följdfråga - varför äter hunden just det fodret/godiset/….? Lättillgängligt, billigt, bra innehåll, kräsen, gammal vana?
Så vad äter din hund? 🙂
Tage äter färskfodret Vom og hundemat. Han får det för att jag tycker torrfoder innehåller så mycket onödigt skit. Däremot så har han fått rätt röda ögon på sistone och jag funderar om det kan ha något med maten att göra.. Får se om jag byter :)
Tage är en väldigt matglad hund och äter typ allt man ger till honom. Som godis ger vi oftast något slags torkat kött eller grönsaker. Och så får han lite tuggben nu som då som han kan tugga på.
/ Anna och Tage
Blogg: annasthlm.blogspot.com 
Vi gav Elvis VoH förut, tyvärr fungerade det inte för oss 😕 Han är så kinkig med maten och vill gärna gå och småäta under dagen. Och färskfoder kan man ju inte lämna framme direkt… Dessutom blev han dålig i magen så vi fick köra på skonsamt torrfoder ett tag och nu efter att ha testat ca 4-5 olika sorters torrt och 4 sorters färsk så blev det i slutändan (skitfodret) "Royal canin Shih tzu" som går ner… Jaja man får väl vara glad att han äter något iaf 😕Utöver "skräpmaten" så får han torkat kött till godis (Planet Pet, Brit care), tuggben och ibland ett grisöra.
#1 Elvis har rätt röda ögon också just nu, det kan inte ha att göra med torr luft kanske? Eller att det blåser mycket just nu? 🤔
Mina får magnusssons meat & biscuit, tycker att man får ett okej torrfoder för ett billigare pris. Sen så gillar jag att det är svenskt och inte har fraktats land och riken världen över för att komma till Sverige. Utöver detta så får dom tuggben (typ märgben och liknande) sedan ger jag dom bara "naturligt" hundgodis som planet pet och brit care som innehåller 100% torkat kött av olika slag 🙂 Det får dom som belöning .
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Sally får BARF, därför att jag anser att det är det bästa och självklart ska min lilla prinsessa ha det bästa ;) Kött, ben och inälvor från mestadels vilt, lamm, nöt och kyckling. Hade möjligtvis gett färskfoder om det inte vore för att hon haft bukspottkörtelinflammation och av den anledningen inte kan äta för mycket fett och mår dåligt av spannmål, och har hittills inte hittat något färskfoder hon skulle funka på. Som godis får hon torkat kött, ankkött från brit är en klar favorit, men hon får också spannmålsfritt torrfoder som godis, just nu kör vi på acana för katter. Ibland får hon torkade lamm och kaninöron att tugga på, men hon får en del rejäla ben i kosten att sysselsätta sig med då och då så tuggbehovet blir ordentligt tillfredsställt.
Ludde får lite blandat, han äter Mush Vaisto och VoH ibland, torrfoder så som Acana eller Taste Of The Wild ibland och ibland lite egenkomponerat med rent kött, lite grönsaker, lever, vitamintillskott ibland och benmjöl eller malda ben. Han får inga hela ben, då han har dåliga tänder och har ätit torrfoder hela sitt liv så är lite rädd att han inte ska kunna smälta ben helt och hållet då han trots allt är snart 15 år och har lite känslig mage. Han är jättekräsen och tröttnar lätt på mat ,även om mat samtidigt är hans stora passion i livet, och då går han utan tills han får något han tycker duger, men eftersom han är gammal vill vi inte att han ska gå utan mat och riskera att tappa vikt så därför får han det han är sugen på helt enkelt. Bortskämda lilla gris ;) Får lite torkade kaninögon ibland att tugga på. Som godis äter han ungefär samma som Sally bara att han får frolic också.
Medarbetare på Undulater och Burfåglar