Skor till era hundar?
Har ni skor till era pälsbollar nu när snön snart är här? Funderar på att skaffa till min lilla vovve eftersom hennes ben och tassar är väldigt tunna och troligen blir kalla väldigt lätt. Kanske minskar antalet snöbollar också.. Hur gör ni? Använder ni skor? Varför/varför inte? :) Vill veta om det är någon mening med att jag köper skor till henne 🙂
Never judge someone. You don't know their history.
Seriously, you don't!
Jag bor i Torslanda i gbg!
Har jag skor på mina hundar? svar nej! Varför? för jag har inte känt behov utav det.
Jag har en kortklippt och en full pälsad hund nä vädret är som värst alltså 0 grader eller 1-4+ (då de gärna bildas snö bollar på pälsen) så går jag ut med dem när det blivit kallare alltså tidigt på morgonen eller sent på kvällen. Då de blivit ännu kallare!
Skor hade jag varken jag eller hundarna uppskattat jag hade inte orkat ta på 8 st skor för att vi ska ut och röra på oss. Sedan så hade inte dem uppskattat de heller.
Har haft skor på min ena hund då han skadade sin tass anledningen till att sko skulle sitta på var för att man inte skulle få in bakterier. Han gick med dem som en häst som precis fått sina fösta skor, dessutom så ramlade de av ibland..
Jag hade inte brytt mig om skor alls om jag var du för mig är de bara att lägga ut onödiga pengar + extra jobb.
Hoppas du fick lite svar på dina frågor annars så får du bara fråga igen!🙂
Tack så mycket för ditt svar! Jo det var precis det jag undrade, om det är värt att lägga ut pengar på det. Har ju läst lite om att de kan få bl.a. tasskramp när det är riktigt kallt ute eller ont i benen av kylan. Men tror inte min dam skulle uppskatta skor i alla fall 😛
Never judge someone. You don't know their history.
Seriously, you don't!
Jag har hittills inte använt skor åt Elvis, dock har jag tänkt sy ett par "stövlar" åt honom som han kan använda när vi ska vara ute länge t ex när vi ska ut och grilla eller köra skoter 🙂 Så slipper han bli blöt, få isklumpar och så finns det ingen risk att han skär sig på skaren när han springer.
På promenad vet jag dock inte om jag skulle använda skor då han hittills inte visat att han fryser. Vi har inte så mycket salt på vägarna här uppe utan mest sand eller grus på vintern. Om vi hade haft salt kanske jag skulle funderat på skor 🙂