Varför valde du havanieis?
Hej! Vad fick dig att falla för rasen?
Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!
Deras härliga personlighet, underbara uttryck och den fantastiska svepande pälsen :)
För att vi sedan innan har en Frisé och ville ha en liknande ras men ville inte ha en vit hund igen och då hittade vi havanaisen och blev förälskade.
Medarbetare på Undulater och Burfåglar
Jag ville ha en lagom hund att börja med, eftersom jag inte levt tillsammans med en hund förut så visste jag inte hur mycket tid för aktivering och motion jag skulle ha. Med en vovve som inte kräver något i grunden utan bara är glad för vad hen får passade perfekt 🙂
Storleken är också ett plus. Det är ju så otroligt smidigt med en liten hund! Men nu är jag sugen på att utöka familjen med en lite större och mer arbetssugen hund. Men det dröjer nog ett tag😉
Sen är ju havvisarna sååå söta och mysiga, så klart!
Behändig storlek, temperament, tillgivenheten, att de inte kräver mängder med motion och aktivering och klarar av slappardagar i soffan. Vi sökte en sällskapsras och då föll valet på en havanais, och det har jag aldrig ångrat. Kommer nog alltid ha en havanais i hushållet 👍
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se