Blir så trött
Hej! Jag blir så trött på att många tycker att bichoner är "mesiga" "töntiga" "jobbiga" har fått kommentarer av andra hundägare: en sån där mes hund är inget att ha! Eller: få tyst på pälsbollarna annars gör jag det! Vad menas med det? Gillar inte det. Jag gillar hundar som låter lite! Det visar personlighet. Jag gillar att bichoner är som Dom är.
Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!
Skällande hundar är irriterande, oavsett ras. Så om du tillåter dina hundar att skälla får du räkna med att andra ogillar det. Att någon kallat dom mesiga är bara att ignorera.
Jag tillåter inte att dom skäller men är lite ljudliga och dessutom var det på en utställning blandannat.
Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!
Vad innebär ljudliga? :)
#3 utrycker sig med ljud tex "gny" jag gillar det men andra får tycka som dom vill.
Hundar skäller. Det är inget att reta sig på. Det är ETT av deras sätt att uttrycka sig på. Sen är en annan fråga HUR MYCKET de skäller. Och om vad, som anses störande för ägarna/grannarna.
5 skällande hundar stör, så visst är dom irriterande. Självklart talar jag inte om en hund som gör ett skall om dagen, det inser nog alla. Sedan är det individuellt hur mycket skällande som krävs för att irritera.
Har också fått höra lite negativt om bichonraserna, typ "en sån där orkar väl inte så mycket?" "Golvmopp" mm. Då är det kul att bevisa motsatsen och berätta att vi både joggar, tränar agility, freestyle och cyklar med våran lilla havanais, han orkar gå milslånga promenader mm.
Jag har slutat att bli sur och irriterad och försöker istället upplysa folk hur dessa raser egentligen är, oftast handlar det om kunskap hos folk och de tror att bara för att de är små så kan det inte göra saker så då kan man informera dom om sanningen och fakta istället 🙂
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Låter som att jag/vi haft rätt tur då, dem enda kommentarerna vi fått från folk har varit "åh så söt" 😍 Sedan så bor vi i ett område med många äldre så dem kanske inte har så mycket fördomar mot små hundar?
Vi har dock en granne som gett mig "tips" och råd om både det ena och det andra angående Elvis, främst när han var yngre. Och tipsen var inte i all välmening snarare var det besserwisser-fasoner… Som att jag inte skulle duscha honom så mycket osv… 🥵 Suck säger jag bara 😛
Dom som gnäller är bara energitjuvar , lägg det åt sidan . Är man på utställning så tycker jag att man får tåla både det ena och det andra 😐annars kan man hålla sej hemma
Golvmopp får man ofta höra, men inget jag stör mig på. Älskar mina pälsbollar oavsett vad andra tycker. ;)
Uppfödning av Belgisk Jätte, chinchilla.
http://utsiktenskaniner.weebly.com/
"The language of the heart can be understood by everyone"