Bichon iFokus

Bichon

Etikettomplacering
Läst 2517 ggr
tokmaja78
0

Söker Havanais tik.

Skriver detta inlägg å min mammas vägnar då hon inte har dator. Hon har under åren blivit mycket förtjust i mina havanaiser och vill nu ha en egen. Hon vill dock inte ha en valp utan gärna en tik mellan ca1-2 1/2 år. Ett krav är att den har stamtavla då hon vill vara försäkrad att den är renrasig samt kunna ställa ut. Att vara fodervärd är heller inte aktuellt. Har ni eller vet nu någon som har vad jag/min mor söker? Kontakta mig.

tokmaja78
0

Puttar upp.

[Sara-Kpop]
0

Kolla med olika uppfödare om de har vad ni söker efter det är de enda jag kan säga. Så klart kollar du med uppfödare som känns seriösa och trevliga!

tjoopa
0

Det kan vara lite svårt att få tag på en vuxen tik som passar till utställning, ofta vill kanske inte uppfödare sälja dem hundar som går bra. Vanligare att dem sätter sådana tikar och hanar på foder eller säljer dem med bibehållen avelsrätt 🙂

Är hon dock inte ute efter att kamma hem massa priser på utställning kan hon kanske hitta en tik som någon uppfödare säljer då tiken inte passar i dennes avelsplaner. Vissa uppfödare behåller någon/några valpar hemma för att se hur dem utvecklas, och om dem inte utvecklas åt det håll uppfödaren vill/hoppats på så säljs dem. Dock är dem kanske lite yngre än 1 år, snarare 4-6 månader. 🤔

Hoppas ni ska hitta den perfekta tiken åt din mamma iallafall! 👍