Bichon iFokus

Bichon

Etikettmedlemmar
Läst 8763 ggr
LinaK
2009-05-19 21:05
0

Presentationstråd.

Här kan ni medlemmar skriva lite fakta om er själva och eran hund/hundar.

Ni får skriva precis hur långt eller kort ni vill Skrattande

Ser fram emot att lära känna er lite bättre!

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

LinaK
2009-06-05 18:40
0

Kan ju presentera mig först då, eftersom ingen annan verka våga Flört 

Jag heter alltså Lina och är Sajtvärd på Bichon iFokus. Jag bor i ett litet samhälle utanför Jönköping men kommer ursprungligen norr om Örebro. Jag bor med min sambo och våra djur i en fin 3a. Vi har två katter Polly som är en hittekatt, och Minou som är en renrasig perser. Vi har även en kanin som är ca 5 år och en hamster på 1½ år. Och så har vi självklart vår lilla havanais kille Algot. Men vi kommer förmodligen utöka vår djurfamilj ytterligare nästa år. Med en till vovve då. (självklart en till havanais)

Djur har alltid varit en stor del av mitt liv, och jag har aldrig levt utan djur. Är uppvuxen med katter, hund, hamster, kanin, fiskar mm.
Jag och min mamma hade förut en Border Collie hane som aktiverade mycket med. Tränade och tävlade agility och lydnad, och höll även på en hel del med freestyle. Gick en hel del kurser i både agility och freestyle. Tränade även en uppfödares border terrier tik i agility och lydnad. Med viss framgång Glad

Annars så gillar jag att umgås med vänner och familj. Sitter gärna framför datorn och kollar runt på diverse saker på internet. Men som sagt djur är mitt största intresse.

Så det var lite om mig =)

Mirzadancing
2009-06-06 23:41
0

Jag heter Mirza ;)   Jag är 13 år gammal :)

Jag dansar Streetdance som innhåller musiken R&B ;)

Jag har dansat hela mitt liv, ända sen jag vet;)

Jag bor i vackar länet kronoberg ;)

Nu ska jag berätta om min lilla kompis ;

Ninja  heter hon ;)

Hon är en sheltie ( Shetland sheep dog) Hon är 2 och ett halvt år gammal och är mycket smart  snäll och lyssnar på det mesta .

Vi tränar hörslen ,lukten ( sök,sitt ,ligg,rulla runt .m.m )

Vi hoppas på att vi kommer få dela med oss saker här på Bichon.ifokus ;)

Kram ; Mirza Ninja ,) !

emelieeh
2009-06-07 00:52
0

Jag heter Emelie och är 14 år. Jag bor i en liten by utan för Kiruna med min mamma, pappa och mina 2 syskon. Vi har 2 katter, Smulan och Knut. Och sen har vi 2 hundar. Bella och Mimmi.

Bella är en renrasig Bichon Havanais som kommer från Göteborg men har nu fått flytta upp till oss hit i norr ;). Hon är ungefär 16 veckor. Hon är trevlig mot det flesta. Hundar är någon hon tycker väldigt mycket om.. Nästan lite för mycket, så nu försöker vi få henne att vara på andra hundar hela tiden. Jag och mamma går valpkurs med Bella några dagar i månaden.

Mimmi är en renrasig Bishon Frisée som kom från Sala till oss för 11 år sen. Så hon har funnits här nästan hela mitt liv. Men nu har hon fått blåsljud på hjärtat och problem med tänderna, så snart är det nog dax för våran älskade hund att sommna in :(. Mimmi tycker inte om småbarn, då hon blev dragen i öronen av ett par småbarn en gång i tiden. Men hon biter inte, utan hon går bara ifrån.

Det var lite om oss Skrattande

destroyed
2009-06-07 23:05
0

Hej, jag heter Emma och är 17 år. Jag bor på gotland i en etta med min lilla mellanpudel Kasindra, även kallad sindra för dte mesta. Förutom hundar så gillar jag att baka och dansa har hållit på med dans sedan jag var 13 år och det är kul. Jag vill hålla på med agility, utställning och freestyle med sindra ev. köra lite lydnad om det är kul:)

Kasindra är en Mellanpudel ifrån kaseth inu's och hon är född 25/3-09. Sindra är en sprallig tjej som är rätt egen av sig hon går gärna sin egen väg och utforskar allt, hon älskar att kampa med kamptrasor m.m och är alltid en glad liten tjej.Hon älskar allt och alla men alla får inte ta upp henne för då blir hon jätterädd

Bella-R
2009-06-09 21:41
0

Jag heter Isabella, men kallas alltid för Bella. Jag är snart fyllda 17 år och bor i en villa i södra Stockholm tillsammans med mina föräldrar och mina djur.

Mitt största intresse är djur, och då främst hundar. Jag har en egen hund som heter Benji - en Bichon Havanais valp född 17 mars-09. Förutom hunden så har jag två marsvin - Wille & Casber, och en hamstertös som heter Bibbi. Jag skulle gärna vilja ha en katt, men det får vänta tills jag flyttat hemifrån då min mamma inte är så förtjust i katter.

Andra stora intressen är fotografering, böcker och virkning.

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

MariannE11
2009-06-10 01:25
0

Mej får ni väl kalla för mamma :-)

Jag är 45, o det är min dotter som har en cotte. Vill jättegärna ha hund själv men jag passar inte in i någon hunds liv just nu, jag är borta för mycket. Nero är snart 2 år.

Jag har en dotter till, bor med min sambo och vi har 4 katter. Försöker hjälpa till med hemlösa katter så mycket jag kan. I morgon kommer den en kattfamilj till mej, en mamma med 2 ungar som bara är några dagar gamla. Mina största intressen är djur o natur.

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Ekens
2009-06-10 20:57
0

Oj nu ska vi se här, mitt namn är Emma och jag är 20 (21 i december).

Jag bor i staden skara i västragötaland med min sambo sebastian och våra 2 hundar och 2 kaniner +/- kanin ungar då jag föder upp hoppkaniner i liten skala.

Våra hundar är då Tea en renrasig Bichon Frisé på 2 ½ år, Och hennes "lille bror" Kiba en renrasig Lagotto Romagnolo på 8 månader.
Så jag är väldigt insatt i just dessa två raser.

Mina intressen är djur, djur & djur även fotografering och blommor då jag är utbildad trädgårds mästare och snart florist.

[Sisa]
2009-06-10 21:30
0

Hejsan, Jag är Sisa, en lite äldre dam på ca 50 år. Jag har alltid tyckt att

Bichon är en fin och härlig hundras, men har aldrig haft någon själv.

Jag har heller inte varit någon "Hundmänniska" tidigare, men sen min dotter

tog hem en liten Papillon vill jag inte vara utan hund. Bättre vän har jag

aldrig haft. Jag har haft två papillon, Totte och Lilla Anna. Just nu har

jag ingen hund, men inom kort kommer det att finnas två små nya

Papillonvalpar hos mej. Även om jag inte kommer att skriva så mycket

på Er sajt, kommer jag att följa den med stort intresse.

Många kramar och Lycka till med era små sötnosar,

Sisa.

JossefinD
2009-07-01 23:44
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, jag heter Josefin. Jag är 14 år och bor i Ängelholm. Mina föräldrar är skilda men bor ca 500 meter ifrån varandra i villor. Det är bra för då kan jag gå till Sigge varje dag. Han är en Shi tzu och Coton de tueler blandras och är 1½ år.

Mina intressen är fotografering, hundar och att rita :)

billyboy
2009-07-02 21:45
0

Hej

Jag heter Junia och har haft Bichon Havanais i några år nu. Jag har tre tikar. Haidi, Chiki och Ninja kallas de i vardagstal. Ganesan Heavenly Haidee = Haidi, Bamses Jade-Juvel = Chiki och Bamses Ninja Chocolate = Ninja. Jag är snart 39 år och har haft hundar från 1995 ca till 2000 och fick sedan göra ett par års uppehåll på grund av omständigheter i livet. Men 2003 fick vi hem vår första havanaistik på prov och det gav mersmak för rasen. Så småningom är min plan att föda upp rasen. Det tar dock ännu en liten tid.

Har kennelnamn sedan tidigare: http://mitanellis.se

LinaK
2009-07-29 17:53
0

Putt! Ingen mer som vill presentera sig?

OzzysMatte
2009-07-30 18:30
0

Hej Jag heter Isabelle och bor i närheten av Örebro tillsammans med min sambo, 3 katter och nu senaste tillskottet i familjen, valpen Ozzy.

Ozzy är 12v gammal idag. Han är en blandis mellan, Shih Tzu/Bichon Frisé/Bichon Havanais.

Jag är uppvuxen med hundar, främst tjänstehundar då min mammas sambo jobbade på Securitas och hade schäfrar med på arbetet.

När jag flyttade hemifrån tog jag med mig familjens dåvarande hund, en Rottweiler och sedan tog jag även hand om en am.cocker. Förra året fick vi pga av ålder och sjukdom ta bort våra älsklingar och nu blev saknaden efter hund för stor. Lille Ozzy är oss mycke kär och kändes som en bra ras passande för våran nuvarande livsituation. Lite lagom tempo och lagom med motion. Hinner inte med en Rottweiler just nu även om den rasen alltid kommer ligga mig varmt om hjärtat.

LinaK
2009-07-30 18:33
0

#12 Åh bor du i närhten av Örebro? :) Jag är uppvuxen i Lindesberg om du vet var det är någonstans. Flyttade hit till Småland för snart 2 år sedan.

OzzysMatte
2009-07-31 11:11
0

#13 japp jag vet vart lindesberg ligger:) jag bor i karlskoga

LinaK
2009-08-04 18:19
0

#14 I Karlskoga har jag släkt. Fast vi har inte så stor kontakt med dom. Mina morbröder och kusiner bor där.

OzzysMatte
2009-08-04 18:28
0

#14 då får du väl återuppta kontakten igen då och komma hit på en fika Flört

SaraC
2009-08-12 18:58
0

Sara, 23 år, Dalarna. Bor i radhus tillsammans med sambo, hund och katter. Drömmer om att renovera vårt "hus" och kunna flytta in.

Har en Japansk spets, en hane på 10 år som är pigg som en lärka Glad Katterna är huskatter och heter Gustav och Gottfrid

Är egentligen spetsraserna som är min stora kärlek, men tycker att det här är en trevlig sida att titta in på Glad

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Emma-U
2009-09-17 12:27
0

Men, har inte jag skrivit i denna tråd ännu? *skärpning på mig*

Emma heter jag och är 24 år. Bor just nu i en tvåa tillsammans med sambon Christian (motorman här på iFokus) och en bichon havanaistik som heter Tyra och maarsvinen Douglas och Enzo. Vi letar bostadsrätt i Göteborg med omnejd, men det är inte så lätt som det verkar.. Ska jag spendera två miljoner på att bo så ska jag minsann känna att det är helt rätt boende för mig och för oss Glad

Jag jobbar heltid på DirektPress lokaltidningar i Göteborg och har gjort så i lite mer än två år - tiden går så fort att jag nästan baxnar!

Jag är en glad fjärt med alldeles för många tankar som yr omkring, har fruktansvärt dålig karaktär och självdisciplin men trivs bra med det ändå.. Det är ju jag!

Är det någonting ni undrar så är det bara att fråga, jag är inte den som är den Skrattande

--------------
Emma - medarbetare på
Bichon.iFokus

nonisaga
2009-09-18 00:03
0

#5 Har du hamster Bella? ^^ :D

Bella-R
2009-09-18 14:31
0

#19 Haha mycket har hänt sen jag tog bort min bdb ;) Egentligen skulle jag behövt skriva lite ny info om mig, men det är jag för lat för :P Jag flyttar ju till Södertälje till min brorsa för o ha närmare till plugget, o då kan jag inte ha me mig marsvinen pga att dom tar alldeles för stor plats för o rymmas i lägenheten, så då skaffade jag hamster igen. O Benji följer ju såklart me :)

nonisaga
2009-09-18 15:05
0

#20 Oj det var mycket, men vad kul för dig!! :D Tycekr du ska skaffa en ny bdb (a) ;D

Bella-R
2009-09-18 15:19
0

#21 Hehe ja kanske nån gång i framtiden ;P har inte riktigt orken just nu. Känns lite jobbigt o lägga till alla igen dessutom :P

promenixan
2009-09-18 20:40
0

Susanne heter jag, och jag har ingen hund alls. Har två katter. Men jag tycker om bichon och tycker detta verkar vara en kul sajt, därför blev jag medlem.

Sajtvärd för mitt eget liv

LinaK
2009-09-18 20:45
0

#23 Vad kul att du kikade in här Susanne. Du är välkommen hit vettu Skrattande

promenixan
2009-09-18 20:59
0

Tack igen Skrattande

Sajtvärd för mitt eget liv

LinaK
2009-10-28 12:39
0

puttar denna och hoppas att fler vill presentera sig Glad

roosy1
2009-11-06 20:59
0

Hej!

Jag heter Aida och är 12 år och jag bor i östra norrbotten.  Jag har en hund som heter Theo och han är en bichon havanais kille. =) Sen har jag katten Ozzy som är en renrasig ragdoll och kaninen Matilda. Inte så mycket mer att berätta än det där :)

LinaK
2009-11-07 12:48
0

#27 Vad kul att du hittat hit, välkommen! Skrattande Visa gärna bild på din havanais kille om du vill.

Tixy
2009-11-15 13:32
0

Hej!

Jenny heter jag och är 17 år. Bor i Sollentuna, Stockholm, med mina föräldrar, hunden Idelma och kaninen Nawal.
Jag hänger mest på blandrashundar, men har nu även börjat kika in här.

Någon gång under 2010 kommer en mellanpudeltik från Engine hem till mig, och då blir det full rulle igen! Glad

LinaK
2009-11-16 11:59
0

#29 Vad trevligt att se dig här, du är mycket välkommen hit Glad Vad kul med en pudel, då får du hålla oss uppdaterade i ditt valp/hundköp.

Tixy
2009-11-16 13:31
0

#30 Trevligt att vara här också. Glad Självklart håller jag er uppdaterade!

[Sarahansson1]
2010-04-12 22:35
0

hejsan är ny på chatten

LinaK
2010-04-12 22:41
0

Sarahansson1; Hej där och välkommen hit! presentera gärna dig själv lite nämre och om du har någon hund vore det roligt att veta lite mera Skrattande

LinaK
2010-11-01 09:56
0

Puttar upp för våra nya medlemmar!

Chieko
2010-11-02 11:52
0

Hej!

Karin heter jag, är 21 år gammal och bor med sambo och kanin i en 1a i Göteborg. Pluggar till förskollärare på Göteborgs universitet.

Har koppling hit för att min sambos föräldrar precis har skaffat en havanais som vi kommer vara dagmattar till ibland!

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

Emma-U
2010-11-03 23:29
0

#35 Men vad roligt, då kanske vi kan träffas ju? Glad Vi bor också i Göteborg…
Det hade varit jätteroligt att ha en lekstund med hundarna någonstans Skrattande

--------------
Emma - medarbetare på
Bichon.iFokus

Chieko
2010-11-05 14:20
0

#36 Absolut! Var i gbg bor du?

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

Emma-U
2010-11-05 23:17
0

#37 Jag pm'ar dig istället Glad

--------------
Emma - medarbetare på
Bichon.iFokus

thric
2010-11-07 01:56
0

Bea kallas jag, bor med karln och våran bichon frisé tik Cherie i Timrå trakterna. Är pälsdjursallergiker men bichon raserna fungerar för mig. jobbar som undersköterska. hm… älskar gamla bilar, naturen, hundar, dansa och att träffa nytt folk.

Cherie är en underbar liten Frisé tjej som kommer från en kennel som heter Gizmo´s i härnösand. Hon är hur nyfiken som helst, duktig på utställningar, älskar att leka, vaktar gärna dörren och skäller ut brevbäraren :P haha. Ja.. Min lilla fluffprinsessa :P

Emma-K
2011-02-08 12:11
0

Nu när vi har vuxit till 200 medlemar kanske det finns några mer som vill presentera sig? Glad

------------------------------------------

Emma - Medarbetare på Bichon ifokus
Lagotto Romagnolo & Bichon Frisé 
Blogg: Te-ki
Foto: Bark it

[LinneaDahlberg]
2011-04-02 23:47
0

Lia kallas jag, är 27 år gammal och bor för tillfället i Uppsala.

Här har jag mina två Bolognesetikar Palmgårdens Laika af Destiny och den egenuppfödda dottern Nybyns Lana.
Jag har även en liten vintervit dvärghamster och ett stuteri med några shettisar och ett gäng får i mammas flock.
Hundarna tränas mest i agility, men lydnad är också kul på hobbynivå! Att det blev just Bolognese var inte alls självklart. Egentligen vill jag ha hjorthund, men under studietiden i Uppsala med boende i lägenhet var det antingen en liten sällskapshund eller ingen alls som gällde. Fastnade för Bolognesen och är glad för det!

[Sarahansson1]
2011-04-03 19:57
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

FlörtVälkommen hit för de första! Vilka tjusig vovve på bildenGlad Roligt med en här på foromet som har bolgneseSkrattande

Visa gärna upp mer fina bilder på dina fina vovvar.

LinaK
2011-04-05 16:50
0

#41 Välkommen hit! Kul med en bolognese ägare här på forumet, vet att vi har minst en till här Glad

queridos
2011-04-05 22:01
0

Kan man ju passa på att presentera Mig och Emilio då :)

Jag heter Cecilia och fyller 16 år på södag 8) Bor i Kungsbacka med min familj. Jag har två kaniner (+ just nu kaninungar) och såklart Emilio som är en bolognese.

Emilio (Engstads Piccolo Emilio) är 3 år. Jag har utöver mitt hund intresse också ett hästintresse och fotointresse.

Han är riktigt duktig på agility trots att han har en egen vilja och ibland inte har lust att lyssna ;)
Och är det inte hopp och lek i trädgården är det att ligga och slappa med benen upp i vädret och bara njuta av livet. Han tar sig friheter som han egentligen inte skulle ha. Han tar till exempelt beslag på min huvudkudde när jag inte är hemme Tungan ute 
Jag hade det tufft när vi köpte Emilio, var rätt deprimerad och tack vare milo så har jag blivit en gladare person och det kan jag tacka honom för. Han ger mig styrka och kommer alltid med en liten slick eller en puff när man behöver det som mest :P

Haha, kommer inte på så mycket just nu, Men milo är iaf den bästa hunden som finns (enligt mig) :D

/ Cecilia Hanson

jollycox
2011-07-19 10:44
0

Hej.

Jag heter Sofia, är 20 år och bor i norrbotten med min familj. Vi har tre hundar, irish softcoated wheaten terrier, och två huskatter.
När jag var 6 år skaffade vi en bichon frisé på 4 år. Han dog 2004. Min mormor och morfar har en bichon frisé-tik på drygt 1 år som jag tokälskar, och om alla tester är bra så kanske hon ska ha en valpkull och då ska jag ta en valp från henne.
Jag gillar både hundar och katter och smådjur. :)

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

joheck
2012-06-02 23:02
0

Hejhej allihopa!

Jag har ju egentligen ingen bichon utan en papillon. Men eftersom det inte finns någon papillon iFokus så tänkte jag att jag kunde hänga lite här inne istället, dom liknar ju varandra rätt mycket plus att jag hade tankar på att skaffa en havanais men strunta i det för att jag kännde att pälsen va för krävande för min smak.

För övrigt så heter jag Johanna är 21 år och bosatt i Luleå. Bor i en etta med min papillon och en franskvädur.

LinaK
2012-06-03 10:19
0

#46 Du är så välkommen så Glad

[Sarahansson1]
2012-06-03 23:25
0

#46 välkommen hit hoppas du kommer trivasSkrattande

joheck
2012-06-03 23:50
0

#47&48 Tack! Jag kommer säkert trivas, har ju dessutom gått och kärat ner mig lite i löwchen så i framtiden kanske jag äger en egen bichon vovve ocksåSkrattande.

EllanEllan
2012-07-16 13:56
0

Hej!

Är ny här, har en havanaisvalp som heter Skilla och hon är fem månader.

Vi bor i Stockholm och familjen består av min sambo och våra fyra ogemensamma barn i åldrarna 8-15 år. :) Så Skilla har många lekkamrater.

Skilla är vår första hund och vi har inte ångrat oss en endaste sekund. Hon ger oss så mycket glädje och är alltid positiv och glad.

[Sarahansson1]
2012-07-16 19:24
0

#50 välkommen och hoppas du ska trivasGlad

LinaK
2012-07-17 19:52
0

EllanEllan välkommen hit Skrattande

marabo_
2012-08-05 16:27
0

hej jag hetter mathilde och har tyvär ingen hund enu men för hoppnings vis snart! jag rider och sköter 7 hästar jag har even en liten bichon blandis som kompis och det var så jag fasnade för rasen!

Tilda222
2012-08-06 20:15
0

hej! jag heter tilda och är 12 år. har en hamster och så rider jag så mycket det går. jag har ingen hund men jag vill jätte mycket ha en hund! en bichon havanais!  :D

[Sarahansson1]
2012-08-07 19:26
0

Välkommen hit tjejer!Glad

Tilda222
2012-08-07 21:26
0

#55 tack :)

LinaK
2012-08-08 09:11
0

Välkommen hit alla nya medlemmar Glad

marabo_
2012-08-09 22:26
0

#55 tack så mycket! ;)

Ali123
2012-08-13 17:41
0

Hallå!

Precis blivit medlem på sajten och tänkte berätta lite om mig självGlad Jag är 13 år och bor västra götaland län med min familj och våra två hundar, en Rhodesian ridgeback hane på 11 år och en 75% bichon havaneise och 25%bichon bolognese tikvalp på 4,5 mån. Hon heter Ester och är ett litet charmtroll. För ett år sedan så bestämde vi oss för att vi ville skaffa en ny familjemedlem och denna gången ville vi ha en liten hund som gillade att gosa och tyckte om agility. Vi tittade på den nya bichonrasen Bolonka och andra bichon raser som coton de tulear. Men sen hittade vi Ester och är så super glada att det blev just hon!

[Sarahansson1]
2012-08-13 19:17
0

#59 nämen vilken söt liten tjej du har gillar namnet Glad Välkommen hit!

[Sarahansson1]
2012-08-13 19:18
0

Bidra gärna med fler bilder på lilla Ester jätte söt!Glad

LinaK
2012-08-15 15:09
0

Välkommen säger jag även till dig Ali123 Glad Jätte söt tjej du har!

Tilda222
2012-08-15 17:08
0

# 59 vilken söt hund du har!!! Glad

LucyLove
2012-08-25 13:23
0

Då kan jag berätta lite om mig själv då. Glad

Jag heter Emelie och är en snart 15-årig djurälskare. Jag bor i en villa söder om Stockholm tillsammans med mina föräldrar, tre småsyskon och djuren. Här är rätt så lantligt med mycket åkrar, öppna landskap och olika slags djur (häst, får m.m). Jag har en hund, en kanin och en medryttarhäst som jag är hos flera gånger i veckan.
Har precis börjat nian, så nu ska jag jag prioritera skolan för att jag ska kunna bli veterinär i framtiden. Jag tycker om skolan, och är mycket tacksam för all utbildning jag kan få! Skrattande

Min hund Fagerholms Desiderius Erasmus, eller Rasmus, är en 1,5-årig Bichon Havanais. Rasmus är mycket lättlärd och kan en hel del trick.
Vi tränar även lite agility. Dock har han en egen vilja och kan få för sig att springa iväg och leka under träning.

Snart hade vi tänkt att gå vår första lydnadskurs, då han behöver finslipa grunderna.. Oskyldig Därefter kommer det nog bli en och annan agilitykurs eller andra roliga kurser. Är lite sugen på freestyle.

Men hur det än blir är Rasmus alltid världens bästa som alltid finns där! Kyss

FruSilver
2012-10-21 16:15
0

En tjej på 27. Okej, 28 om en vecka :P Bor i en lägenhet med min man och våra djur. Vi har två hundar, en jack russell-tik på 8 år och en bichon havanais-kille på 1 år. Utöver dom har vi två Cornish Rex-kissar, två majsormar, två gerbiler, sex afrikanska jättelandsnäckor och en fågelspindel :D Planer finns även på att skaffa leopardgeckos och skorpion framöver. Bilden är på 3 av våra gosingar :)

Linda_Ebonu
2013-07-25 13:51
0

Hej! Jag heter Linda och är 12 år imorron. Jag bor i Stockholm. Jag är väääldigt hundintresserad och jag kan typ 100 raser. Kag vill jättegärna ha en hund men mina föräldrar tycker att man blir för bunden. Jag har inget djur och har aldrig på grund av mina föräldrar men jag älskar djur särkilt hundar, djur o Harry Potter är mina största intressen. Mina favorittaser är Lagotto, volpino, coton och havanais men jag gillar alla hundar. Jag är rätt ny här och jag blev medlem för att jag ville lära mig mer om bichonerna😊

[linn8]
2013-08-17 23:27
0

Hej! Jag är 12 år och Älskar Djur! Jag har en hund som heter Willjam( stavas så ) han är en Bichon Havanies på två år. Han är världens snällaste!

FlutterShy
2013-08-18 19:02
0

Jag heter Amanda och har haft Bichon Havanais sedan 5 år tillbaks då jag fick ta hand om en liten chokladbrun/svart tik som fick namnet Azora.
Har vetat om att denna sajt finns länge nu men har hållit till på hund iFokus istället då jag för länge sedan fick en uppfattning om att denna sida var ganska otrevlig(fråga mig inte varför), men nu ska jag ge denna sida ett försök. 🙂

Uppfödning av Belgisk Jätte, chinchilla.
http://utsiktenskaniner.weebly.com/

"The language of the heart can be understood by everyone"

LinaK
2013-08-18 19:14
0

#68 Oj varför fick du den uppfattningen egentligen? 😮 Blir lite förvånad då vi är en jätte bra stämning här inne enligt mig 🙂 Du är i alla fall varmt välkommen hit!

Vill också välkomna alla andra nya medlemmar 🙂

[Sara-Kpop]
2013-08-20 23:21
0

Håller med Lina tkr snarare att hund iFokus har mer otrevligt då men aja. Välkommen hit och hoppas du ska trivas!🙂 Vilken fin liten tjej du har ^^

Fenix_Chicci
2013-08-22 21:50
0

Jag heter Malin, är 18 år och bor i Hällefors, som ligger norr om Örebro. 
Har två bichoner, Ludde som är 14 år är en Frisé och Sally på 5 år är en Havanais. Har även fyra undulater. 
Sally tränar jag en del agility med och även lite spår när andan faller på. Vi gillar även att gå långa promenader i skogen. 
Havanaisen är nog den rasen jag fastnat mest för och det kommer troligtvis bli en till sådan nästa gång det är dags att skaffa hund. 

Utöver djurintresset gillar jag teater, och går andra året på en gymnasieutbildning i Örebro med teaterinriktning.

Medarbetare på Undulater och Burfåglar

havanaisbus.wordpress.com

LinaK
2013-08-22 21:59
0

#71 Åh bor du i Hälleförs ;) Jag kommer från Lindesberg och flyttade därifrån när jag var 18.