Malteser
Hej allihoppa! Jag och min familj och velat fram och tillbaka mycket bland bichon raserna, men nu bestämt oss för att det är en malteser vi ska skaffa.
Så, nu vill jag ha alla era tips och erfarenheter av denna ras! :)
Funderar även på vad som är bäst att skaffa, en tik eller en hane? Vad tror ni? Tack på förhand!
Vad roligt att ni bestämt er 🙂 Har lite dålig koll på just maltesern då det är den av bichonraserna som intresserar mig minst, men vad jag förstått så är det en härlig ras med bra temperament och den blir lite vad man gör den till.
Men det här med hane & tik är ju vad man själv föredrar, själv föredrar jag hanar då de flesta tikarna jag har träffat har varit lite mer tjuriga (inte nödvändigtvis mot människor men mot andra hundar) Med hanar slipper man löpet vilket kan vara jobbigt för tiken om den blir skendräktig. Men ja som sagt så är det ju lite vad man själv föredrar 😛Okastrerade hanar kan men absolut inte nödvändigtvis börja revirmarkera inomhus, har aldrig haft det problemet med mina.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Jag föredrar tikar, men så gillar jag kvinnors temperament. Bor en jättegullig liten malteaser här i trapphuset, som är hur busig som helst.
Jag föredrar hanar också! Mer jämna i temperamentet och har hört flera som säger att hanar är mer lekfulla även när de blir äldre.