Ska byta foder men till vilket!!??
Har funderingar över foder.. Undrar över om Magnusson är bra? Sitter o ska bestämma foder nu och är inte övertygad om vad jag ska köra in dom på. Min hane Enzo på 2 1/2 år har ju ätit Royal hela livet men tycker han behöver gå upp nått hekto. Min valp på 13 veckor är däremot är uppfödd på Eukanuba. Och av det fodret har jag ingen erfarenhet av alls. Det är ju Havanaiser båda två och vill ha nått som är bra för hunden samtpälsen. Båda ska ju ställas ut så det är viktigt med pälskvaliten. (Sen att dom mår bra är viktigast!) :-) Min hane Enzo är ju en riktig gourmet då han tom börjat rata levergodis nu samt äggula som jag gett en gång i veckan för pälsen. Han är ju inte underviktig han har ju exceptionell rasstandard för havanais. Perfekt manköns och väger 5,3 kg. Men skulle vilja ha upp honom 2-3 hekto då skulle han va perfekt! Eller vad har ni för erfarenheter av ovanstående nämnda foder? Fördelar nackdelar.. Tacksam för att höra om era erfarenheter och åsikter. OBS! Färskfoder är inte aktuellt i dagsläget.. :-)
Acana tycker jag är bra och prisvärt. Innan jag började barfa min tik åt hon ett av Acanas spannmålsfria foder och det funkade hon helt ok på. Ziwi Peak är snordyrt men ett toppenbra torrfoder, brukar ge det som extramat om vi inte kan ta med färskt.
Magnusson skulle jag inte rekommendera alls, fullproppat med spannmål som inte är bra. Royal Canin och Ekanuba är de sista fodren jag skulle mata en hund med, bara skräp.
Medarbetare på Undulater och Burfåglar